eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyElektryki takie bezpieczne cd.Re: Elektryki takie bezpieczne cd.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!border-2.nntp.ord.giganews.com!border-1.nntp.ord.giganews
    .com!nntp.giganews.com!npeer.as286.net!npeer-ng0.as286.net!peer01.ams1!peer.ams
    1.xlned.com!news.xlned.com!feeder.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!posting.t
    weaknews.nl!fx05.ams1.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Elektryki takie bezpieczne cd.
    References: <vas5c8$vt6$1@news.chmurka.net> <vas7u5$2mb$1@news.chmurka.net>
    <vase6o$6qmu$1@news.icm.edu.pl> <vat824$r83$1@news.chmurka.net>
    <vauii8$s6n$1@news.chmurka.net> <vb22v7$m8c$1@news.chmurka.net>
    <vb2lh3$grs6$1@news.icm.edu.pl>
    User-Agent: slrn/1.0.3 (Linux)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 32
    Message-ID: <It6BO.78950$65oc.13740@fx05.ams1>
    X-Complaints-To: a...@t...nl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 01 Sep 2024 23:08:24 UTC
    Organization: Tweaknews
    Date: Sun, 01 Sep 2024 23:08:24 GMT
    X-Received-Bytes: 2462
    X-Original-Bytes: 2346
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2724127
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2024-09-01, Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl> wrote:
    > W dniu 01.09.2024 o 17:58, io pisze:
    > Twierdzenie, że olej napędowy (diesel) zapali się od iskry przy
    > temperaturze 30°C, jest błędne z naukowego punktu widzenia. Olej
    > napędowy nie jest substancją, która łatwo zapala się od iskry, zwłaszcza
    > w tak niskiej temperaturze.
    >
    > W rzeczywistości, olej napędowy ma stosunkowo wysoką temperaturę
    > samozapłonu, która wynosi około 210-280°C. W odróżnieniu od benzyny,
    > diesel jest paliwem o wyższej temperaturze zapłonu i nie jest łatwopalny

    Prrrrr, bo io rozniesie Cię zaraz na strzępy. To nie ma nic wspólnego z
    temperaturą samozapłonu, która nb. dla benzyny jest na ogół wyższa niż
    dla diesla.

    Ma za to bardzo dużo wspólnego z temperaturą zapłonu (ang. flash point),
    czyli zdolnością palnej cieczy do wytworzenia w danej temperaturze
    wystarczającej ilości par, żeby w mieszaninie z powietrzem było to
    palne. Ma to bezpośredni związek z tzw. prężnością par. Diesel w
    okolicach szeroko rozumianej temp. pokojowej ma tę prężność niższą od
    benzyn i tych par nie wytwarza wystarczająco. Benzyna ma ją
    wystarczającą już w temperaturach ujemnych, diesel, bodajże dopiero
    powyżej 50C.
    Tu jeszcze taka uwaga, że te pomiary i temperatury wynikają z pewnych
    stadardów i da się stworzyć warunki, że i w tych 20-30C opary diesla się
    zapalą, ale jednak dla benzyny jest to dużo bardziej prawopodobne.

    Nb. mamy przy okazji sztandarowy przykład jak bardzo głupie są wciąż te
    modele językowe.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: