  • Data: 2009-09-10 06:49:03
    Temat: Re: Elektrownia wiatrowa/solarna
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sep 10, 7:11 am, PeJot <P...@0...pl> wrote:

    > Czyli co - po 30 latach kopać nową dziurę w ziemi na nowy reaktor, a o
    > starym można zwyczajnie zapomnieć ?

    Niekoniecznie. Można to rozwiązać metodą chińskiego pieca. Po wsiach
    używane tam są piece opalane brykietami węgla na ceramicznym
    (glinianym) rdzeniu. Brykiety są jak plastry sera szwajcarskiego, mają
    dziury żeby powietrze mogło przepływać. Piec ma kształt rury
    minimalnie większej od plastra i wysokiej w zależności od
    zapotrzebowania na ciepło. Z rańca wsadzasz dwa "plastry" i podpalasz.
    Potem w miarę potrzeby od wierzchu dokładasz nowe brykiety, a dołem
    wyciągasz wypalone (dlatego potrzebny jest ten ceramiczny rdzeń, żeby
    wypalony brykiet nie rozsypał się tylko dalej pozwalał na przepływ
    powietrza).

    Idąc tym tropem można by taki przydomowy generator ładować kasetami
    radioaktywnego żwiru, a co jakieś 15 lat dołożyć nową kasetę. Jeśli
    piec miałby miejsca na 4 kasety, to przy optymalnym odnawianiu dawałby
    nieprzerwanie tyle ciepła, co ca. 2-2.5 nowej kasety, a odpad miałby
    25% początkowej radioaktywności. Przemiał, oddzielenie strontu i
    recykling.

    Jeśli chodzi o zagrożenia:
    Podłożenie bomby pod rafinerię ropy albo zakłady nawozów azotowych
    mają bardzo wysokie szanse równie skutecznie udupić wszelką wegetację
    w promieniu wielu kilometrów, co uwolnienie radioaktywnego
    zanieczyszczenia. Dużo łatwiej podprowadzić cysternę oleju napędowego
    niż zmielić sensowne szkliwo, a bomby z materiałów, które się do RTG
    nadają się i tak nie zrobi...

    Marek