-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Marek S <p...@s...com>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Elektryczność a środowisko
Date: Wed, 13 Dec 2017 00:05:32 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 34
Message-ID: <p0pnbv$sht$1@node1.news.atman.pl>
References: <p0mbfk$jq8$1@node1.news.atman.pl> <p0mpri$gle$1@dont-email.me>
NNTP-Posting-Host: 89-69-207-111.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1513119935 29245 89.69.207.111 (12 Dec 2017 23:05:35
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 12 Dec 2017 23:05:35 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.5.0
In-Reply-To: <p0mpri$gle$1@dont-email.me>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:727172
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2017-12-11 o 21:29, ToMasz pisze:
> O ile wiem, to auto elektryczne, przejedzie mniej niż auto spalinowe, na
> prądzie wyprodukowanym z tej samej ilości benzyny/ropy/mazutu węgla.
Też tak właśnie słyszałem więc stąd mój wątek. Być może scentralizowany
generator energii będzie miał lepsze filtry więc chociaż w emisji spalin
będzie lepiej. Szczerze mówiąc nie czuję się przekonany, że to prawda bo
ilość potrzebnej energii elektrycznej wzrośnie wkrótce pewnie o kilka
rzędów przy równie drastycznym obniżeniu sprawności.
> Pytasz jak sie to rozwinie? juz wiemy że za kilka lat będziemy płacili
> dodatkową opłatę za prąd. Czyli "akcyza" ukryta w benzynie rozleje się
> na wszystkich polaków - tych bez aut również.
Koszty dla nas to kolejny temat. Póki co wolałbym skupić się na zbadaniu
czy narzucana elektryfikacja wszystkiego nie spowoduje efektu odwrotnego
do zamierzonego: czyli wzrost konsumpcji energii przy obniżonej
sprawności i emitowanych zanieczyszczeń.
> jak uniknąć? W prywatnych
> domkach - panele słoneczne i auto na prąd ze słońca.
To se ne da... Obecnie najsłabsze auto elektryczne typu Nissan Leaf to
3.6kW przez całą noc. Tesla o pojemności 100kWh to ładowanie 3.6kW przez
15h. Teraz trzeba przeliczyć jaką powierzchnię fotoogniw trzeba do tego
użyć. Pewnie globu zabraknie. Pamiętaj też, że energia to nie tylko
ładowanie ale i produkcja. Pamiętaj też o tym, że utylizacja
nowoczesnych ogromnych akumulatorów wymaga zupełnie innych środków niż
małych tradycyjnych.
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 13.12.17 00:25 Piotr Dmochowski
- 13.12.17 00:39 J.F.
- 13.12.17 00:49 J.F.
- 13.12.17 08:09 ToMasz
- 13.12.17 08:19 Jacek Maciejewski
- 13.12.17 09:16 Marek
- 13.12.17 12:32 HF5BS
- 13.12.17 12:34 HF5BS
- 13.12.17 19:39 Marek S
- 13.12.17 20:05 Marek S
- 13.12.17 20:48 Marek S
- 13.12.17 20:53 ToMasz
- 13.12.17 20:58 Marek S
- 13.12.17 21:20 Jacek Maciejewski
- 13.12.17 21:25 Marek S
Najnowsze wątki z tej grupy
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
- Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- ale zawziętość i cierpliwość
- Chiński elektrolizer tester wody
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 pozew za naprawę sprzętu na youtube
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą