-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!peer02.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer04.fr7!futter-mich.highwinds-
media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostr
ada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
References: <p0mbfk$jq8$1@node1.news.atman.pl> <p0s5pq$el2$1$gof@news.chmurka.net>
<p0s8qa$clf$1@node1.news.atman.pl> <p0tiiq$viq$1$gof@news.chmurka.net>
<5a3262da$0$649$65785112@news.neostrada.pl>
<p0tred$2tc$2$gof@news.chmurka.net>
<5a328595$0$5157$65785112@news.neostrada.pl>
<p0u19s$57s$1$gof@news.chmurka.net>
In-Reply-To: <p0u19s$57s$1$gof@news.chmurka.net>
Subject: Re: Elektryczność a środowisko
Date: Thu, 14 Dec 2017 17:15:56 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 39
Message-ID: <5a32a3bd$0$15207$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.26.113.113
X-Trace: 1513268157 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15207 83.26.113.113:49916
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Body-CRC: 2214474697
X-Received-Bytes: 2807
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:727269
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:p0u19s$57s$1$g...@n...chmurka.net...
J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
>> Ale w wersji Toyoty jakos tak to wyglada - silnik sie kreci na
>> dobrych
>> obrotach, moze napedzac pojazd i ladowac akumulatory.
>> To, ze napedza mechanicznie nie jest na moj gust wadą - silniki i
>> falowniki tez maja straty.
>Tzn. zawsze ma dobre obroty, niezależnie od prędkości samochodu?
>Przekładnia bezstopniowa?
Mozna by tak napisac, ale w ciekawej postaci.
https://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_Synergy_Drive#P
rius_Platform_Generations
jest stala przekladnia planetarna, do ktorej jest podlaczony silnik
spalinowy i dwa silniko-pradnice elektryczne.
W rezultacie czesc momentu/mocy silnika spalinowego idzie na kola
bezposrednio, a czesc tak jak chciales - przez pradnice i silnik
elektryczny.
W tej drugiej czesci przelozenie jest juz plynne, tyle ze to
przekladnia elektryczna.
Ale ona wplywa na te czesc mechaniczna.
Elektronika ma tu duze pole do popisu, kręcac lub obciązajac silniki
elektryczne.
W efekcie elektronika moze obroty silnika spalinowego ustawic w miare
dowolnie.
Ma on jednak zmienne obroty, bo dobrane do sytuacji.
Ale ciagle moze byc tak, ze auto stoi, silnik spalinowy sie kreci
szybko i baterie laduje.
A potem nastepuje zmiana, spalinowy gasnie, a jedziesz na elektrycznym
:-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 14.12.17 17:26 Jacek Maciejewski
- 14.12.17 20:35 Marek S
- 14.12.17 20:42 Marek S
- 14.12.17 21:03 Marek S
- 14.12.17 21:36 Marek S
- 14.12.17 23:24 HF5BS
- 14.12.17 23:50 HF5BS
- 15.12.17 00:34 HF5BS
- 15.12.17 01:04 HF5BS
- 15.12.17 07:28 jacek
- 15.12.17 08:45 J.F.
- 15.12.17 09:14 J.F.
- 15.12.17 09:54 jacek
- 15.12.17 11:36 HF5BS
- 15.12.17 13:40 SW3
Najnowsze wątki z tej grupy
- starość nie radość
- Ataki hakerskie
- Akumulatorki Ni-MH AA i AAA Green Cell
- Dławik CM
- JDG i utylizacja sprzetu
- Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
- DS1813-10 się psuje
- Taki tam szkolny problem...
- LIR2032 a ML2032
- SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- olej psuje?
- Internet w lesie - Starlink
- Opis produktu z Aliexpress
- No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800
Najnowsze wątki
- 2024-12-11 Dyski HDD SATA 2,5'' >2TB
- 2024-12-11 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-11 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-11 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-10 sprężyny przednie ściśnięte
- 2024-12-10 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-12-10 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-12-10 ciekawostka mandatowa
- 2024-12-09 Kolejny spaliniak się zjarał
- 2024-12-09 Katowice => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-12-09 Kraków => Senior PHP Developer <=
- 2024-12-09 Katowice => Key Account Manager <=
- 2024-12-09 Dlaczego szybko będzie o jedną organizację terrorystyczną mniej w UE? ["Sukcesy" walki z terroryzmem w Syrii]
- 2024-12-09 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-09 Gdańsk => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS)