  • Data: 2012-04-23 19:17:18
    Temat: Re: Elektroda jeszcze raz !
    Od: MKi <e...@t...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jeśli chodzi o "jedną lampkę" to użyte "podobno" należy rozumieć, że
    > informacja pochodzi z jakiegoś, kiedyś oglądanego, popularnonaukowego
    > programu na Discovery, Planet czy innym podobnym kanale poświęconego
    > kolejnym etapom rozwoju płodowego, ze szczególnym zwróceniem uwagi na
    > przyczyny i skutki zaburzeń tego procesu w krytycznych momentach. O ile
    > dobrze pamiętam, to niektóre krytyczne momenty to są kwestie kilku
    > godzin, kiedy coś musi się dobrze utworzyć i chyba właśnie mózgu dotyczy
    > to najbardziej.
> [...]

    Inna teoria twierdzi, że jest bardzo silna korelacja statystyczna
    między dysleksją (-grafią, -ortografią itp) a wcześniactwem. Nie mam
    niestety danych źródłowych na ten temat, ale wysłuchałem kiedyś
    stosownego wykładu.
    W każdym razie to tłumaczy zwiększony odsetek dyslektyków w porównaniu
    do dawnych czasów - medycyna wówczas nie stała na takim poziomie, jak
    obecnie i potencjalni dyslektycy nie dożywali.

    Pozdrowienia,
    MKi