    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Elektrotechnika prądów słabych (1918 r.)
    Date: Wed, 8 Jul 2020 16:40:39 +0200
    <re1k86$cjr$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <re1m0l$hm9$1@dont-email.me>
    <3...@t...no1>
    <re1vim$e5v$1@dont-email.me>
    <5f048ccc$0$17353$65785112@news.neostrada.pl>
    <re26ov$u63$1@dont-email.me> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5f058e5a$0$17365$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <re49mp$dtc$2@dont-email.me>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <re4g0q$or7$1@dont-email.me>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <re4khb$nmj$1@dont-email.me>
    <20200708163306.06779438@mateusz>

    On 08/07/2020 16:33, Mateusz Viste wrote:
    > Głównie przełom w tym, jak żyć z sąsiadami i nie dać się wymordować pod
    > pretekstem braku demok^W wiary.

    I działało z tym brakiem wymordowania? Czy coś nie zapykało jednak w
    detalach?

    Nikt nie twierdzi że chrzest PL był niesitotny. Był bardzo istotny
    politycznie bo dzieki temu bliżej mi dzisiaj do Berlina niż do Moskwy,
    kulturalnie. Ale na rany koguta, ani troche nas nie uczynił rónorzędnym
    z zachodem, jak walili w morę tak walili dalej przez wieki. To trzeba
    było sobie wypracować szacunek, a jak widać i 1k lat później mamy dalej
    kłopot z integracją i dalej nam przetrzepali kilka razy spodnie, z
    resztą jedni i drudzy.

    > Kwaśniewski to samo załatwił jednym podpisem. To dopiero bajer.

    A duduś jednym podpisem załatwi w drugą stronę.

    I też będzie wielke halo, przełom itd. za jakieś 1000 lat na usenecie.