eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaElektryczność a środowiskoRe: Elektryczność a środowisko
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!reader02.eternal-septe
    mber.org!.POSTED!not-for-mail
    From: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Elektryczność a środowisko
    Date: Thu, 14 Dec 2017 17:26:56 +0100
    Organization: Bambucco Corp. LTD
    Lines: 24
    Message-ID: <y...@4...net>
    References: <p0mbfk$jq8$1@node1.news.atman.pl> <p0s5pq$el2$1$gof@news.chmurka.net>
    <p0s8qa$clf$1@node1.news.atman.pl> <p0tiiq$viq$1$gof@news.chmurka.net>
    <5a3262da$0$649$65785112@news.neostrada.pl>
    <p0tred$2tc$2$gof@news.chmurka.net>
    <5a328595$0$5157$65785112@news.neostrada.pl>
    <p0u19s$57s$1$gof@news.chmurka.net>
    <5a32a3bd$0$15207$65785112@news.neostrada.pl>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: reader02.eternal-september.org;
    posting-host="5d41e6eb3db3e60dfc1c2dcee9ed6546";
    logging-data="14984";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX189d0WntROpBISyqhB4LW7m"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    X-Face: 4hY-vJY/j3P@Ah)-U9"n^5EAM]~m_]t{I$LOF/]iz~fNN(6D47ug[9>GO}/"c5.)C?Wc[Agpb\}/6
    t.<O
    Cancel-Lock: sha1:GuwQGY8M8EnO2sBzgF+Gx6yW+cs=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:727270
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Thu, 14 Dec 2017 17:15:56 +0100, J.F. napisał(a):

    > jest stala przekladnia planetarna, do ktorej jest podlaczony silnik
    > spalinowy i dwa silniko-pradnice elektryczne.
    >
    > W rezultacie czesc momentu/mocy silnika spalinowego idzie na kola
    > bezposrednio, a czesc tak jak chciales - przez pradnice i silnik
    > elektryczny.

    To rozwiązanie ma dwie wady. Pierwsza - silnik spalinowy może napędzać
    samochód tylko w ograniczonym zakresie prędkości auta, bo jakby miał to
    robić w szerokim to musiałby mieć skrzynię biegów. Druga - nawet
    napędzając samochód w ograniczonym zakresie prędkości auta to będzie
    musiał pracować w dużo szerszym zakresie prędkości obrotowej. Co
    spowoduje że nie będzie pracował w punkcie maksymalnej sprawności.
    Dziwię się dlaczego konstruktorzy idą na takie rozwiązanie - IMO lepsze
    i tańsze by było zrobienie hybrydy z napędem wyłącznie silnikiem
    elektrycznym oraz doładowywaniem aku silnikiem spalinowym pracującym z
    prędkością obrotową i momentem dobranym dla maksymalnej sprawności.
    Zalety - małe zużycie paliwa, dobre przyspieszenia, brak przekładni
    mechanicznych, możliwy odzysk energii.
    --
    Jacek
    I hate haters.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: