eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[Elektryki] Rozładowało mi się TwizyRe: [Elektryki] Rozładowało mi się Twizy
  • Data: 2020-01-19 13:09:36
    Temat: Re: [Elektryki] Rozładowało mi się Twizy
    Od: RadoslawF <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2020-01-19 o 12:36, T. pisze:

    >>>> Byłem przejechać się Twizy. Zaplanowałem sobie przejazd za granicę i
    >>>> z powrotem. Ale chciałem jechać na azymut bardziej niż po głównych
    >>>> trasach. Nie całkiem wyszło bo musiałbym przejechać po zupełnych
    >>>> wertepach. Goście na quadach mnie mijali, ale ja w końcu mógłbym na
    >>>> czymś zostać, więc zawróciłem stamtąd. I tak było zdecydowanie
    >>>> bardziej ekstremalnie niż wszystkimi innymi samochodami, których nie
    >>>> oszczędzałem jak chodzi o wybieranie różnych polnych ścieżek. Tak
    >>>> czy siak, ostatecznie pojechałem asfaltowymi. Za dużo energii nie
    >>>> miałem bo już wczoraj gdzieś byłem. No ale powinno było starczyć.
    >>>> Pilnowałem tylko kilkukilometrowego marginesu zasięgu. Jechałem
    >>>> normalnie, często +10km/h. Że pod koniec ciągle miałem +5km to
    >>>> pojechałem trochę naokoło, jakieś 3km, zahaczyłem o sklep gdzie
    >>>> uzupełniłem to i owo a także uciąłem gadkę o Twizy. Na koniec
    >>>> zostało 2% i nie ciągnął już dobrze. No ale w to dokładnie celowałem
    >>>> by go wycyckać dojeżdżając.
    >>>>
    >>>> Możecie to sobie porównać z szacowaniem zasięgu w spalinówkach albo
    >>>> z tym trójkołowcem, o którym tutaj kiedyś pisałem, który tylko
    >>>> kreskami pokazuje napięcie akumulatora.
    >>>
    >>>
    >>> Z polskiego cennika opublikowanego właśnie przez Ionity wynika, że za
    >>> 1 kWh zapłacimy równe 3,5 zł. Ładując od zera do pełna Audi e-tron z
    >>> baterią o pojemności 95 kWh zostawimy na stacji 332 zł. Kilka
    >>> miesięcy temu Michał Zieliński wybrał się takim autem do Lyonu,
    >>> przejeżdżając około 300 km na pełnym ładowaniu. Przy takim zasięgu
    >>> oznacza to kwotę przekraczającą 100 zł na każde przejechane 100 km.
    >>> Dla porównania - w teście Mateusza Żuchowskiego porównywalne Audi Q7
    >>> z trzylitrowym turbodieslem spaliło 8,4 litra oleju napędowego na 100
    >>> km. Przy obecnych cenach paliwa daje to kwotę około 45 zł. Jazda
    >>> dieslem w trasie okazuje się więc ponad dwukrotnie tańsza niż autem
    >>> elektrycznym zasilanym na szybkich stacjach ładowania Ionity.
    >>
    >> O szacowaniu zasięgu było a nie kosztach. W Twizy nadal koszt 100km to
    >> 5zł. A w RS nadal 50zł. Jak się to zmieni to na pewno poinformuję :-)
    >
    > Nawet jeśli "zatankujesz" na Ionity albo Greenway?

    Swoich fantazji ne da się zatankować.


    Pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: