eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyElastyczność silnika
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 49

  • 41. Data: 2010-10-01 22:54:34
    Temat: Re: Elastyczność silnika
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Tomasz Pyra

    > Nieporozumienie bierze się raczej stąd że 2000rpm w dieslu to już wcale
    > nie są niskie obroty, a prawie połowa drogi do redline - powiedzmy że w
    > kwestii "niskości" odpowiadają 3000rpm w benzynie kiedy to większość
    > silników również zaczyna się budzić.

    Po prostu większość (?) kierowców sądzi, ze po przekroczeniu 4000-5000
    rpm silnik wybucha, a samochód porywa Lucyfer. Czyli jeżdżą akurat w
    zakresie, w którym przeciętny TD jedzie, a benzyna już nie każda.

    --
    ignorance is bliss


  • 42. Data: 2010-10-01 22:54:41
    Temat: Re: Elastyczność silnika
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-10-01 22:30, Bugatti pisze:

    >> Wg. tej "uczonej" strony pierwszy jest trzy razy bardziej elastyczny
    >> niż drugi, pomimo że oba są praktycznie identyczne i mają identyczną
    >> charakterystykę.
    >>
    >> Bo jeden ma en=5000/1500=3.33 i em=101/100 czyli elastycznosc=3.36
    >> drugi ma en=5000/4500=1.11 i em=101/100 a tu elastycznosc=1.12
    >
    > Ok. Teraz pokaż mi silnik (wykres z hamowani) o takich krzywych momentu
    > obr.

    Większość obecnie sprzedawanych turbo silników ma szeroki, stały moment
    obrotowy. Ograniczany przez sterujące silnikiem i turbiną ECU.

    Np. obecny VW 2.0 TDI 110KM ma 250Nm przy 1500-2500rpm.
    I teraz wystarczy że jeden egzemplarz ma 1Nm więcej przy 1500, a drugi
    przy 2500. I okazuje się że jeden jest 66% elastyczniejszy od drugiego w
    zależności po której stronie płaskiego wykresu coś go szarpnęło w górę.

    > Podasz linka do mądrzejszego artykułu ?

    To że nie znam linka do mądrzejszego artykułu w żaden sposób podnosi
    wartości tego który wkleiłeś.

    Ja bym się raczej skłaniał ku temu że elastyczność nie jest żadną
    obliczalną wartością
    W kontekście silnika samochodu trzeba zdefiniować oczekiwania i w im
    szerszym zakresie obrotów silnik te oczekiwania spełnia tym jest
    bardziej elastyczny.

    Czy to będzie podjazd pod górę czy przyspieszenia, czy napędzanie
    motopompy, to już inna sprawa.


  • 43. Data: 2010-10-01 22:57:14
    Temat: Re: Elastyczno?ć silnika
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Tomasz Pyra

    > Szarpanie po ostrym depnięciu przy niskich obrotach to chyba jest
    > bardziej problem sterowania przepustnicą i pomiaru ilości powietrza niż
    > jakaś cecha dołu silnika.

    Jaka dokładnie jest przyczyna nie wiem, ale wiem, ze u mnie po remapie
    wszelkie poszarpywania w takich rejonach znikły i jakbym się uparł to
    mógłbym przyspieszać od 1000 na 5 (ostatni bieg). Remap zmienił mapy
    wtrysku i zapłonu. Hm...

    --
    ignorance is bliss


  • 44. Data: 2010-10-02 21:33:04
    Temat: Re: Elastyczność silnika
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    W dniu 2010-10-01 22:46, Michał pisze:

    > dobry diesel to był VW V10 50V na pompo wtryskiwaczach w phateonie ;)

    Dobry w sensie, ze byl piorunsko awaryjny?

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek


  • 45. Data: 2010-10-03 12:58:50
    Temat: Re: Elastyczność silnika
    Od: "arek.pp" <a...@o...pl>

    Padają już tu wzory do porównywania "elastyczności" itd....
    A wystarczy nałożyć na siebie dwa wykresy MOCY w funkcji obrotów (są
    ich setki w sieci; i nie patrzeć na moment, który nic laikowi nie
    mówi) i wtedy mozna dowolnie rozpatrywać mozliwosci przyspieszeń
    pomiedzy dowolnie dobranymi obrotami. Kto umie, ten przeliczy sobie to
    na prędkośc na kołach (jak ma szczegółowe dane techniczne) i może nie
    nudzić sie w jesienne wieczory, tylko porównywać... porównywać. I
    zobaczy, ze to wszystko się zgadza z danymi katalogowymi dotyczącymi
    przyspeszenia 0-100, 60-100, 80-100 itd.... bo taka jest fizyka.
    Proste jak drut, a co kwartał dyskusje, czy przyspiesza to się może
    mocą, czy może też momentem :))))))


  • 46. Data: 2010-10-03 14:45:43
    Temat: Re: Elastyczność silnika
    Od: "Axel" <a...@o...niespamuj.pl>


    "Bugatti" <s...@m...pl> wrote in message
    news:i85fk5$jce$1@srv.cyf-kr.edu.pl...


    > Dla mnie o szybkości pokonywania zakresów prędkości świadczą tylko
    > przyśpieszenia

    I to zdanie swiadczy o tym, ze nie rozumiesz, co widac na filmie....

    --
    Axel


  • 47. Data: 2010-10-03 22:43:48
    Temat: Re: Elastyczność silnika
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl>

    Użytkownik "Axel" napisał w wiadomości:

    > "Bugatti" wrote in message:
    >
    >
    >> Dla mnie o szybkości pokonywania zakresów prędkości świadczą tylko
    >> przyśpieszenia
    >
    > I to zdanie swiadczy o tym, ze nie rozumiesz, co widac na filmie....

    Na filmie (a w szczególności jego tytuł) pokazano to, że autor nie wie co to
    elastyczność - nie wie też że od takiej jazdy przy tak niskich prędkościach
    obr. i dużych napężeniach ukł. korbowo-tłokowego panewki długo nie pożyją
    (owszem pierwszy raz nic im nie zaszkodzi i po kilkuset takich "próbach"
    hmm...) - nie wspominając o sprzęgle.

    Pozdr.

    --
    Bugatti


  • 48. Data: 2010-10-03 23:14:19
    Temat: Re: Elastyczność silnika
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>


    Użytkownik "Bugatti"

    > Na filmie (a w szczególności jego tytuł) pokazano to, że autor nie wie
    > co to elastyczność - nie wie też że od takiej jazdy przy tak niskich
    > prędkościach obr. i dużych napężeniach ukł. korbowo-tłokowego panewki
    > długo nie pożyją (owszem pierwszy raz nic im nie zaszkodzi i po
    > kilkuset takich "próbach" hmm...) - nie wspominając o sprzęgle.

    W związku z Twoją wypowiedzią mam prośbę - może jest ktoś na grupie, kto
    ma w aucie fiatowski silnik 1.9 120KM i automatyczną skrzynię biegów,
    ciekaw jestem przy jakich obrotach "przerzuca" biegi


  • 49. Data: 2010-10-04 21:27:01
    Temat: Re: Elastyczność silnika
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Bugatti pisze:

    > Na filmie (a w szczególności jego tytuł) pokazano to, że autor nie wie
    > co to elastyczność - nie wie też że od takiej jazdy przy tak niskich
    > prędkościach obr. i dużych napężeniach ukł. korbowo-tłokowego panewki
    > długo nie pożyją (owszem pierwszy raz nic im nie zaszkodzi i po kilkuset
    > takich "próbach" hmm...) - nie wspominając o sprzęgle.

    Ale pomiar 80-120 na VI biegu t.diesla to juz tych naprezen korbowo
    tlokowych nie generuje?


    Pozdrawiam
    Pawel

strony : 1 ... 4 . [ 5 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: