-
Data: 2017-12-14 11:08:26
Temat: Re: Elektryczność a środowisko
Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki) szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Marek S <p...@s...com> wrote:
>> 1. Elektrownia spali paliwo dużo wydajniej i czyściej (stać ją na
>> lepsze filtry), niż np. samochód.
>
> Jesteś pewien? Bierzesz pod uwagę, że sprawność może być w całym
> łańcuchu niższa?
Pewien nie jestem :) Ale na logikę - inne warunki musi spełniać silnik
samochodu, niż zespół przerabiający jedną formę energii w drugą. Nawet
generator spalinowy pracuje na konkretnych obrotach, na których ma
największą wydajność. A samochód... wiadomo, obroty mają być dostosowane
do prędkości i biegu, a nie do wydajności...
Chyba że powstaną samochody z generatorami spalinowymi. Generator będzie
pracował na konkretnych, stałych obrotach i będzie pompował energię w
akumulatory, z których będą pobierały ją silniki elektryczne.
> Zobacz: energię transportujesz liniami przesyłowymi,
To da się optymalizować, zwiększasz napięcie i straty maleją...
> transformujesz w stacjach, podłączasz ładowarkę do auta a ta zasila
> błyskawicznie traconą pojemność akumulatorów w nim. Miałem okazję
> jeździć Nissanem Leaf. W ciągu roku zasięg spadł o 50%. Akumulatory w
> nim też nie spadły z nieba. Ktoś zużył mnóstwo energii w ich
> wyprodukowanie. To nie jest mały akumulatorek jak w spalinówkach. Czy
> mimo to bilans jest dodatni?
Tak, to prawda. Jeszcze długa droga przed akumulatorami.
Z drugiej strony akumulatory trakcyjne - duże, ciężkie, ołowiowe -
istnieją od dawna...
>> Bardzo zły pomysł. Fobia przed atomem IMO nie jest uzasadniona.
>
> Też mi się tak wydaje. Przynajmniej do czasu kiedy alternatywy nie
> znajdziemy. Wiatr i Słońce nią póki co nie są. Wypadki będą się
> zdarzały, ludzie na tym ucierpią. Ale nie mamy opcji. Bo niby co? Węgiel?
IMO atom, jeżeli zachowa się wszystkie procedury, wcale nie jest
niebezpieczny. Jeżeli się nie zachowa, to oczywiście jest.
A węgiel... za naszego życia starczy, ale co potem? Trzeba szukać
alternatyw.
>> Niech będą. Wiesz ile pali mój samochód podczas drogi z pracy do domu
>> (4km, godzina drogi, z czego może 15 minut faktycznej jazdy)? No, a
>> elektryczny jak stoi, to nie pali :)
>
> No coś Ty! Elektryczny "pali" głównie wtedy gdy stoi właśnie! :-D
Naprawdę? Logika podpowiada, że jak stoi w korku, to nie zużywa energii na
zasilanie silnika :) Pytanie ile tej energii idzie na... tak naprawdę
ogrzewanie i klimatyzację, bo oświetlenie to pewnie pomijalne.
> Wtyczkę wkładasz w ładowarkę i zaczyna się...
Ale to jest tankowanie, a nie zużywanie energii :)
> Mało tego, jak napisałem powyżej, pali coraz więcej i to drastycznie
> więcej.
Bo akumulatory są niedoskonałe?
> Zgodzę się, ze zimny silnik spalinowy (15 minut to jego rozgrzewanie),
> to katastrofa. Katalizator nie działa, zużycie paliwa znacznie wyższe.
To swoją drogą... ale nawet jak stoisz, to silnik spalinowy pracuje
(pomijając systemy start-stop). A jak pracuje, to cośtam spala, do tego
ciągle ruszasz, hamujesz (nie odzyskując energii) i się robi tego dużo...
Jak elektryk hamuje, to chyba jesteś w stanie odzyskać chociaż część
energii? Wyobrażam sobie (chociaż nie wiem), że hamowanie silnikiem
elektrycznym można zrobić rekuperacyjnie - niech robi za prądnicę.
>> IMO przyszłość (najbliższa) to hybrydy. Ja, na przykład, nie mam czasu ani
>> garażu, żeby ładować samochód co noc. Chcę zatankować raz na jakiś czas (3
>> minuty na stacji po drodze) i jeździć. Pełny elektryk mi tego nie
>> umożliwi, hybryda tak.
>
> Dla Twojej informacji: da! ;-)
> Nowoczesne elektryki będą "tankowały" w 15 minut.
15 minut to nadal dużo. Te 3 minuty na stacji to razem z zapłaceniem :)
Ile czasu tankujesz bak do pełna (od włożenia pistoletu do zatankowania)?
W minutę, 1,5 minuty? Nikt nie ma czasu siedzieć na stacji nawet 15
minut...
>> I dobrze. Mam wrażenie że więcej jest wypadków z powodu wybuchu gazu (bo
>> ktoś sobie dętką obszedł licznik) niż pożarów z powodu awarii instalacji
>> elektrycznej... poza tym instalacja elektryczna i tak musi być, więc niech
>> chociaż gaz zniknie.
>
> Ok, zgoda. Ale należy myśleć również w kategoriach zasilania kraju.
> Przypuszczam, że płyty ceramiczne pochłoną więcej GW niż auta
> elektryczne.
Pytanie czy więcej, niż kuchenki gazowe. Energia to energia.
--
[ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
[ Web: http://www.chmurka.net/ ]
Następne wpisy z tego wątku
- 14.12.17 11:30 SW3
- 14.12.17 11:40 Jacek Maciejewski
- 14.12.17 12:26 J.F.
- 14.12.17 12:39 J.F.
- 14.12.17 13:39 Adam Wysocki
- 14.12.17 13:57 SW3
- 14.12.17 14:28 Marek
- 14.12.17 14:59 J.F.
- 14.12.17 15:07 J.F.
- 14.12.17 15:13 SW3
- 14.12.17 15:19 Adam Wysocki
- 14.12.17 15:32 s...@g...com
- 14.12.17 15:45 Dariusz Dorochowicz
- 14.12.17 17:15 J.F.
- 14.12.17 17:26 Jacek Maciejewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zrobił TV OLED z TV LCD
- Zasilacz USB na ścianę.
- Gniazdo + wtyk
- Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- OpenPnP
- taka skrzynka do kablowki
- e-paper
- 60 mA dużo czy spoko?
- Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- Jaki silikon lub może klej?
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
Najnowsze wątki
- 2025-03-01 Obywatel telefonuje 112 lub 986
- 2025-03-01 detektyw (?) Rutkowski działał jako prasa
- 2025-03-01 "Policjant został ujęty obywatelsko..."
- 2025-03-01 zatrzymanie zbyszka maja
- 2025-03-01 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-03-01 Chrzanów => NodeJS Developer <=
- 2025-03-01 Warszawa => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-01 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-01 Kraków => Technical Team Leader (Clojure, Java) <=
- 2025-03-01 Zrobił TV OLED z TV LCD
- 2025-03-01 Gdynia => Sales Executive / KAM <=
- 2025-03-01 Błonie => Sales Specialist <=
- 2025-03-01 Ryga => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i Kad
- 2025-03-01 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-03-01 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=