  • Data: 2017-12-13 22:17:02
    Temat: Re: Elektryczność a środowisko
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2017-12-13 o 00:49, J.F. pisze:

    >Nie do końca. Przy obecnej technologii auta mają krótki zasięg. Jest
    >duża szansa, że będą ładowane za dnia gdzie popadnie: przy miejscach
    >pracy, przy hipermarketach itp. W nocy pewnie też ale nie potrafię
    >zgadywać jaka będzie dywersyfikacja w godzinach dobowych
    >zapotrzebowania na energię. Obawiam się jednak, że połowa tego
    >przypadnie na dni dzień.

    Moze mniej - te auta beda kupowac ci, co maja ladowarke w garazu :-)
    A w dalsza trase ... pojada pociagiem :-)

    >Teraz kalkulacja. Załóżmy, że nie wszyscy przesiądą się na najsłabsze
    >auto typu Nissan Leaf. Od razu zaznaczę, że jeździłem takowym trochę.
    >Deklarowany zasięg 200km jest bzdurą bo tylko w laboratorium, z
    >wyłączonym wszystkim co się da i tylko na nowych akumulatorach.
    >Realny zasięg nowego to 150km (i to omijając korki, najlepiej nocą,
    >jadąc w żółwim tempie i absolutnie bez ogrzewania) a rocznego: 80km.
    >Jazda po Trójmieście w jedną i drugą stronę skutkowała 45 minutową
    >przerwą na "tankowanie" w szybkiej ładowarce (chyba 30kW, czy jakoś
    >tak). Szybkie

    Ale nie kazdy jezdzi dziennie 150km. Wielu poprzestanie na 15 czy 30 i
    nie bedzie obciazal sieci codziennie.

    >ładowarki na "stacjach paliwowych" będą miały typowo 45...96kW. 1GW =
    >22 tys. słabszych energetycznie aut. Więc to jest dalekie od Twoich
    >obliczeń.

    Ale mialem 8GW do dyspozycji, to juz 170 tys aut. Poza tym 30 minut
    tankuja i 150 km jada ... 2h jada, i juz mamy mozliwosc na 850 tys.

    Pod warunkiem, ze sie upra jezdzic dalekie trasy. I w nocy :-)

    >Ale nie tylko o autach mówimy. Płyty ceramiczne w domach również mają
    >istotny i szybko rosnący udział w konsumpcji energii.

    Ale jak gotujesz, to nie jedziesz :-)
    Stop ... przyjezdzasz do domu, auto do gniazdka i dalej do kuchni cos
    gotowac :-)

    >W zasadzie w każdym już deweloperskim mieszkaniu nie ma gazu
    >rozprowadzonego po mieszkaniach. Tego nie potrafię skalkulować ale
    >wydaje mi się, że z racji powszechności (bo każdy z nas ma kuchnię)
    >wyjdzie kilka GW w porze szczytu.

    Kiedys szczyt byl 8-16, bo przemysl itp. Teraz okolo 19-20.

    >O ile ich następcy też.

    Nadal beda cennym zrodlem surowcow.

    >A właśnie, z ciekawości spytam, masz jakieś doświadczenia w tym
    >względzie? Mam na myśli żarówki dające światło a nie udające, że
    >świecą. Przykładowo takie z 4ma 1W+ LEDami. U mnie wyszło, że używane
    >w trybie łazienkowym padają po 4-5 latach.

    To chyba wlasnie te udajace :-)
    Najstarsze mam 6W z IKEI, wlasnie w toalecie, przedpokoju itp. Jeszcze
    nie padly.
    Ale gdzies chyba 5 lat maja.

    W lazience to juz potrzeba wiecej swiatla, tam taki 12W mi swieci. Ale
    on mlodszy.

    J.