  • 531. Data: 2017-05-25 17:26:07
    Temat: Re: Elektryczne samochody
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Cavallino <c...@k...pl> wrote:

    > Pewnie w Ikei, gdzie zapłacisz 30 zł za krótkie ładowanie? ;-)

    No i po co takie błaznowanie? :-))

  • 532. Data: 2017-05-25 19:38:48
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 25 maja 2017 17:29:35 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:

    > Kilka osób zarzut postawiło że nie ma infrastruktury to ładowania takich
    > aut poza domem, na trasie...
    >
    > Appka dałem po to aby pokazać że infrastruktura już jakaś jest i się
    > rozwija, więc nie jest tak źle a będzie w tym względzie dużo lepiej.

    Będzie będzie ale nie tak różowo jak by sie wydawało.
    Bo na moje oko to nie problem wbudowac w miejsca parkingowe w miastach ładowarki aby
    ładowały w czasie parkowania. Wtedy rachunek za parkowanie jest scalony z rachunkiem
    za parkowanie.
    Standard sie dorobi aby auto gadało z ładowarką.

    Tyle że to nie załatwia szybkiego ładowania. A tego narazie na horyzoncie nie widać.

    Ładowanie powolne jest jak najbardziej wykonalne dziś. I nawet bym powiedział ze
    kosztuje tyle co waciki.

    Troche mnie śmieszyło jak widziałem te teslowe kobry szukające styku do "baku" :)
    Przeciez naturalniejsze miejsce do wtyczki to spód samochodu :)

  • 533. Data: 2017-05-25 20:02:05
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    <s...@g...com> wrote:

> [...]
    widać.

    > Ładowanie powolne jest jak najbardziej wykonalne dziś. I nawet bym

    Powolnosc ma znaczenie na dlugich trasach. Ale i to sie da rozwiazac
    ladowarka bezprzewodowa wbudowana w jezdnię...

    W miastach wystarczy poupychac ladowarki na parkingach, jak piszesz, i
    problem "range anxiety" bedzie mniejszy.

    > Troche mnie śmieszyło jak widziałem te teslowe kobry szukające styku do "baku" :)
    > Przeciez naturalniejsze miejsce do wtyczki to spód samochodu :)

    Tez tak uważam, że niezbyt ten robot przemyślany.

  • 534. Data: 2017-05-25 20:08:28
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 25-05-2017 o 17:26, Pszemol pisze:

    > Kilka osób zarzut postawiło że nie ma infrastruktury to ładowania takich
    > aut poza domem, na trasie...
    >
    > Appka dałem po to aby pokazać że infrastruktura już jakaś jest i się
    > rozwija, więc nie jest tak źle

    Bez jaj, ile masz stanowisk w danym rejonie kraju w porównaniu do stacji
    benzynowych?
    Tego się nie da zrobić odwrotnie - najpierw musi być infrastruktura i
    możliwości szybkiego ładowania, dopiero później może być boom na elektryki.
    N razie nie ma ani jednego, ani drugiego.

  • 535. Data: 2017-05-25 20:10:45
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    > No i po co takie błaznowanie? :-))

    Jakie błaznowanie znowu?
    Taką cenę widziałem pod Ikeą w Poznaniu, mało co się nie przewróciłem z
    wrażenia.
    Jakbym miał na max pół dnia jazdy po mieście wydać 30 zł, bo na więcej
    takie ładowanie podczas zakupów nie wystarczy, to bym wolał wydać je na
    taryfę, o MPK nie wspominając.

  • 536. Data: 2017-05-25 21:08:40
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Cavallino <c...@k...pl> wrote:

> [...]
    > możliwości szybkiego ładowania, dopiero później może być boom na elektryki.
    > N razie nie ma ani jednego, ani drugiego.

    Ciągle pozostaję odmiennego zdania: ponieważ nie ma jeszcze wiele aut
    elektrycznych to te nieliczne miejsca do podladowania ich nie beda ciagle
    zajete.

    W miare wzrastania liczby aut bedzie powiekszac sie równiesz w sposób
    płynny infrastruktura do ich ładowania.

    Nikt nie wybuduje nagle od razu 500 ładowarek w kraju w którym nie ma aut
    elektrycznych i tak samo nagle nie przybędzie miliona aut elektrycznych w
    jeden miesiąc. Obie strony zagadnienia będą narastać i ewoluować ze sobą na
    przestrzeni następnych wielu lat. Tak samo jak 100 lat temu nie miałeś
    stacji benzynowych na każdym rogu każdego skrzyżowania w mieście...

  • 537. Data: 2017-05-25 21:08:40
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Cavallino <c...@k...pl> wrote:

> [...]
    > Jakbym miał na max pół dnia jazdy po mieście wydać 30 zł, bo na więcej
    > takie ładowanie podczas zakupów nie wystarczy, to bym wolał wydać je na

    Ile kosztuje w tej samej IKEI parówka w bułce? Jestem pewny że wyjdzie
    drożej niż ta sama parówka w paczce 10 sztuk w ALDI.

  • 538. Data: 2017-05-25 21:27:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 25 May 2017 19:08:40 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
> [...]
    > płynny infrastruktura do ich ładowania.
    >
    > Nikt nie wybuduje nagle od razu 500 ładowarek w kraju w którym nie ma aut

    Chyba, ze dostanie dotacje. Albo zwietrzy interes.
    A jak to w Norwegii bylo ?

    > i tak samo nagle nie przybędzie miliona aut elektrycznych w jeden miesiąc.

    Ale tez nikt nie kupi auta elektrycznego jesli nie bedzie ladowarek
    :-)

    > Obie strony zagadnienia będą narastać i ewoluować ze sobą na
    > przestrzeni następnych wielu lat. Tak samo jak 100 lat temu nie miałeś
    > stacji benzynowych na każdym rogu każdego skrzyżowania w mieście...

    25 lat lemu nie miales stacji LPG.
    A 15 lat temu nie miales stacji CNG ... i nadal nie masz (w PL) :-)

    J.

  • 539. Data: 2017-05-25 21:29:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 25 May 2017 20:10:45 +0200, Cavallino napisał(a):

> [...]
    > Jakbym miał na max pół dnia jazdy po mieście wydać 30 zł, bo na więcej
    > takie ładowanie podczas zakupów nie wystarczy, to bym wolał wydać je na

    Taryfa na "pol dnia" nie starczy, a MPK ... sa wiesz jak jest.
    Zreszta do IKEI to MPK jedzie i jedzie i jedzie ...

    J.

  • 540. Data: 2017-05-25 21:38:31
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Chyba, ze dostanie dotacje. Albo zwietrzy interes.
    > A jak to w Norwegii bylo ?

    > Ale tez nikt nie kupi auta elektrycznego jesli nie bedzie ladowarek
    > :-)

    Zainstalowałaś już appka ?
    Czy dalej będziesz wymyślał nieprawdę? :-)))
    Ładowarki już są.
    Może nie az tyle ile byśmy chcieli, ale już są.

    > 25 lat lemu nie miales stacji LPG.
    > A 15 lat temu nie miales stacji CNG ... i nadal nie masz (w PL) :-)

    No i stacje LPG też nie od razu wszystkie wybudowano i Ci co byli pierwsi
    na fali LPG mieli gimnastyke z planowaniem długich przejazdów. Wszystko w
    swoim czasie.