  • Data: 2009-09-09 22:29:06
    Temat: Re: Elektrownia wiatrowa/solarna
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 09 Sep 2009 07:23:46 -0700, Marek Lewandowski napisał(a):

    > Toto nie musi być w kupie, żeby grzało, to nie reaktor gdzie wymagana
    > jest reakcja łańcuchowa. 1000 małych granulek grzeje jak 1 większa o tej
    > samej masie, byle to zapakować w coś, co w miarę ciepło przewodzi (żeby
    > się w środku nie upłynniło). Jestem sobie w stanie wyobrazić np.
    > granulat zrobiony z odrobiny strontu zapakowanej w szkliwo, wrzucony
    > luzem do pojemnika i przepłukiwany cieczą do wymiennika ciepła. W
    > przypadku rozpirzenia tego w drebiezgi mamy problem z promieniowaniem,
    > ale wystarczy pozbierać z geigerem nierozpuszczalny granulat, który
> [...]
    Pomysl moze nieglupi, tylko jak to kosztowo wyglada?
    No ale to zabezpiecza tylko przed wypadkami, ale nie przed celowym
    dzialaniem. Wydobyc to z granulatu sie da, bardzo drobno zmielic (moze
    nawet termicznie) i wyplukac we wrzacej wodzie w autoklawie niedobry
    stront.
    Tak wiec z powodu zagrozenia terroryzmem takie wykorzystanie strontu
    raczej miedzy chciejstwo sobie mozna wlozyc :(

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski