eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaEkspres do kawy i glonyRe: Ekspres do kawy i glony
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.157.25.139.242
    !not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Ekspres do kawy i glony
    Date: Fri, 12 Apr 2024 15:15:37 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <105oqqdsd905e$.1fncmiq4vyy4n.dlg@40tude.net>
    References: <uutnjb$576$1$PeJot@news.chmurka.net>
    <uuto7a$44o$3$Robert_W@news.chmurka.net>
    <uututn$9sp$1$PeJot@news.chmurka.net>
    <uuug89$nve$1$PeJot@news.chmurka.net>
    <uuugkm$odc$1$PeJot@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <uuukc6$rfm$1$PeJot@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <3...@h...invalid>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    NNTP-Posting-Host: 157.25.139.242
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
    posting-host="157.25.139.242"; logging-data="4618";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    Cancel-Lock: sha1:sugXC0l7msYJBPg1QUaUqihKgl8=
    sha256:VDufSFl/JVoDTu2u46qSQcZsLfO3EkdJYgIP+jIhaAU=
    sha1:E6a8YHVxkDe5+Hv3s1Xyc3CQNmw=
    sha256:QoDsj1oanSbgqGVAPOZMaanM8SFLExUNmMBnlD66PE8=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:49577
    [ ukryj nagłówki ]

    On Fri, 12 Apr 2024 14:52:32 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Pan Arnold Ziffel napisał:
    >>> Są rozwiązania, których bym się nie obawiał. W gaźnikach zawsze to
    >>> działało. Tu bym pewnie wstępnie zredukował ciśnienie reduktorem.
    >>
    >> Niby działało, a jednak zdarzało się, że ktoś zostawił kranik w motocyklu
    >> na PRI (zalewanie gaźników -- gaźnik miał sobie odciąć paliwo pływakiem)
    >> i znajdował potem znaaaaczny wzrost poziomu oleju (bo sobie paliwo ciekło
    >> do silnika i przesączało się przez pierścienie).
    >
    > Naszym pierwszym domowym samochodem była Syrena 101, kupiona przez
    > rodziców jeszcze przed moim urodzeniam. Całkiem dobrze ją pamiętam.
    > Tam zbiornik paliwa był umieszczony nad silnikiem, jak w motocyklu
    > albo w motopompie. Pompy paliwa nie było. Żeby zatankowaać, trzeba
    > było podnieść maskę. Kraników, które trzeba było ręcznie otwierać
    > przed podróżą, nie pamiętam. A te w motocyklach i motorowerach --
    > jak najbardziej. Widać ten problem daje się rozwiązać, choć nie
    > zawsze jest to robione.

    101 to nie znam, podobno w trabancie było podobnie.

    104 miała juz normalną pompę.

    Jak widać motocykle potrzebowały kraniki ... a samochody ... chyba
    nie. A moze chodziło o pozycję motocykla - mógł parkować przechylony?

    Z olejem nie było problemów, bo przeciez w dwusuwach olej był w nich
    mieszany do paliwa. Więc bardziej jakies zalanie kolektora.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: