eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyElastyczność silnikaRe: Elastyczność silnika
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!ne
    wsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl
    !news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Fri, 01 Oct 2010 22:54:41 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.9) Gecko/20100915
    Thunderbird/3.1.4
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Elastyczność silnika
    References: <4ca508ca$0$21010$65785112@news.neostrada.pl>
    <i833b9$ils$1@news.dialog.net.pl>
    <4ca515bc$0$20996$65785112@news.neostrada.pl>
    <i84i76$79q$1@mx1.internetia.pl>
    <4ca60b59$0$22796$65785112@news.neostrada.pl>
    <i85ave$fnm$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    <4ca63c4b$0$22794$65785112@news.neostrada.pl>
    <i85fk5$jce$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    In-Reply-To: <i85fk5$jce$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 33
    Message-ID: <4ca64a90$0$20998$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.25.252.248
    X-Trace: 1285966480 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 20998 83.25.252.248:24851
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2314750
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-10-01 22:30, Bugatti pisze:

    >> Wg. tej "uczonej" strony pierwszy jest trzy razy bardziej elastyczny
    >> niż drugi, pomimo że oba są praktycznie identyczne i mają identyczną
    >> charakterystykę.
    >>
    >> Bo jeden ma en=5000/1500=3.33 i em=101/100 czyli elastycznosc=3.36
    >> drugi ma en=5000/4500=1.11 i em=101/100 a tu elastycznosc=1.12
    >
    > Ok. Teraz pokaż mi silnik (wykres z hamowani) o takich krzywych momentu
    > obr.

    Większość obecnie sprzedawanych turbo silników ma szeroki, stały moment
    obrotowy. Ograniczany przez sterujące silnikiem i turbiną ECU.

    Np. obecny VW 2.0 TDI 110KM ma 250Nm przy 1500-2500rpm.
    I teraz wystarczy że jeden egzemplarz ma 1Nm więcej przy 1500, a drugi
    przy 2500. I okazuje się że jeden jest 66% elastyczniejszy od drugiego w
    zależności po której stronie płaskiego wykresu coś go szarpnęło w górę.

    > Podasz linka do mądrzejszego artykułu ?

    To że nie znam linka do mądrzejszego artykułu w żaden sposób podnosi
    wartości tego który wkleiłeś.

    Ja bym się raczej skłaniał ku temu że elastyczność nie jest żadną
    obliczalną wartością
    W kontekście silnika samochodu trzeba zdefiniować oczekiwania i w im
    szerszym zakresie obrotów silnik te oczekiwania spełnia tym jest
    bardziej elastyczny.

    Czy to będzie podjazd pod górę czy przyspieszenia, czy napędzanie
    motopompy, to już inna sprawa.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: