eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaElektryczność a środowiskoRe: Elektryczność a środowisko
  • Data: 2017-12-13 21:25:10
    Temat: Re: Elektryczność a środowisko
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2017-12-13 o 08:09, ToMasz pisze:

    > samochód elektryczny ma być
    > transportem na któtkie dystanse. tak jak tramwaj, autobus. 90% ludzi ma
    > parę kilometrów do pracy i średnią prędkość poniżej 30km/h. tak więc
    > autko 10kw, zasięg USTALANY w momencie zakupu, maksymalny 30km, oparty
    > na zwykłych akumulatorach.

    Zgodnie z takimi założeniami każdy podróżujący powinien mieć dwa
    samochody: jeden elektryczny do pracy a drugi spalinowy do pozostałych
    wyjazdów. Sądzę, że takie ograniczenie funkcjonalności elektryka byłoby
    utopijne.

    Jeśli chcemy wiedzieć ile ludzie samochodami podróżują, to warto
    popatrzeć w ogłoszenia sprzedaży aut. Oczywiście "szczęśliwym trafem"
    wiele 10cio letnich "przejechało" 180tys km. :-D Ale nawet biorąc to za
    prawdę, każdego dnia każde współczesne auto przejeżdża 50km. Z
    uwzględnieniem podkręcania liczników pewnie 2-3x tyle.

    Po drugie, nawet jeśli wyliczymy, że średnio auto przejeżdża X km
    dziennie, to średnią liczy się zarówno z kilkukilometrowych dojazdów do
    pracy jak i 1000-kilometrowych wyjazdów na wakacje. No i te 1000km jakoś
    też trzeba przejechać. "Tankowanie" co 50km i każde z nich po 40 minut,
    skutecznie zniechęciłoby każdego.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: