-
Data: 2017-05-26 09:29:15
Temat: Re: Elektryczne samochody
Od: "T." <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2017-05-26 o 00:31, J.F. pisze:
> Dnia Fri, 26 May 2017 00:15:36 +0200, nadir napisał(a):
>> W dniu 2017-05-25 o 23:49, J.F. pisze:
>>> No, dawniej te samochody wiecej palily i wcale nie taka dowolna
>>> wychodzila. Chyba, ze z przyczepka ...
>>
>> Bez przesady i bez przyczepki.;)
>> Ile by nie paliły można było spokojnie wziąć zapas paliwa i zwiększyć
>> zasię od 50-100%, a nawet i więcej.
>
> Mialo byc "dowolnie". A wtedy bagaznika zaczyna brakowac :-)
>
>
>> W elektryku to nie przejdzie.
>
> No jak nie, jak tak ?
>
> Mozna dodatkowe aku zapakowac, mozna generator pradotworczy :-)
>
> J.
>
Ps. Sądzę, że w dobie braku miejsc do ładowania wkrótce właściciele
elektryków zaczną żądać od konstruktorów aut typu hybryda - jedziesz na
prądzie, a jak się skończy, to dalej zasuwasz na spalinowym :-)
Choć można by próbować np. zabierać butlę ze sprężonym powietrzem i
wyposażyć auto w mały silnik na sprężone powietrze. Przynajmniej
awaryjnie można by gdzieś dojechać :-)
Tu kilka dygresji na temat sprężonego powietrza - jego uzyskiwanie jest
bardzo drogie, bowiem większość energii sprężania tracona jest na
ciepło. Z kolei jest to per saldo tańsze od napędu benzynowego, bowiem
do sprężania można korzystać mimo wszystko z energii elektrycznej -
tańszej od tej uzyskanej bezpośrednio z paliw płynnych.
W dodatku mając auto na spr. pow. korzysta się z tego samego silnika
spalinowego - skończy się butla, przełącza się na benzynę.
Mamy już autko Peugeot 2008 Hybrid Air. A Tata stworzyła podobne. Co
ciekawe - hamowanie można wykorzystać zaprzęgając silnik spalinowy do
pracy jako sprężarkę.
Niestety nie ma informacji, jak wygląda sprawność energetyczna takiego
układu, i jak wyglądają koszty w porównaniu np. z typowym elektrykiem. W
każdym razie butle są bardziej uniwersalne od akumulatorów - spokojnie
wystarczają na kilkaset km, a do ich ładowania wystarczy zwykłe gniazdko
elektryczne, bez specjalnych ładowarek.
T.
Następne wpisy z tego wątku
- 26.05.17 10:32 Przemyslaw P.
- 26.05.17 10:44 s...@g...com
- 26.05.17 11:07 T.
- 26.05.17 12:54 nadir
- 26.05.17 12:58 nadir
- 26.05.17 13:46 Pszemol
- 26.05.17 14:21 Pszemol
- 26.05.17 14:23 Pszemol
- 26.05.17 14:38 J.F.
- 26.05.17 14:47 J.F.
- 26.05.17 14:50 WS
- 26.05.17 14:55 nadir
- 26.05.17 15:34 s...@g...com
- 26.05.17 16:24 Cavallino
- 26.05.17 16:55 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
Najnowsze wątki
- 2025-01-09 Dell ubija / przemianowuje swoje flagowe linie laptopów
- 2025-01-08 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-08 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-08 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-08 Podłączenie DMA 8257 do 8085
- 2025-01-08 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-08 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-08 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-08 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-08 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2025-01-08 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-08 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security