  • Data: 2020-07-07 15:44:11
    Temat: Re: Elektrotechnika prądów słabych (1918 r.)
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    heby napisał:

    > Mimo dowodów istnieje ogromna częśc ludzi gotowych uwierzyć w znacznie
    > prostsze i całkiem błedne odpowiedzi tylko dlatego że są na ich poziomie
    > intelektualnym albo są zgodę z jakąś ideologią (np. religią).

    Jeśli ktoś potrafi dać prostszą odpowiedź na pytanie, to *zawsze* jego
    teoria zastępuje starą, dającą odpowiedź skomplikowaną -- zwykle błędną
    lub przynajmniej niedokładną. Najpierw zamiast słowa "zawsze" napisałem
    "przeważnie", ale nie potrafię w historii nauki znależć kontrprzykładu,
    więc poprawiłem.

    > Sporo ludzi wierzy w takie bzdury tylko dlatego że sa przekonani
    > o jakimś ogólnoświatowym spisku wiec prawda musi być inna niz ta
    > dostępna w książkach.

    Dobry przykład bezużytecznej teorii opartej o zidologizowane postrzeganie
    świata, niczego nie tłumaczącej. Prawda, z jaką Kopernik mógł się zapoznać
    w dostępnych mu książkach, była zgoła odmienna niż tak którą sam postanowił
    opisać.

    > Ten pochód debili trwa do dzisiaj, może został zredukowany przez
    > powszechne kształcenie, ale podnosi głowę. Skoro dzisiaj debile potrafią
    > zakrzyczeć naukowców w mediach to co miało miejsce setki lat temu?

    Tylko setki, nie tysiące? Kto właściwie stoi na czele tego pochodu debili?
    Grek jakiś starożytny? Egipcjanin? Teza, jakoby współczesny człowiek
    wiedział już wszystko, pojawiła się w powszechnym kształceniu stosunkowo
    niedawno. Ale od tego czasu skutecznie zatruwa umysły młodych. To taka
    moja ogólna obserwacja, nic osobistego.

    --
    Jarek