  • Data: 2009-09-10 16:23:29
    Temat: Re: Elektrownia wiatrowa/solarna
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Marek Lewandowski napisał:

    > Jeśli chodzi o zagrożenia:
    > Podłożenie bomby pod rafinerię ropy albo zakłady nawozów azotowych
    > mają bardzo wysokie szanse równie skutecznie udupić wszelką wegetację
    > w promieniu wielu kilometrów, co uwolnienie radioaktywnego
    > zanieczyszczenia. Dużo łatwiej podprowadzić cysternę oleju napędowego
    > niż zmielić sensowne szkliwo, a bomby z materiałów, które się do RTG
    > nadają się i tak nie zrobi...

    Ludzie maja skłonność do fascynowania się najnowszymi technologiami
    i wyobrażania sobie, co też z nimi mogą zrobić terroryści czy inni
    zbójcy. Tymczasem terroryści swoje wiedzą, zwykle wolą rzeczy dobrze
    sprawdzone i im znane. A jak chcą się zamachnąć to i tak się zamachną.
    Choćby i kiełbikiem.

    Za komuny co jakiś czas pokazywano w telewizorze "najnowszy amerykański
    komputer walizkowy". Trzeba było przy tym jakoś uzmysłowić telewidzom
    możliwości urządzenia. Ponieważ był on amerykański, a wiadomo jacy są
    Amerykanie i co im w głowie, podawano informację ile czasu takiemu
    komputerowi zajmują obliczenia potrzebne do skonstruowania bomby
    atomowej (być może również walizkowej). Nie pamiętam jaki to był czas,
    zdaje się kilka dni czy godzin (może to pierwsze za Gomułki, drugie za
    Gierka), więc bardzo krótko i było się czego bać.

    Technika poszła do przodu, komputer na którym teraz piszę zrobiłby to
    samo o wiele szybciej. Tylko nie mam jak sprawdzić, bo nie wiem który
    guzik trzeba nacisnąć aby mi taka bombę atomową wyliczył.

    --
    Jarek