-
Data: 2023-03-24 10:49:08
Temat: Re: Elektryki jako bat na zlodziei
Od: cyklista <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 24.03.2023 o 09:22, LordBluzg(R)?? pisze:
> W dniu 24.03.2023 o 08:14, cyklista pisze:
>
>> >> No coż - podobnie ze zuzyciem silnika w ICE, ale im starszy pojazd,
>> >> tym tanszy silnik ze szrotu, albo tym mniej sensowna naprawa - trzeba
>> >> kupic kolejny, tani :-)
>> >>
>> > Tylko z baterią jest inaczej. Jeśli kupisz silnik ze szrotu to
>> istnieje
>> > pewność, że posłuży dłużej niż podobnie zużyta bateria ze szrotu.
>> >
>> Dokładnie na odwrót.
>>
>> > W silniku ze szrotu, jeśli byś chciał go odnowić to nie musisz
>> wymieniać
>> Zazwyczaj prawie wszystko co mechanicznie się zużywa, i dopóki tego
>> nie rozbierzesz to nie wiesz w jakim jest stanie.
>
> Blok silnika zazwyczaj się nie zużywa w ogóle a pomiar ciśnienia jest
> dostępny po podłączeniu rozrusznika. Reszta po uruchomieniu pełnym i co
I tylko blok silnika,
> najwyżej uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Jeśli taki silnik pochodził
> z rozbitka to praktycznie jest sprawny. OK luzy można sobie podarować na
Jak z rozbitka to tak samo bateria jest w taki samym stanie.
> początku ale jeśli ktoś chce poświęcić trochę więcej czasu, może to
> sprawdzić bez większych kosztów. Jak ktoś ma fioła, to sobie zdejmie
> głowicę, odkręci michę, panewki i pierścienie wymieni i następne
> kilkaset tysięcy przed nim do ujechania.
Co innego mówią mechanicy, więc pewnie bez powodowu i tylko z zysku
mówią że remont generalny to kilka lub kilkadziesiąt tysięcy.
>>
>>
>> > wszystkiego. W baterii raczej tak :)
>> Baterię wystarczy podłączyć do urządzenia pomiarowego i dokładnie
>> wiesz w jakim jest stanie i w 90% wystarczy wymienić część żeby
>> chodziła dalej kilka lat.
>
> Widać że nie wiesz. Zmierzenie pojemności baterii to już nie taka prosta
Dokładnie to wiem, bo używam baterii różnych, sam też sobie jak było
trzeba robiłem i służą długie lata.
> sprawa i wymaga sporych zabiegów a wynik nie jest tak oczywisty jak
Jak się ma wiedze i sprzęt to wystarczy pomiar
> zmierzenie luzu w spalinowcu. Pełną informację dostaniesz jedynie po
i zmierzeniem tego luzu już wiesz w jakim stanie jest cały rozrząd
panewki, cylindry, tłoki itd ita...
> zamontowaniu, naładowaniu i jeździe. Przyrządy pomiarowe nie wskażą ci
> idealnie pojemności w tym układzie. Ogniwa wchodzące w skład baterii na
Odpowiedni przyrząd dokładnie pokaże pojemność tak całej baterii jak i
wszystkich sekcji, choć to już wymaga dużo czasu bo musi taka baterię
rozładowywać i naładowywać więc zależnie od baterii i przyrządu trwa to
kilka godzin lub dni.
> pewno są zużyte i żadne z nich nie ma pełnej sprawności. Jeśli taka
Na pewno są zużyte tak jak i silnik spalinowy, ale sprawność dalej mogą
mieć taką sama jak nowe tylko pojemność im spada
> bateria, nieładowana poleży sobie 2 lata na złomie to degradacja
> przebiega tam lawinowo. Wtedy wszystkie ogniwa są do wymiany. Lepiej
Znowu nieprawda, brak wiedzy i internetowe bajki.
Wszystko zależy jaka bateria, jak nienaładowana. Generalnie wszystkie
baterie tak fabrycznie jak i w celu przechowywania są naładowane
dokładnie w połowie i ani 2 lata ani 5 nie zrobi z nich złomu.
Na złom to trafiają baterie całkiem padnięte i takie już rzeczywiście są
tylko do utylizacji (nit baterii która ma w sobie prąd i jest nawet
częściowo sprawna nie oddaje na złom bo to po prostu wyrzucanie pieniędzy)
> kupić nową baterię. Przy spalinowym nic się nie dzieje, jeśli sobie
> poleży 2 lata, po ogólnym sprawdzeniu na pewno zrobisz tysiące km bez
> problemu.
> Dokładnie jak i z bateriami jak odłożone na półkę a nie wywalone na złom
to tak samo z nimi będzie
Właśnie z ciekawości zmierzyłem ogniwa które mi zostały po budowie
baterii 4 lata temu (zostały bo były najgorsze ze wszystkich) i spadło
im napięcie o 0,1-0,3 V, więc spokojnie jak minie 10 lat dalej będą sprawne.
Więc ja dalej o tym nie dyskutuję bo to jak gadanie ze ślepym o
kolorach. Kto chce to się dokształci i poczyta nie internetowe fora
tylko literaturę fachową i specyfikacje producentów oraz testy ogniw
robione przez ludzi zawodowo zajmujących się bateriami. Kto nie chce
zdobywać wiedzy dalej będzie bluzgał na innych opierając się na
internetowych bajkach.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.03.23 14:17 J.F
- 24.03.23 14:47 J.F
- 25.03.23 05:18 Cavallino
- 26.03.23 00:32 io
- 26.03.23 11:01 LordBluzg(R)??
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
Najnowsze wątki
- 2025-02-25 Kraków => DevOps Engineer (Junior/Regular) <=
- 2025-02-25 Kraków => Front-end Developer <=
- 2025-02-25 Szpital
- 2025-02-24 Gniazdo + wtyk
- 2025-02-24 Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- 2025-02-24 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-24 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-24 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-24 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-24 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-02-24 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-24 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-02-24 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-02-24 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-24 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i