  • 1. Data: 2016-04-02 10:40:08
    Temat: Elektryczny hamulec ręczny
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Mam pytanko odnośnie tego pseudoudogodnienia, jak w tytule.
    Jeżdżę jeszcze z autem, które ma zwykły ręczny, ale mam zamiar zmienić.
    Czy będę skazany na auto z hamulcem elektrycznym, czy są jakieś modele,
    gdzie jeszcze dali wajchę? Chodzi mi o jakiś crossover, np. Nissana.
    Za pomysł, gdzie EPB daje się zwolnić tylko po zapięciu pasa lałbym
    projektanta grubą pałą i patrzył, jak puchnie. W moim przypadku miałbym
    kilka razy dziennie tak: podjeżdżam w pracy pod szlaban, hamulec,
    wysiadam, kontrola przepustki i bagażnika. Wsiadam, muszę zapiąć pas,
    podjeżdżam 30 metrów i od nowa to samo, bo idę do czytnika czasu pracy.
    Potem jeszcze raz to samo, żeby przejechać 100 metrów na parking. Przy
    każdym jednym wjeździe i wyjeździe to samo.
    Znajoma ostatnio miała przygodę, bo zablokował jej się EPB na ruchliwej
    drodze. Pomijając wątpliwą przyjemność obserwowania usiłujących ją
    ominąć kierowców to do tego godzina czekania na lawetę, 3 stówy za
    holowanie. Potem 1400 zł za g*wniany silniczek + 400 robocizna.
    Jacek

  • 2. Data: 2016-04-02 11:12:53
    Temat: Re: Elektryczny hamulec ręczny
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Jacek pisze tak:

> [...]
    > bo idę do czytnika czasu pracy. Potem jeszcze raz to samo, żeby
    > przejechać 100 metrów na parking. Przy każdym jednym wjeździe i

    Na wszystko jest sposób. No to przy pierwszym wysiadaniu zapnij pas na
    fotelu :)

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 3. Data: 2016-04-02 11:18:47
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2016-04-02 o 11:12, PiteR pisze:

    > Na wszystko jest sposób. No to przy pierwszym wysiadaniu zapnij pas na
    > fotelu :)
    Znaczy, że EPB jest, jak socjalizm, który bohatersko walczy z problemami
    nie znanymi w innych ustrojach.
    Jacek

  • 4. Data: 2016-04-02 12:35:03
    Od: Arkady <a...@f...ad>

    W dniu 2016-04-02 o 11:18, Jacek pisze:

    > Znaczy, że EPB jest, jak socjalizm, który bohatersko walczy z problemami
    > nie znanymi w innych ustrojach.
    > Jacek

    To chyba nie tak leciało, walczy z problemami które sam stworzył :) Tak
    czy inaczej pasuje. Oprócz zapinania pasów można jeszcze wyposażyć się w
    samą klamrę i wpiąć ją po odpięciu pasów :) wtedy będzie socjalizm pełną
    gębą, wręcz bareizm ;D

    Arkady

    ---
    Avast.

  • 5. Data: 2016-04-02 13:19:31
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-04-02 o 12:35, Arkady pisze:

> [...]
    > czy inaczej pasuje. Oprócz zapinania pasów można jeszcze wyposażyć się w
    > samą klamrę i wpiąć ją po odpięciu pasów :) wtedy będzie socjalizm pełną

    Mam opla merivę i tam zapinać pasów nie trzeba. Sam hamulec jest o tyle
    wygodniejszy, że nie trzeba o nim pamiętać i sam się zwalnia przy ruszaniu.

    Jak działa, to jest moim zdaniem fajna sprawa.

  • 6. Data: 2016-04-02 13:31:25
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ruszaniu.
    >
    > Jak działa, to jest moim zdaniem fajna sprawa.

    Działa zero/jedynkowo czy można nim dozować siłę hamowania?
    Czy można nim hamować w przypadku awarii hamulca zasadniczego?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 7. Data: 2016-04-02 13:50:01
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-04-02 o 13:31, yabba pisze:
    > Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Działa zero/jedynkowo czy można nim dozować siłę hamowania?
    > Czy można nim hamować w przypadku awarii hamulca zasadniczego?

    Co prawda nie sprawdzałem w instrukcji, ale u mnie jest tak, że jak
    pociągniesz zawleczką, to zaciąga się sam do końca, nie wiem nawet czy
    można to przerwać. W czasie jazdy nie próbowałem zaciągać :) Ale znając
    życie to się nie da.

  • 8. Data: 2016-04-02 15:03:47
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 2 Apr 2016 13:31:25 +0200, yabba napisał(a):

    > Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Działa zero/jedynkowo czy można nim dozować siłę hamowania?

    Musi być - inaczej policjant zabierze dowód, a SKP nigdy więcej nie odda ;)

    > Czy można nim hamować w przypadku awarii hamulca zasadniczego?

    Jak wyżej - jest to konieczność wynikająca z przepisów.

    Natomiast realizowane jest to w mega nieintucyjny sposób wymagający użycia
    włącznika i trzymania (może być w sumie różnie w różnych autach).
    O zawracaniu na ręcznym zapomnij :)

  • 9. Data: 2016-04-02 16:41:45
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Sat, 2 Apr 2016 12:35:03 +0200 Arkady <a...@f...ad> napisał:

    > Oprócz zapinania pasów można jeszcze wyposażyć się w
    >samą klamrę i wpiąć ją po odpięciu pasów :)

    Chyba że zrobili jeszcze detekcję ile pasa zostało wyciągnięte ze
    zwijacza :-)
    Może jak wepniesz samą klamrę, a pas nie będzie wyciągnięty to pokaże
    błąd i odmówi dalszej współpracy. Ew. zdalnie zawiadomi producenta
    żeby unieważnił gwarancję ;-))

    A już tak na poważnie to ja bym spróbował dokopać się do przewodów
    idących do gniazda pasa i trwale zasymulować włożenie klamry.

  • 10. Data: 2016-04-02 18:38:22
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-04-02 o 13:50, twistedme pisze:

> [...]
    > pociągniesz zawleczką, to zaciąga się sam do końca, nie wiem nawet czy
    > można to przerwać. W czasie jazdy nie próbowałem zaciągać :) Ale znając

    Da się zaciągnąć hamulec elektryczny w Merivie podczas jazdy, trzeba po
    prostu trzymać włącznik cały czas. Z tym, że nie da się zablokować kół,
    no mi się przynajmniej nie udało. Ale czuć, że samochód zwalnia i da się
    go zatrzymać.