eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaElektryczność a środowisko › Re: Elektryczność a środowisko
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!peer03.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer04.fr7!futter-mich.highwinds-
    media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostr
    ada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <p0mbfk$jq8$1@node1.news.atman.pl> <p0s5pq$el2$1$gof@news.chmurka.net>
    <p0s8qa$clf$1@node1.news.atman.pl> <p0tiiq$viq$1$gof@news.chmurka.net>
    <p10t7u$vkm$1@node2.news.atman.pl>
    <5a33fb5c$0$15191$65785112@news.neostrada.pl>
    <p10vgd$21p$1@node2.news.atman.pl>
    In-Reply-To: <p10vgd$21p$1@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: Elektryczność a środowisko
    Date: Fri, 15 Dec 2017 19:29:50 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 38
    Message-ID: <5a34149f$0$15186$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.26.104.150
    X-Trace: 1513362591 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15186 83.26.104.150:55793
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2719
    X-Received-Body-CRC: 4094548525
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:727318
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:p10vgd$21p$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2017-12-15 o 17:42, J.F. pisze:
    > Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup
    >>> To nie nowość. Niemal dokładnie tak funkcjonują od głębokich lat,
    >>> spalinowozy na kolei. Tak, tam silnik diesla napędza prądnicę i z
    >>> prądnicy jadą silniki trakcyjne.

    >Chyba jeszcze wcześniej to na starych pancernikach amerykańskich, i
    >na jakichś lotniskowcach też. Ale potem potrzebne moce tak wzrosły że
    >nie bardzo było jak nad tym zapanować.

    A nie odwrotnie - latwo bylo zapanowac, bo wystarczylo sterowac
    wzbudzeniem pradnicy ?

    Takie uklady o ile pamietam to dlugo byly stosowane, z tym, ze krecil
    silnik elektryczny.

    Na statkach pomysl wrocil
    http://new.abb.com/pl/o-nas/technologie/technologie-
    abb-ktore-zmienily-swiat/naped-dla-statkow
    https://en.wikipedia.org/wiki/Azimuth_thruster

    >> Tylko tam inne warunki i sie lepiej sprawdza.
    >> Ale ... patrzac na elektryfikacje kolei ... czyzby elektryczna
    >> jednak lepsza ?
    >> Pomijajac koszty elektryfikacji, gdzies tam na Alasce diesle
    >> jezdza.

    >Nie dziwne. Jak masz parę MW silnik i trochę kilometrów pustki to
    >spore spadki się robią na drutach. Stawiać elektrownię tylko po to
    >żeby zasilać lokomotywę raz na jakiś czas? Taki sobie pomysł.

    Dokladnie.
    Ale ... czy z tego wniosek, ze jak elektrownia blizej, to czysto
    elektryczny naped lepszy ?

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: