-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.aags200.neoplu
s.adsl.tpnet.pl!not-for-mail
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Subject: Re: Ekspres do kawy i glony
Date: Fri, 26 Apr 2024 15:09:17 +0200
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <ec3qy75acxvl$.15bdkl2tun4z0$.dlg@40tude.net>
References: <uuug89$nve$1$PeJot@news.chmurka.net>
<uuugkm$odc$1$PeJot@news.chmurka.net>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<uuukc6$rfm$1$PeJot@news.chmurka.net>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<3...@h...invalid>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<105oqqdsd905e$.1fncmiq4vyy4n.dlg@40tude.net>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<ify62kjdtzyd$.1ucj087jyejmv$.dlg@40tude.net>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<almarsoft.2558532918229259060$marico@news.chmurka.net>
<s...@f...lasek.waw.pl>
NNTP-Posting-Host: aags200.neoplus.adsl.tpnet.pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
posting-host="aags200.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.4.174.200";
logging-data="30775";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
Cancel-Lock: sha1:Yu83Ma4VcJB2XFeHhY/N4E0xNTU=
sha256:7QicNJhD4qnXW+ZX5F8RW6hRiPxscTpwpScsKheNeLA=
sha1:5pROr2/ysBsGfr9cpwTQd7BifRE=
sha256:dGV6YXhRU/n8fjI1Npp2OwAYpFAjxeWkkQ4mssIlW70=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:49604
[ ukryj nagłówki ]On Fri, 26 Apr 2024 12:08:16 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:
> Pan Marek napisał:
>>> [nie] było słychać o pożarach samochodów, w których z nieszczelnego
>>> zbiornika benzyna kapała na rozgrzany silnik.
>>
>> Kiedyś miałem przypadek, że paliwo (czysta etylina a nie mieszanka
>> z olejem) przelała mi się ze zbiornika przy nalewaniu z kanistra
>> do motocykla na rozgrzany silnik i rurę wydechową. Odskoczyłem ale
>> tylko mocno zasyczało i nic. Nie było zapłonu. Jaka jest temperatura
>> zapłonu etyliny?
>
> Źródła podają, że około -40°C (słownie: minus czterdzieści stopni
> Celsjsza). Wbrew temu, co niektórym się wydaje, temperaturę zapłonu
> definiuje się jako tą, powyżej której *może* dojść do zapłonu pod
> wpływem czynnika zewnętrznego (płomień, iskra).
Tak jest - to jest temperatura, przy której naturalne parowanie
zapewnia odpowiednie stężenie par do podtrzymania palenia.
Istotne, jak się komus rozleje w pomieszczeniu, czy wieksza ilość w
terenie.
> Tu istotna by była temperatura samozapłonu (250-300°C). Ale ona
> też nie oznacza, że substancja od razu sama się zapala, tylko że
> w sprzyjających warunkach może powstać ogień.
Odpowiednia temperatura, i ogien sam powstanie.
Ale czy 300 C wystarczy, to nie wiem. W dieslach jest raczej 800.
Jeszcze się okazuje, ze jest minimalna energia iskry potrzebna do
zapłonu. Zbyt słaba nie zapali.
> Wracając do tych syrenek, ja sobie wyobrażam to tak, że benzyna
> kapie na gorący silnik, szybko paruje, pary wypełniają komorę
> silnika, następnie zapalają się od iskry z instalacji elektrycznej
> (tam była na przykład prądnica z komutatorem). Ale widać, że moja
> wyobraźnia potrafi więcej, niż przynosiło życie.
prądnica o ile pamiętam była w miare zamknięta.
Ale bałbym się nap jakis przebić/iskier z kabli WN.
Mnie kiedys, w starej rumunskiej Dacii, pękł wężyk paliwowy przy
silniku.
Poczułem zapach benzyny w kabinie, zatrzymałem, wyłączyłem,
i nic się nie zapaliło. Generalnie pod maską nie ma dużo iskier ...
> Chociaż... teraz mi się przepomniało, jak ktoś mi opisywał sposób
> zamachu na kierowców vw garbusów. Przez kratkę pokrywy silnika
> (to z tyłu) łatwo dało się przeciąć wężyk łączący pompę paliwa
> z gażnikiem oraz przewód zapłonowy. Po przekręceniu kluczyka
> pompa pompuje, a cewka iskrzy.
Taaa, to by mogło zadziałac.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 26.04.24 15:43 Jarosław Sokołowski
- 26.04.24 16:13 J.F
- 26.04.24 16:45 Jarosław Sokołowski
- 26.04.24 17:03 J.F
- 26.04.24 18:06 J.F
- 26.04.24 18:40 Jarosław Sokołowski
- 26.04.24 19:41 J.F
- 26.04.24 21:21 Jarosław Sokołowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
- Nie atom tylko fotowoltanika i elektroliza
- Test samoodkręcania nakrętek
- Budowlańcy pomóżcie
- wyciskanie/odlewanie hdpe. Co ma sens?
- Pomysł na czujnik przeciążenia siłownika.
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=