  • Data: 2009-09-09 06:27:08
    Temat: Re: Elektrownia wiatrowa/solarna
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sep 9, 1:13 am, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:

    > To mi w ogóle wygląda na fantastycznie tanie źródło energii. Mnie na
    > przykład wystarczy 500W ciągłej mocy cieplnej żeby tym grzać wodę
    > do kąpieli. Jak rozumiem, pół kilo strontu wystarczy mi na 30 lat.

    potrzebowałbyś 1kg, bo za 30 lat z 0.5kg zostanie 25dag i 250W.

    > 7500$, to żaden pieniądz, o wiele więcej za to samo zdzierają ze mnie
    > za gaz. Wchodze w to. Szkoda, że tak późno się o tym dowiaduję, bo
    > bym sobie tego strontu nakupił od ruskich ze stadionu. Teraz tam tak
    > nabałaganili, że nie ma warunków do biznesu.

    :)
    Tak naprawdę, to dla mocarstw atomowych te RTG wypadały jeszcze
    taniej, bo stront stanowi odpad przy reaktorach i "był" i trzeba go
    tylko było oczyścić. Czyli jakby był to śmietnik, gdzie można było z
    pożytkiem upchnąć część radioaktywnych śmieci.
    tu jest notka a propos strontu:
    http://www.atomicinsights.com/sep96/materials.html

    Marek