eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyElektryki jako bat na zlodziei
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 135

  • 81. Data: 2023-03-13 15:12:27
    Temat: Re: Elektryki jako bat na zlodziei
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-03-2023 o 14:28, J.F pisze:

    >>> Oryginalny Litowy akumulator od Samsunga, nieładowany w 5
    >>> lat ma 60%.
    >>
    >> A w jakim samochodzie go Tesla stosowała?
    >>

    > Tesla bodajze z Panasoniciem wspolpracowała.

    I ile najstarszych egzemplarzy miało wymienioną baterię przez Teslę z
    powodu nadmiernego zużycia?


  • 82. Data: 2023-03-13 16:00:13
    Temat: Re: Elektryki jako bat na zlodziei
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 13.03.2023 o 12:15, Cavallino pisze:

    >> [...]
    >>> Ale to też nieprawda - dane są i nawet mocno eksploatowane, nawet
    >>> stare, ale dobrze zrobione samochody, nie mają tego typu problemów.
    >>
    >> Co ty znów bredzisz? Mowa jest o baterii, która NOWA,
    >
    > Nie, a przynajmniej nie z mojej strony.


    A co mnie obchodzi twoja strona? Równie dobrze możesz się odnosić do
    krasnoludków :)

    > "Do elektryka kupisz TYLKO nową baterię bo nie istnieją stare/NOWE
    > baterie mające tą samą sprawność co NOWE"
    >
    > Do tego się odnosiłem

    Bo jak zwykle wyciąłeś DALSZĄ część mojej wypowiedzi, która w kontekscie
    jest NIEROZŁĄCZNA, manipulancie :]

    Dalsza część wypowiedzi to (cyt)

    "Bateria-leżak magazynowy to po 10 latach złom."

    Teraz napieraj :]



    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>


  • 83. Data: 2023-03-13 16:06:02
    Temat: Re: Elektryki jako bat na zlodziei
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 13.03.2023 o 12:10, Cavallino pisze:

    >>>> procesy chemiczne zachodzące w nieużywanych ogniwach
    >>>
    >>> Oczywiście.
    >>> W używanych też, jakbyś nie wiedział.
    >>
    >> Ładnie robisz z siebie debila,

    > Bo głosisz prawdy objawiano, tyle że jak ktoś się interesuje
    > elektrykami, to je dawno zna, więc nie musi się o nich dowiadywać od
    > Ciebie akurat. ;-)

    Bredzisz dalej. O eksploatacji baterii litowych masz pojęcie jak świnia
    o gwiazdach.
    >
    >> cytując fragment zdania bez ISTOTNEJ treści
    >
    > Treść musi być istotna dla odpowiadającego.
    > Co o tym sądzi jej autor, to jest wyłącznie jego problem.

    Znówb brednia. Skoro stawiam/wyłakadam TEZĘ to OBOWIAZEK szegółowy do
    zadawania pytań ma odpowiadający. Skoro TEZA tyczy się NIEUŻYWANEGO
    (nowego) akumulatora, wyprodukowanego 10 lat wstecz, to nie ma tam nawet
    promila wzmianki, że chodzi o używany. Nie wiem z jakiego brudnego
    palucha wyssałes sobie takie krasnoludki i mnie to nie interesuje. Albo
    odnosisz się do tego co napisałem albo bredzisz.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>


  • 84. Data: 2023-03-13 16:09:07
    Temat: Re: Elektryki jako bat na zlodziei
    Od: io <i...@o...pl.invlid>

    W dniu 12.03.2023 o 19:51, LordBluzg(R)?? pisze:
    > W dniu 12.03.2023 o 18:59, io pisze:
    >
    >
    >>> Zmiany zachodzące w takich ogniwach są nieodwracalne.
    >>
    >> Ale przez 10 lat akurat 5% pojemności utracą :-)
    >
    > Jesteś pewien?

    Nie, ale ostatnio czytałem a może i podawałem tutaj artykuł o jednym z
    pierwszych (!) Porsche które przejechało 100tys km i nadal ma taki sam
    zasięg. To ile mogło stracić.

    > Oryginalny Litowy akumulator od Samsunga, nieładowany w 5
    > lat ma 60%.

    Do samochodu?

    >
    >
    > Ok, samochodówka to inna konstrukcja. Problem w tym, że danych  do
    > sprawdzenia jeszcze nie ma. Jest natomiast funkcja, że producent
    > (fabryka) nie sprzedaje akumulatorów, których data produkcji jest
    > większa niż pół roku.

