-
Data: 2023-03-24 10:49:08
Temat: Re: Elektryki jako bat na zlodziei
Od: cyklista <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 24.03.2023 o 09:22, LordBluzg(R)?? pisze:
> W dniu 24.03.2023 o 08:14, cyklista pisze:
>
>> >> No coż - podobnie ze zuzyciem silnika w ICE, ale im starszy pojazd,
>> >> tym tanszy silnik ze szrotu, albo tym mniej sensowna naprawa - trzeba
>> >> kupic kolejny, tani :-)
>> >>
>> > Tylko z baterią jest inaczej. Jeśli kupisz silnik ze szrotu to
>> istnieje
>> > pewność, że posłuży dłużej niż podobnie zużyta bateria ze szrotu.
>> >
>> Dokładnie na odwrót.
>>
>> > W silniku ze szrotu, jeśli byś chciał go odnowić to nie musisz
>> wymieniać
>> Zazwyczaj prawie wszystko co mechanicznie się zużywa, i dopóki tego
>> nie rozbierzesz to nie wiesz w jakim jest stanie.
>
> Blok silnika zazwyczaj się nie zużywa w ogóle a pomiar ciśnienia jest
> dostępny po podłączeniu rozrusznika. Reszta po uruchomieniu pełnym i co
I tylko blok silnika,
> najwyżej uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Jeśli taki silnik pochodził
> z rozbitka to praktycznie jest sprawny. OK luzy można sobie podarować na
Jak z rozbitka to tak samo bateria jest w taki samym stanie.
> początku ale jeśli ktoś chce poświęcić trochę więcej czasu, może to
> sprawdzić bez większych kosztów. Jak ktoś ma fioła, to sobie zdejmie
> głowicę, odkręci michę, panewki i pierścienie wymieni i następne
> kilkaset tysięcy przed nim do ujechania.
Co innego mówią mechanicy, więc pewnie bez powodowu i tylko z zysku
mówią że remont generalny to kilka lub kilkadziesiąt tysięcy.
>>
>>
>> > wszystkiego. W baterii raczej tak :)
>> Baterię wystarczy podłączyć do urządzenia pomiarowego i dokładnie
>> wiesz w jakim jest stanie i w 90% wystarczy wymienić część żeby
>> chodziła dalej kilka lat.
>
> Widać że nie wiesz. Zmierzenie pojemności baterii to już nie taka prosta
Dokładnie to wiem, bo używam baterii różnych, sam też sobie jak było
trzeba robiłem i służą długie lata.
> sprawa i wymaga sporych zabiegów a wynik nie jest tak oczywisty jak
Jak się ma wiedze i sprzęt to wystarczy pomiar
> zmierzenie luzu w spalinowcu. Pełną informację dostaniesz jedynie po
i zmierzeniem tego luzu już wiesz w jakim stanie jest cały rozrząd
panewki, cylindry, tłoki itd ita...
> zamontowaniu, naładowaniu i jeździe. Przyrządy pomiarowe nie wskażą ci
> idealnie pojemności w tym układzie. Ogniwa wchodzące w skład baterii na
Odpowiedni przyrząd dokładnie pokaże pojemność tak całej baterii jak i
wszystkich sekcji, choć to już wymaga dużo czasu bo musi taka baterię
rozładowywać i naładowywać więc zależnie od baterii i przyrządu trwa to
kilka godzin lub dni.
> pewno są zużyte i żadne z nich nie ma pełnej sprawności. Jeśli taka
Na pewno są zużyte tak jak i silnik spalinowy, ale sprawność dalej mogą
mieć taką sama jak nowe tylko pojemność im spada
> bateria, nieładowana poleży sobie 2 lata na złomie to degradacja
> przebiega tam lawinowo. Wtedy wszystkie ogniwa są do wymiany. Lepiej
Znowu nieprawda, brak wiedzy i internetowe bajki.
Wszystko zależy jaka bateria, jak nienaładowana. Generalnie wszystkie
baterie tak fabrycznie jak i w celu przechowywania są naładowane
dokładnie w połowie i ani 2 lata ani 5 nie zrobi z nich złomu.
Na złom to trafiają baterie całkiem padnięte i takie już rzeczywiście są
tylko do utylizacji (nit baterii która ma w sobie prąd i jest nawet
częściowo sprawna nie oddaje na złom bo to po prostu wyrzucanie pieniędzy)
> kupić nową baterię. Przy spalinowym nic się nie dzieje, jeśli sobie
> poleży 2 lata, po ogólnym sprawdzeniu na pewno zrobisz tysiące km bez
> problemu.
> Dokładnie jak i z bateriami jak odłożone na półkę a nie wywalone na złom
to tak samo z nimi będzie
Właśnie z ciekawości zmierzyłem ogniwa które mi zostały po budowie
baterii 4 lata temu (zostały bo były najgorsze ze wszystkich) i spadło
im napięcie o 0,1-0,3 V, więc spokojnie jak minie 10 lat dalej będą sprawne.
Więc ja dalej o tym nie dyskutuję bo to jak gadanie ze ślepym o
kolorach. Kto chce to się dokształci i poczyta nie internetowe fora
tylko literaturę fachową i specyfikacje producentów oraz testy ogniw
robione przez ludzi zawodowo zajmujących się bateriami. Kto nie chce
zdobywać wiedzy dalej będzie bluzgał na innych opierając się na
internetowych bajkach.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.03.23 14:17 J.F
- 24.03.23 14:47 J.F
- 25.03.23 05:18 Cavallino
- 26.03.23 00:32 io
- 26.03.23 11:01 LordBluzg(R)??
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
Najnowsze wątki
- 2025-01-21 Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- 2025-01-21 bateria na żądanie
- 2025-01-21 Warszawa => IT Business Analyst <=
- 2025-01-21 Warszawa => IT Assets Manager <=
- 2025-01-21 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=
- 2025-01-20 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2025-01-20 Białystok => User Experience Designer <=
- 2025-01-20 Katowice => UX Designer <=
- 2025-01-20 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-20 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-20 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-21 e-doręczenia
- 2025-01-20 Zbieranie podpisów przed sklepem
- 2025-01-20 cenzura internetu
- 2025-01-20 ulaskawienie