-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!border-2.nntp.ord.giganews.com!border-1.nntp.ord.giganews
.com!nntp.giganews.com!npeer.as286.net!npeer-ng0.as286.net!peer01.ams1!peer.ams
1.xlned.com!news.xlned.com!feeder.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!posting.t
weaknews.nl!fx05.ams1.POSTED!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
Subject: Re: Elektryki takie bezpieczne cd.
References: <vas5c8$vt6$1@news.chmurka.net> <vas7u5$2mb$1@news.chmurka.net>
<vase6o$6qmu$1@news.icm.edu.pl> <vat824$r83$1@news.chmurka.net>
<vauii8$s6n$1@news.chmurka.net> <vb22v7$m8c$1@news.chmurka.net>
<vb2lh3$grs6$1@news.icm.edu.pl>
User-Agent: slrn/1.0.3 (Linux)
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 32
Message-ID: <It6BO.78950$65oc.13740@fx05.ams1>
X-Complaints-To: a...@t...nl
NNTP-Posting-Date: Sun, 01 Sep 2024 23:08:24 UTC
Organization: Tweaknews
Date: Sun, 01 Sep 2024 23:08:24 GMT
X-Received-Bytes: 2462
X-Original-Bytes: 2346
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2724127
[ ukryj nagłówki ]On 2024-09-01, Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl> wrote:
> W dniu 01.09.2024 o 17:58, io pisze:
> Twierdzenie, że olej napędowy (diesel) zapali się od iskry przy
> temperaturze 30°C, jest błędne z naukowego punktu widzenia. Olej
> napędowy nie jest substancją, która łatwo zapala się od iskry, zwłaszcza
> w tak niskiej temperaturze.
>
> W rzeczywistości, olej napędowy ma stosunkowo wysoką temperaturę
> samozapłonu, która wynosi około 210-280°C. W odróżnieniu od benzyny,
> diesel jest paliwem o wyższej temperaturze zapłonu i nie jest łatwopalny
Prrrrr, bo io rozniesie Cię zaraz na strzępy. To nie ma nic wspólnego z
temperaturą samozapłonu, która nb. dla benzyny jest na ogół wyższa niż
dla diesla.
Ma za to bardzo dużo wspólnego z temperaturą zapłonu (ang. flash point),
czyli zdolnością palnej cieczy do wytworzenia w danej temperaturze
wystarczającej ilości par, żeby w mieszaninie z powietrzem było to
palne. Ma to bezpośredni związek z tzw. prężnością par. Diesel w
okolicach szeroko rozumianej temp. pokojowej ma tę prężność niższą od
benzyn i tych par nie wytwarza wystarczająco. Benzyna ma ją
wystarczającą już w temperaturach ujemnych, diesel, bodajże dopiero
powyżej 50C.
Tu jeszcze taka uwaga, że te pomiary i temperatury wynikają z pewnych
stadardów i da się stworzyć warunki, że i w tych 20-30C opary diesla się
zapalą, ale jednak dla benzyny jest to dużo bardziej prawopodobne.
Nb. mamy przy okazji sztandarowy przykład jak bardzo głupie są wciąż te
modele językowe.
--
Marcin
Następne wpisy z tego wątku
- 02.09.24 14:40 Myjk
- 02.09.24 14:42 Myjk
- 02.09.24 14:46 J.F
- 02.09.24 15:16 J.F
- 02.09.24 15:43 nadir
- 02.09.24 19:37 Janusz
- 02.09.24 23:52 r...@k...pl
- 03.09.24 08:25 Cavallino
- 03.09.24 08:23 Cavallino
- 03.09.24 09:23 io
- 03.09.24 09:16 io
- 03.09.24 10:43 J.F
- 03.09.24 10:42 _Master_
- 03.09.24 12:00 r...@k...pl
- 03.09.24 11:59 r...@k...pl
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-11-09 Warszawa => Sales Executive <=
- 2024-11-09 Wrocław => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-09 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-09 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-10 TVN donosi: Obywatelskie zatrzymanie policjanta (nie na służbie)
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=