  • 11. Data: 2016-04-03 17:49:08
    Temat: Re: Elektryczny hamulec ręczny
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:56ffb1e1$0$642$65785112@news.neostrada.pl...

    > Co prawda nie sprawdzałem w instrukcji, ale u mnie jest tak, że jak
    > pociągniesz zawleczką, to zaciąga się sam do końca, nie wiem nawet czy
    > można to przerwać. W czasie jazdy nie próbowałem zaciągać :) Ale znając
    > życie to się nie da.

    To jak dostał homologację? Przecież jest wymóg hamulca awaryjnego w
    samochodzie.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 12. Data: 2016-04-03 17:52:15
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Musi być - inaczej policjant zabierze dowód, a SKP nigdy więcej nie odda
    > ;)

    > Jak wyżej - jest to konieczność wynikająca z przepisów.

    Ufff...

    > Natomiast realizowane jest to w mega nieintucyjny sposób wymagający użycia
    > włącznika i trzymania (może być w sumie różnie w różnych autach).

    Czyli w razie awarii hamulca człowiek jest w stresie i musi sobie jeszcze
    przypomnieć z instrukcji jak to dziadostwo uruchomić?
    Gratulacje dla konstruktorów. :(

    > O zawracaniu na ręcznym zapomnij :)

    A to niedobrze. :)

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 13. Data: 2016-04-03 17:57:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 2 Apr 2016 15:03:47 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Jak wyżej - jest to konieczność wynikająca z przepisów.
    >
    > Natomiast realizowane jest to w mega nieintucyjny sposób wymagający użycia
    > włącznika i trzymania (może być w sumie różnie w różnych autach).

    Hm, to chyba w miare intuicyjne - zlapac wajche i ciagnac z calej sily
    :-)

    > O zawracaniu na ręcznym zapomnij :)

    A czemu ? skoro dziala awaryjnie ...

    J.

  • 14. Data: 2016-04-03 18:30:13
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 3 Apr 2016 17:52:15 +0200, yabba napisał(a):

    > Ufff...

    > Czyli w razie awarii hamulca człowiek jest w stresie i musi sobie jeszcze
    > przypomnieć z instrukcji jak to dziadostwo uruchomić?
    > Gratulacje dla konstruktorów. :(

    Podstawowa sprawa w przypadku nagłego zagrożenia życia jadąc samochodem to
    cierpliwość :)
    Czy jeśli chodzi o samochody gaszony przyciskiem, gdzie awaryjnie gasisz go
    _NIE_ tak jak zwykle (czyli pojedynczym krótkim przyciśnięciem), a
    awaryjnie wyłącza się go trzymając przycisk wciśnięty przez 3-4s (jak
    puścisz to czas leci od nowa).

    Podobnie z ręcznym - nie klinkięciem którym normalnie go uruchamiasz, a
    jadąc trzeba trzymać długo i stabilnie.

    Ale w papierach jest porządek - da się? da! tylko trzeba umieć i regularnie
    trenować :)

  • 15. Data: 2016-04-03 18:31:25
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 3 Apr 2016 17:57:58 +0200, J.F. napisał(a):

    > Hm, to chyba w miare intuicyjne - zlapac wajche i ciagnac z calej sily
    > :-)

    No nie do końca, bo normalnie włączasz go krótkim naciśnięciem przycisku.
    A jadąc musisz go trzymać.

    > A czemu ? skoro dziala awaryjnie ...

    Awaryjnie ale słabo :)

  • 16. Data: 2016-04-03 19:03:32
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2016 o 18:31 Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> pisze:

    > Awaryjnie ale słabo :)

    Tu jest tak jak ze zwykłym ręcznym, jak masz źle wyregulowany to działa
    słabo.
    Jak jest sprawny to spokojnie zablokujesz koła.
    W obu moich autach które miały taki hamulec (scenic i c4GP) w zależności
    od siły pociągnięcia uzyskiwało się różną siłę hamowania - aż do
    zablokowania kół.
    Użycie awaryjne jest bardzo intuicyjne - ciągniesz z całych sił.
    Zwalnianie było różne - przycisk lub ponowne pociągnięcie.
    Spokojnie da się zawracać tak ja na zwykłym ręcznym, co prawda próbowałem
    tylko na śniegu, szkoda mi było opon.

    TG