eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyElektryki jako bat na zlodzieiRe: Elektryki jako bat na zlodziei
  • Data: 2023-03-23 17:51:25
    Temat: Re: Elektryki jako bat na zlodziei
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Thu, 23 Mar 2023 12:19:24 +0100, Cavallino wrote:
    > W dniu 23-03-2023 o 11:39, J.F pisze:
    >> No i dobrze - ktos musi sie bac
    >
    > Ale czego niby miałbym się bać?
    > Od 30 lat nie jeżdżę samochodami dłużej niż 5 lat, czy to nowymi, czy
    > starymi....
    >
    > Złomami takimi jak lubi bluzgacz juz się najeździłem i więcej nie chcę.

    Czyli sie czegos boisz ... ale czegos innego :-)

    > Wolę przepłacić producentowi samochodu, niż mechanikom, z których każdy
    > chce mnie oszukać, albo przynajmniej nie umie naprawić tego co
    > faktycznie padło....

    Nie mówie nie.
    Ale mam inne doswiadczenia :-)

    >> Czy takie oszustwo ... napisali, ze bateria ma 64kW.
    >> Wsadzili 67kWh ... zeby bateria dluzej trwała.
    >> Pozwalaja uzyć 64kWh.
    >> W przypadku Tesli rezerwa była chyba wieksza.
    >
    > Zazwyczaj jest większa.

    A kłociłes sie z moim "nie wiadomo".

    > I zazwyczaj producent podaje wartość brutto, a nie netto, wtedy można
    > mówić o ściemie.
    > Tesla nie podaje wcale.
    > Trzeba sobie szacować.

    Brutto to ta rzeczywista czy dostępna?

    Producent podaje dostępną, rzeczywiscie jest taka dostępna - gdzie tu
    sciema?

    Inaczej, gdy podaje rzeczywistą, tzn nominalną, bo rzeczywista jest w
    pewnych widełkach, ale ogranicza korzystanie z niej do mniejszej
    ilosci. To bym nazwał pewną sciemą ... ale niektóre branze nas
    przyzwyczaiły.
    Np telefon ma 32GB pamieci flash, i tyle ma,
    ale połowa zajęta przez "system".

    > Podają tylko przebieg w optymalnych warunkach.

    No coz, tak jak "spalanie" w ICE. Rózne może być.

    > Mocy też nie podają....

    Z mocą tez może byc bardzo skomplikowanie.
    Np calkiem duza przez 5 sekund, a potem cos sie przegrzewa i trzeba
    ograniczac.
    A ta "całkiem duża" zależna od wydajnosci baterii, ktora zależy
    od sztuki, od temperatury, od zużycia, od stopnia naładowania,
    a nawet od historii poboru pradu ...

    >> Tylko byc moze dobrze byloby wlasciciela poinformowac, że fajnie by
    >> było, aby teraz skrócil jazdy i nie rozladowywał ponizej 20% ...
    >
    > Właściciel chyba jednak wie, że bateria się będzie powoli degradować i
    > wkalkulował to w koszty.
    > To samo zrobi kolejny nabywca.

    Tylko pierwszy nabywca ma gwarancje, być może deklaracje producenta
    bez mocy prawnej i z zastrzezeniami, lub wiedzę "z internetu".

    Kolejny nabywca ma wiarę :-)

    No coż - podobnie ze zuzyciem silnika w ICE, ale im starszy pojazd,
    tym tanszy silnik ze szrotu, albo tym mniej sensowna naprawa - trzeba
    kupic kolejny, tani :-)


    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: