eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyElektryczne samochodyRe: Elektryczne samochody
  • Data: 2017-05-26 09:29:15
    Temat: Re: Elektryczne samochody
    Od: "T." <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2017-05-26 o 00:31, J.F. pisze:
    > Dnia Fri, 26 May 2017 00:15:36 +0200, nadir napisał(a):
    >> W dniu 2017-05-25 o 23:49, J.F. pisze:
    >>> No, dawniej te samochody wiecej palily i wcale nie taka dowolna
    >>> wychodzila. Chyba, ze z przyczepka ...
    >>
    >> Bez przesady i bez przyczepki.;)
    >> Ile by nie paliły można było spokojnie wziąć zapas paliwa i zwiększyć
    >> zasię od 50-100%, a nawet i więcej.
    >
    > Mialo byc "dowolnie". A wtedy bagaznika zaczyna brakowac :-)
    >
    >
    >> W elektryku to nie przejdzie.
    >
    > No jak nie, jak tak ?
    >
    > Mozna dodatkowe aku zapakowac, mozna generator pradotworczy :-)
    >
    > J.
    >
    Ps. Sądzę, że w dobie braku miejsc do ładowania wkrótce właściciele
    elektryków zaczną żądać od konstruktorów aut typu hybryda - jedziesz na
    prądzie, a jak się skończy, to dalej zasuwasz na spalinowym :-)
    Choć można by próbować np. zabierać butlę ze sprężonym powietrzem i
    wyposażyć auto w mały silnik na sprężone powietrze. Przynajmniej
    awaryjnie można by gdzieś dojechać :-)

    Tu kilka dygresji na temat sprężonego powietrza - jego uzyskiwanie jest
    bardzo drogie, bowiem większość energii sprężania tracona jest na
    ciepło. Z kolei jest to per saldo tańsze od napędu benzynowego, bowiem
    do sprężania można korzystać mimo wszystko z energii elektrycznej -
    tańszej od tej uzyskanej bezpośrednio z paliw płynnych.
    W dodatku mając auto na spr. pow. korzysta się z tego samego silnika
    spalinowego - skończy się butla, przełącza się na benzynę.
    Mamy już autko Peugeot 2008 Hybrid Air. A Tata stworzyła podobne. Co
    ciekawe - hamowanie można wykorzystać zaprzęgając silnik spalinowy do
    pracy jako sprężarkę.
    Niestety nie ma informacji, jak wygląda sprawność energetyczna takiego
    układu, i jak wyglądają koszty w porównaniu np. z typowym elektrykiem. W
    każdym razie butle są bardziej uniwersalne od akumulatorów - spokojnie
    wystarczają na kilkaset km, a do ich ładowania wystarczy zwykłe gniazdko
    elektryczne, bez specjalnych ładowarek.
    T.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: