    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Elektryczność a środowisko
    Date: Wed, 13 Dec 2017 20:05:58 +0100

    W dniu 2017-12-13 o 12:32, HF5BS pisze:

    > Dlatego te kurioza przytoczyłem rozmyślnie. Pewnie inne też bym mógł,
    > ale o tych pierwszych pomyślałem.
    > A chodzi - wiadomo - o pieniądze.

    Akurat tu chodziło o coś innego, choć w konsekwencji o pieniądze
    oczywiście. Np. z tą owocową marchewką było tak, że bodajże w Portugalii
    jadają dżemy z niej robione. No i tamtejsi producenci dżemów nie chcieli
    oddzielnych przepisów dla dżemów o smaku X i smaku Y. Podobnie było ze
    ślimakami w innym kraju. Tak właśnie jest gdy przepisy nadmiernie
    rozrastają się. Po przekroczeniu pewnego poziomu biurokracji (i absurdu)
    petent nie będzie już potrzebny. Biurokraci sami sobie wygenerują tyle
    pracy iż petenci będą tylko przeszkadzać. :-D

    > w czasie meczu, w przerwie, jak wszyscy
    > zapylają do czajników gotować wodę na herbatę, to zwykle sieć
    > wytrzymuje,

    Niedługo oprócz czajnika będziemy podłączać auta w przerwie meczu. A
    wtedy zamiast 3kW "Kowalski" może podłączyć ponad 96kW (bo np. Tesla
    taką technologię szybkich ładowarek będzie wdrażała). Wtedy miejscowość
    licząca 1000 takich "Kowalskich" zacznie energetycznie mieć ich 32000 w
    bardzo krótkim - jak na możliwości rozwojowe sieci - czasie. To już nie
    program 500+ lecz milion+.

    > (...)Ale spodziewam się raczej zmiany krzywizny
    > banana.

    Będzie trzeba będzie ją ustalić przy świeczkach bo prądu nie będzie :-D

    > Mnie w ogóle szał z dieslami wydaje się dziwny. Kiedyś taki eko, cacy,
    > cacy, cymes wręcz jakiś, kto mógł, to brał auto na ropę, zanim jeszcze
    > to wszystko się zaczęło, a tu nagle, dziwnym trafem zbiegło się to z
    > aferą dieslową w VW, diesel jest najgorszym gównem i syfem i wszyscy się
    > go pozbywają, albo namawiają do tego.

    Tak na marginesie - tu również powstaje kolejny absurd unijny. Wprowadza
    się zakazy wjazdu do centrów miast diesli lub w/g innych irracjonalnych
    kryteriów i to w oderwaniu od tego jak dany samochód zanieczyszcza
    środowisko. Z rury może czysty tlen lecieć ale i tak nim nie wjedziesz.
    Nie ma żadnego problemu aby podczas corocznego przeglądu zmierzono
    wielkość emisji substancji szkodliwych w spalinach i na tej podstawie
    łatwo byłoby nadać samochodowi "certyfikat" upoważniający do wjazdu do
    poszczególnych stref. Tymczasem nie... wymyślono jakieś absurdalne
    kryteria nie mające nic wspólnego ze środowiskiem. Wygląda mi to na
    bandę przedszkolaków układających przepisy w sposób losowy. Zero logiki.
    To również w kontekście wątku.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek