  • 321. Data: 2017-05-18 16:46:45
    Temat: Re: Elektryczne samochody
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 18-05-2017 o 01:50, Pszemol pisze:
    > "Cavallino" <c...@k...pl> wrote in message

    > Uderz w stół a nożyce się odezwą :-)

    No właśnie.
    W USA za opiekę medyczną się płaci, ale próbujesz przerzucić to na nas?

  • 322. Data: 2017-05-18 16:50:23
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 18-05-2017 o 10:00, Kris pisze:

    > A jako że to nowość to pewnie każda pierdółka w kosmicznej cenie w przypadku
    konieczności wymiany.

    Główny problem to cena lawety.
    Interesowałem się Voltem, ale wyszło że w Polsce w razie czego podjąć
    się naprawy mogą dwa serwisy.
    Jeden w Warszawie, drugi w Gdańsku.
    600 km lawetą przy każdej pierdółce dość mocno wpłynie na cenę
    eksploatacji....

  • 323. Data: 2017-05-18 21:04:44
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, May 18, 2017 at 4:50:24 PM UTC+2, Cavallino wrote:

    > Jeden w Warszawie, drugi w Gdańsku.
    > 600 km lawetą przy każdej pierdółce dość mocno wpłynie na cenę
    > eksploatacji....

    e tam, wychodzi ze w najgoszym przypadku tylko 550 ;)
    a one sie nie psuja jak spalinowe... ile razy wiozles laweta spalinowy do serwisu? ;)
    (po wypadku sie raczej nie liczy, bo ubezpieczalnia placi ...)

  • 324. Data: 2017-05-18 21:25:59
    Od: j...@i...pl

    On Wed, 17 May 2017 18:55:25 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:

    >Czy elektryczny samochód naprawdę nie ma dla Was żadnych
    >zalet w stosunku do benzyniaka że tak liczycie aby się "zwrócił" na zero?

    Na dzień dzisiajszy ma jedną, podstawową wadę: zasięg. A właściwie
    jego brak.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 325. Data: 2017-05-18 21:27:17
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Pszemol"

> [...]
    > wymagania. Problemem jest cena. Prius Plugin jest duzo drozszy od zwyklego
    > Priusa. O ile zwykly Prius czy Auris Hybrydowy moga miec sens ekonomiczny
    > (kiedys czytalem test porownawczy aurisa benzynowego 1,6 i hybrydy -
    > wyszlo ze roznica w cenie za porownywalne wersje zwroci sie po troche
    > ponad 100 tys km) to doplata do wersji plug in chyba nie ma szans by sie
    > zwrocila...

    Czy elektryczny samochód naprawdę nie ma dla Was żadnych
    zalet w stosunku do benzyniaka że tak liczycie aby się "zwrócił" na zero?
    Cicha jazda, większy moment, większe przyspieszenia, brak machania biegami?
    ---
    Takie Porsche ? No ma zalety, ale co z tego ?

    I czy przy kalkulacjach liczycie również koszt obsługi samochodu
    benzynowego przez te 100 tysięcy km?
    ---
    Objechałem kulę ziemską 3x normalnym samochodem spalinowym i koszty
    eksploatacji wyniosły 14 tysięcy złotych w których była wymiana silnika.

    Zmiany oleju, zmiana
    uszczelek jak coś zacznie cieknąć, wymiana rozrusznika, świec,
    paska rozrządu, regulacja zaworów, awarie skrzyni biegów, itp, itd?
    ---
    14 tysięcy złotych

    Przecież samochód elektryczny nie ma nawet 5% ruchomych
    części w stosunku do samochodu benzynowego...
    ---
    Bo 95% zostawia na parkingu ? :-)

    To musi być proste i tanie w obsłudze!
    ---
    14 tysięcy złotych ???

    Miesięczna dzierżawa akumulatora do Twizy (mikrocar) to 250 złotych o ile w
    ciągu 3 lat nie przekroczysz 7500 km. To ile mnie będzie kosztowało 3-krotne
    objechanie Ziemii ? Może jakiś inny samochód elektryczny ?

  • 326. Data: 2017-05-18 21:32:38
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Pszemol"

    > Cicha jazda bywa wadą,

    Dla kogo?

    > większy moment i większe przyspieszenie
    > to zaleta dla biedaków jeżdżących popierdółkami
    > o małej mocy i jeszcze mniejszej pojemności.

    ???
    Jechałeś Ty kiedyś elektrycznym autem?

    Wczoraj widziałem program w TV o samochodach, była omawiana
    nowa Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio - goguś w okularach nazwał to auto
    "najszybszym produkowanym seryjnie sedanem" bo ma 0-100km jakieś 3,6s.

    Koleś "zapomniał" o elektrycznej Tesli ModelS P100D: 2,5 sekundy do setki...

    Miałeś na myśli tych "biedaków" jeżdzących popierdółkami jak Gulia
    Quadrifoglio, ...
    ---
    To w końcu ma być tani czy drogi czy jaki ? Może jest tak, że silnik
    elektryczny ma sens tylko w Porsche.

  • 327. Data: 2017-05-18 22:25:48
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 18 maja 2017 21:04:46 UTC+2 użytkownik WS napisał:

    > a one sie nie psuja jak spalinowe... ile razy wiozles laweta spalinowy do serwisu?
    ;)
    Bo w spalinowym byle awarie póki co naprawi "serwis" na zadupiu.
    Awaria elektryka to już nie bardzo na dzisiaj do ogarnięcia przez Wojtka co w PGR
    traktory naprawiał.
    > (po wypadku sie raczej nie liczy, bo ubezpieczalnia placi ...)
    A tak z ciekawości- składki OC dla elektryków na dzisiaj jak tam się kształtują?

  • 328. Data: 2017-05-18 23:05:16
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 18-05-2017 o 21:04, WS pisze:

    > e tam, wychodzi ze w najgoszym przypadku tylko 550 ;)
    > a one sie nie psuja jak spalinowe...

    Dlaczego nie?
    Psują się jak wszystko.

    Kumpel od 0,5 roku męczy się z naprawą elektryki w hybrydzie (Civic).
    Ni cholery nikt nie umie zrobić, żeby to działało, włożył już kilka tys
    - rezultat żaden.
    Jakoś jedzie, bo ma silnik spalinowy, ale jakby nie miał, to co miałby
    zrobić?

  • 329. Data: 2017-05-18 23:06:12
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 18-05-2017 o 22:25, Kris pisze:

> [...]
    > Awaria elektryka to już nie bardzo na dzisiaj do ogarnięcia przez Wojtka co w PGR

    Problem w tym, że ASO np. Opla też Cię wyśle w diabły.
    Ja bym musiał do Berlina jeździć.
    Po co mi taki kłopot?

  • 330. Data: 2017-05-19 00:40:35
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "re" <r...@r...invalid> wrote in message news:ofksso$ka4$1@mx1.internetia.pl...
    > To w końcu ma być tani czy drogi czy jaki ? Może jest tak,
    > że silnik elektryczny ma sens tylko w Porsche.

    Moim zdaniem ma sens i w Porsche i w Toyocie.
    Może być auto drogie może być tanie...
    Zależnie od parametrów i osiągów.