-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.s201pc206.mmj.pl!not-for-mail
From: io <i...@o...pl.invlid>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Elektryki jako bat na zlodziei
Date: Mon, 13 Mar 2023 16:09:07 +0100
Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
Message-ID: <tuneaq$3knqo$2@news.icm.edu.pl>
References: <tuck95$1er6l$1@dont-email.me> <1bq4r1bn3avjx$.dlg@myjk.org>
<tudjbt$1k6ff$1@dont-email.me> <tudjtt$3i89n$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<tuhs7f$gal$16$Shrek@news.chmurka.net>
<tui2c8$3pfan$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<tui2qe$gal$18$Shrek@news.chmurka.net>
<tui3p8$3pgvr$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<tui5rm$gal$23$Shrek@news.chmurka.net>
<tui70d$3pl33$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<tuibr2$q5p$2$Cav@news.chmurka.net>
<tuirq9$3qj34$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<tujq4h$jn9$3$Cav@news.chmurka.net>
<tukebl$3unrv$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <tul3ua$3gpu4$1@news.icm.edu.pl>
<tul719$4on$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Mon, 13 Mar 2023 15:09:14 -0000 (UTC)
Injection-Info: news.icm.edu.pl; posting-host="s201pc206.mmj.pl:89.174.201.206";
logging-data="3825496"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
Thunderbird/102.8.0
Content-Language: pl
In-Reply-To: <tul719$4on$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2712020
[ ukryj nagłówki ]W dniu 12.03.2023 o 19:51, LordBluzg(R)?? pisze:
> W dniu 12.03.2023 o 18:59, io pisze:
>
>
>>> Zmiany zachodzące w takich ogniwach są nieodwracalne.
>>
>> Ale przez 10 lat akurat 5% pojemności utracą :-)
>
> Jesteś pewien?
Nie, ale ostatnio czytałem a może i podawałem tutaj artykuł o jednym z
pierwszych (!) Porsche które przejechało 100tys km i nadal ma taki sam
zasięg. To ile mogło stracić.
> Oryginalny Litowy akumulator od Samsunga, nieładowany w 5
> lat ma 60%.
Do samochodu?
>
>
> Ok, samochodówka to inna konstrukcja. Problem w tym, że danych do
> sprawdzenia jeszcze nie ma. Jest natomiast funkcja, że producent
> (fabryka) nie sprzedaje akumulatorów, których data produkcji jest
> większa niż pół roku.
Ale, że niby który producent sprzedaje akumulatory do samchodów
elektrycznych z taką gwarancją? Tak to sobie tylko pieprzysz.
Starych elektryków jest mnóstwo. Wiele z nich dowodzi, że degradacja
baterii w okresie 8-letniej gwarancji jest niewielka. Czy akurat 5% to
ja nie będę się spierał, nie o to przecież chodzi. Są dla odmiany
przypadki, że degradacja jest duża. Podawałem ofertę relatywnie młodego
Twizy które jednak przejechało pierdyliard km i miało wymieniony aku.
Czego to może dowodzić? Np tego, że degradacja wynika z eksploatacji. A
nieużywane o których tutaj mowa przetrwają te 10 lat. Ogólnie to mam to
w 4. Nie po to kupowałem samochód by go sprzedawać.
No chyba, że poruszasz kwestię ryzyka. To lizinguj.
>
> Ja piszę o akumulatorze, który sobie ktoś położył na półkę i chce
> sprzedać po 10 latach. Logiczne zatem, że nie będzie on ładowany i
> dbany, bo można to uczynić ale któ w to uwierzy?...ale abstrachuję do
> podobnej funkcji z silnikiem spalinowym, który może sobie stać w kącie
> 10 lat bez problemu.
Akumulator trakcyjny samochodu na półce? To się przecież półka zawali.
Weź mi to jakoś inaczej wytłumacz.
>
> "Tempo starzenia
>
> Ogniwa litowo-jonowe w swojej aktualnej postaci są konstrukacjami
> niestabilnymi, o czym niedawno przekonało się Sony, zmuszone do
> wycofania z rynku i eksploatacji milionów akumulatorów, które groziły
> wybuchem lub przynajmniej samozapaleniem. Ale ich niestabilność
> przejawia się nie tylko w tak dramatyczny sposób, jak w przypadku ogniw
> Sony - jej podstawowym objawem jest starzenie się akumulatora.
> Naładowany, nieużywany, z czasem traci nie tylko zgromadzony w nim
> ładunek, ale także pojemność. Jak szybko? To zależy od dwóch czynników -
> od temperatury i od poziomu naładowania. Im bardziej naładowany
> akumulator, tym szybciej się starzeje!
No to przecież nikt nie broni rozładować. Poza tym degradacja z
naładowania raczej nie przebije tej z łojenia ładowaniem i rozładowaniem.
>
> Nie koniec na tym - im wyższa jest temperatura przechowywania lub pracy,
> tym proces starzenia akumulatora jest szybszy. W temperaturze 40 stopni
> Celsjusza akumulator straci już od 15 do nawet 35 procent pojemności,
> zaś temperatura 60 stopni może spowodować spadek pojemności o nawet 40
> procent w ciągu zaledwie 3 miesięcy i około 95 procent w ciągu roku."
Na tej półce co to wytrzymuje ciężary aku trakcyjnego masz 60 stopni?
>
> Tutaj akurat o małych bateryjkach ale w samochodach nie ma kosmicznych
> konstrukcji.
>
> https://techtron.pl/i2,prawidlowa-eksploatacja.html
>
Ustalmy, to ja mam elektryki a nie Ty. Jak mówię, że ich akumulatory są
jak nowe to tak jest :-) Możesz sobie puszczać wodze fantazji a ja to po
prostu sprawdziłem.
Następne wpisy z tego wątku
- 13.03.23 16:10 io
- 13.03.23 16:17 LordBluzg(R)??
- 13.03.23 18:07 J.F
- 13.03.23 18:32 LordBluzg(R)??
- 13.03.23 19:04 Shrek
- 14.03.23 05:12 Cavallino
- 14.03.23 05:13 Cavallino
- 14.03.23 05:14 Cavallino
- 14.03.23 10:52 J.F
- 14.03.23 11:02 Cavallino
- 14.03.23 12:39 J.F
- 14.03.23 12:40 io
- 14.03.23 19:38 LordBluzg(R)??
- 14.03.23 23:51 LordBluzg(R)??
- 14.03.23 23:55 LordBluzg(R)??
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
Najnowsze wątki
- 2025-01-06 Jeździ, skręca, hamuje
- 2025-01-06 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-06 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-06 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-06 Zielona GĂłra => Konsultant WdroĹźeniowy Comarch XL/Optima (KsiÄgowoĹ
- 2025-01-06 Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- 2025-01-06 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-06 Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- 2025-01-06 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-06 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-06 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-06 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-06 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-06 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-06 śnieg