    Ale, że niby który producent sprzedaje akumulatory do samchodów
    elektrycznych z taką gwarancją? Tak to sobie tylko pieprzysz.

    Starych elektryków jest mnóstwo. Wiele z nich dowodzi, że degradacja
    baterii w okresie 8-letniej gwarancji jest niewielka. Czy akurat 5% to
    ja nie będę się spierał, nie o to przecież chodzi. Są dla odmiany
    przypadki, że degradacja jest duża. Podawałem ofertę relatywnie młodego
    Twizy które jednak przejechało pierdyliard km i miało wymieniony aku.
    Czego to może dowodzić? Np tego, że degradacja wynika z eksploatacji. A
    nieużywane o których tutaj mowa przetrwają te 10 lat. Ogólnie to mam to
    w 4. Nie po to kupowałem samochód by go sprzedawać.

    No chyba, że poruszasz kwestię ryzyka. To lizinguj.


    >
    > Ja piszę o akumulatorze, który sobie ktoś położył na półkę i chce
    > sprzedać po 10 latach. Logiczne zatem, że nie będzie on ładowany i
    > dbany, bo można to uczynić ale któ w to uwierzy?...ale abstrachuję do
    > podobnej funkcji z silnikiem spalinowym, który może sobie stać w kącie
    > 10 lat bez problemu.

    Akumulator trakcyjny samochodu na półce? To się przecież półka zawali.
    Weź mi to jakoś inaczej wytłumacz.

    >
    > "Tempo starzenia
    >
    > Ogniwa litowo-jonowe w swojej aktualnej postaci są konstrukacjami
    > niestabilnymi, o czym niedawno przekonało się Sony, zmuszone do
    > wycofania z rynku i eksploatacji milionów akumulatorów, które groziły
    > wybuchem lub przynajmniej samozapaleniem. Ale ich niestabilność
    > przejawia się nie tylko w tak dramatyczny sposób, jak w przypadku ogniw
    > Sony - jej podstawowym objawem jest starzenie się akumulatora.
    > Naładowany, nieużywany, z czasem traci nie tylko zgromadzony w nim
    > ładunek, ale także pojemność. Jak szybko? To zależy od dwóch czynników -
    > od temperatury i od poziomu naładowania. Im bardziej naładowany
    > akumulator, tym szybciej się starzeje!

    No to przecież nikt nie broni rozładować. Poza tym degradacja z
    naładowania raczej nie przebije tej z łojenia ładowaniem i rozładowaniem.

    >
    > Nie koniec na tym - im wyższa jest temperatura przechowywania lub pracy,
    > tym proces starzenia akumulatora jest szybszy. W temperaturze 40 stopni
    > Celsjusza akumulator straci już od 15 do nawet 35 procent pojemności,
    > zaś temperatura 60 stopni może spowodować spadek pojemności o nawet 40
    > procent w ciągu zaledwie 3 miesięcy i około 95 procent w ciągu roku."

    Na tej półce co to wytrzymuje ciężary aku trakcyjnego masz 60 stopni?

    >
    > Tutaj akurat o małych bateryjkach ale w samochodach nie ma kosmicznych
    > konstrukcji.
    >
    > https://techtron.pl/i2,prawidlowa-eksploatacja.html
    >

    Ustalmy, to ja mam elektryki a nie Ty. Jak mówię, że ich akumulatory są
    jak nowe to tak jest :-) Możesz sobie puszczać wodze fantazji a ja to po
    prostu sprawdziłem.


  • 85. Data: 2023-03-13 16:10:36
    Temat: Re: Elektryki jako bat na zlodziei
    Od: io <i...@o...pl.invlid>

    W dniu 13.03.2023 o 09:16, LordBluzg(R)?? pisze:
    > W dniu 13.03.2023 o 06:35, Cavallino pisze:
    > [...]
    >> Ale to też nieprawda - dane są i nawet mocno eksploatowane, nawet
    >> stare, ale dobrze zrobione samochody, nie mają tego typu problemów.
    >
    > Co ty znów bredzisz? Mowa jest o baterii, która NOWA, nieużywana została
    > odłożona na 10 lat a nie eksploatowna vs silnik spalinowy w tej samej
    > opcji!
    >
    > Matko, jaki kretyn!

    Baterię z silnikiem chce porównywać?

    Co za kretyn :-)


  • 86. Data: 2023-03-13 16:17:18
    Temat: Re: Elektryki jako bat na zlodziei
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 13.03.2023 o 16:10, io pisze:
    [...]
    > Baterię z silnikiem chce porównywać?
    >
    > Co za kretyn :-)

    To jeszcze gorzej :D:D:D

    Do spalinowca wleję benzynę, spirytus, gaz.

    Elektryczek tylko na pronT i problem jak ten pront do wiaderka nalać :D
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>


  • 87. Data: 2023-03-13 18:07:57
    Temat: Re: Elektryki jako bat na zlodziei
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 13 Mar 2023 15:12:27 +0100, Cavallino wrote:
    > W dniu 13-03-2023 o 14:28, J.F pisze:
    >>>> Oryginalny Litowy akumulator od Samsunga, nieładowany w 5
    >>>> lat ma 60%.
    >>>
    >>> A w jakim samochodzie go Tesla stosowała?
    >>>
    >> Tesla bodajze z Panasoniciem wspolpracowała.
    > I ile najstarszych egzemplarzy miało wymienioną baterię przez Teslę z
    > powodu nadmiernego zużycia?

    A cholera wie.
    A to, że Tesle wtedy mialy dobre baterie, nie oznacza, ze np Kia teraz
    tez ma dobre baterie.

    Jesli chodzi o Panasonica ... gdzies w okolicach roku 2000 mialem
    troche laptopów w firmie, i po roku baterie padały jak muchy.
    Akurat Panasonic. W telefonie tez się kiepsko sprawdzały.

    Ale widac potem ulepszyli ... albo lepiej urządzenia/ładowarki robili.


    J.


  • 88. Data: 2023-03-13 18:32:52
    Temat: Re: Elektryki jako bat na zlodziei
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 13.03.2023 o 18:07, J.F pisze:
    [...]
    > Jesli chodzi o Panasonica ... gdzies w okolicach roku 2000 mialem
    > troche laptopów w firmie, i po roku baterie padały jak muchy.
    > Akurat Panasonic. W telefonie tez się kiepsko sprawdzały.
    >
    > Ale widac potem ulepszyli ... albo lepiej urządzenia/ładowarki robili.
    >
    Raczej zaczęli zwracać uwagę na temperaturę. Jakieś 10 lat temu, zaczęto
    stosować ograniczenia temperaturowe do LiOnów. Własnie temperatura
    powoduje największe spustoszenie w takiej baterii, stąd obecnie
    zaawansowane układy chłodzenia i ograniczenia...ale nie idzie to w parze
    z fast chargingiem. Wyścig trwa i co jakiś czas zmieniają się te parametry.

    Generalnie mowa jest o tym, że jeśli kupisz sobie nówkę baterię i
    położysz ją na półkę, to za 10 lat możesz ją wyrzucić bo chemia swoje
    zrobi :) Sam miałem kilka nówek do lapków i po 5 latach leżenia w
    kartonie były bardziej zjebane niż te, które pracowały w laptopach.

    Już pisałem (żeby się znów Koń nie dojebał) że w samochodowe mają trochę
    inną budowę ale nawet jeśli będą ze "złota" to nieużywane szlag trafi i
    nie ma zmiłuj i żadne zaklęcia nie pomogą.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>


  • 89. Data: 2023-03-13 19:04:00
    Temat: Re: Elektryki jako bat na zlodziei
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.03.2023 o 15:12, Cavallino pisze:

    >> Tesla bodajze z Panasoniciem wspolpracowała.
    >
    > I ile najstarszych egzemplarzy miało wymienioną baterię przez Teslę z
    > powodu nadmiernego zużycia?

    Najstarsze są już po gwarancji.


    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "jebać pis" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!


  • 90. Data: 2023-03-14 05:12:19
    Temat: Re: Elektryki jako bat na zlodziei
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-03-2023 o 16:06, LordBluzg(R)?? pisze:

    >Skoro stawiam/wyłakadam TEZĘ to OBOWIAZEK szegółowy do
    > zadawania pytań ma odpowiadający.

    ROTFL !!!!
    Tyle że nikt Cię o nic nie pyta, po prostu stwierdzono i zasugnalizowano
    fakt, że nie masz pojęcia o czym piszesz.
    Albo celowo kłamiesz, co na jedno wychodzi.

strony : 1 ... 8 . [ 9 ] . 10 ... 14


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: