  • Data: 2009-09-09 23:28:43
    Temat: Re: Elektrownia wiatrowa/solarna
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Jaroslaw Berezowski napisał:

    > Pomysl moze nieglupi, tylko jak to kosztowo wyglada?
    > No ale to zabezpiecza tylko przed wypadkami, ale nie przed celowym
    > dzialaniem. Wydobyc to z granulatu sie da, bardzo drobno zmielic (moze
    > nawet termicznie) i wyplukac we wrzacej wodzie w autoklawie niedobry
    > stront.
    > Tak wiec z powodu zagrozenia terroryzmem takie wykorzystanie strontu
    > raczej miedzy chciejstwo sobie mozna wlozyc :(

    Pomysł ciekawy, też go miałem opisać, ale p.Marek mnie w tym ubiegł.
    Ciekawy dlatego, że pokazuje jak relatywne jest określenie "uciążliwy
    odpad". Wszyscy straszą "uciążliwymi odpadami z elektrowni atomowych",
    a mało kto postawi sobie pytanie, czy nie dało by się tego do czegoś
    wykorzystać. Kiedyś uciążliwym odpadem był gaz ziemny towarzyszący
    ropie naftowej. Później za uciążliwą uznawano gorącą wodę odkrywaną
    przy poszukiwaniach gazu. Poglądy zmieniają się z czasem.

    --
    Jarek