    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Elektryczność a środowisko
    Date: Wed, 13 Dec 2017 22:30:46 +0100

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
    >Akurat tu chodziło o coś innego, choć w konsekwencji o pieniądze
    >oczywiście. Np. z tą owocową marchewką było tak, że bodajże w
    >Portugalii jadają dżemy z niej robione. No i tamtejsi producenci
    >dżemów nie chcieli oddzielnych przepisów dla dżemów o smaku X i smaku
    >Y. Podobnie było ze ślimakami w innym kraju. Tak właśnie jest gdy
    >przepisy nadmiernie rozrastają się. Po przekroczeniu pewnego poziomu
    >biurokracji (i absurdu) petent nie będzie już potrzebny. Biurokraci
    >sami sobie wygenerują tyle pracy iż petenci będą tylko przeszkadzać.
    >:-D

    No ale widzisz - tu akurat urzednicy sobie ulatwili i napisali raz
    "na potrzeby niniejszego rozporzadzenia marchew uznaje sie za owoc", a
    nie w kazdym artykule
    "dzemow owocowych oraz z marchwii i dynii"

    A rozporzadzenie zdaje sie szczytne, i chodzi o to, zeby dzem owocowy
    to byl dzem z owocow (ewentualnie z marchewki) a nie nie wiadomo z
    czego.

    Przed uniowstapieniem to tak z maslem mialem - zachodze do sklepu,
    pelne polki, ale polowa to margaryn czy inne wyroby maslopodobne.
    A teraz masło to masło.
    A wino to wino, a nie napoj spirytusowy.

    Jeszcze tylko soki uregulowac i "herbatki owocowe".

    U nas to IMO nie ma takiego zwyczaju, ale w Anglii ponoc potrafi
    skoczyc o 10 GW..
    Piwa nie znaja czy co ? :-)

    >Niedługo oprócz czajnika będziemy podłączać auta w przerwie meczu. A
    >wtedy zamiast 3kW "Kowalski" może podłączyć ponad 96kW (bo np. Tesla
    >taką technologię szybkich ładowarek będzie wdrażała).

    Ale czemu akurat w przerwie ?
    Raczej jakas automatyczna ladowarka bedzie, podlaczysz, nastawisz
    godzine wyjazdu, a ona postara sie naladowac poza szczytem.

    >Tak na marginesie - tu również powstaje kolejny absurd unijny.
    >Wprowadza się zakazy wjazdu do centrów miast diesli lub w/g innych
    >irracjonalnych

    Ale te zakazy to nie unijne :-)

    >kryteriów i to w oderwaniu od tego jak dany samochód zanieczyszcza
    >środowisko. Z rury może czysty tlen lecieć ale i tak nim nie
    >wjedziesz.

    I slusznie, bo jak widzisz - z Diesla tlen nie leci, chocby nie
    wiadomo jakie normy spelnial :-)

    >Nie ma żadnego problemu aby podczas corocznego przeglądu zmierzono
    >wielkość emisji substancji szkodliwych w spalinach i na tej podstawie
    >łatwo byłoby nadać samochodowi "certyfikat" upoważniający do wjazdu
    >do poszczególnych stref.

    No ale przeciez volkswagenom zmierzono i bardzo czyste mialy :-P

    > Tymczasem nie... wymyślono jakieś absurdalne kryteria nie mające nic
    > wspólnego ze środowiskiem. Wygląda mi to na bandę przedszkolaków
    > układających przepisy w sposób losowy. Zero logiki. To również w
    > kontekście wątku.

    Akurat zauwaz ze poczatek tej akcji w Niemczech byl w miare sensowny -
    pozwalali w zaleznosci od klasy czystosci spalin danego modelu.
    Stary samochod bez kata nie wjechal, nowszy z katalizatorem i filtrem
    sadzy tak.

    Dopiero niedawno sie zrobil najazd na diesle ... jak widac sluszny :-)

    J.