  • Data: 2018-06-04 23:30:24
    Temat: Re: Eksperymenty ze starymi procesorami - MOS6502
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:pf467g$6tn$1@node1.news.atman.pl...

    > No właśnie piszę że więcej było.
    >
    > Akuratnie 6502 to dośc kłopotliwy procesor, dopiero wersje na nim bazujące
    > miały HALT co rozwiązuje mase problemów z DMA.

    Hah... rozumiem... Próbuję jakoś domyślić się, jak sprzęt, bez dodatkowego
    portu w procku, jak w pierwszych C64, realizował bankowanie, hmm...
    dodatkowy dekoder adresu i jadziem? Nie kusiło by wykorzystać tę różnicę (bo
    jakoś nie przychodzi mi do łba, że nie da się tego wykryć), choćby złośliwie
    i np. komunikat po uruchomieniu jakiegoś "progsa" - "Ten program zabangla
    tylko na sprzęcie z prockiem 6502 i żadnym innym"...?
    Usiłuję sobie przypomnieć, czy zetknąłem się z jakimś DMA, używając C64, czy
    C128...? Bo jedyne, co mi na myśl przychodzi, co raczej DMA nie jest, to
    przepinanie procków - 6502/10(8500/02, ja mam chyba 00), na Z80, podczas
    pracy, spod 6502 załadowanie CP/M, a potem przepięcie procków - na Z80 - i
    "sy-pi-jem" czeka na komendy... Tym bardziej, że da się bez przerwań podobno
    działać, jak stacja 1541, która sama jest autonomicznym komputerem i ma 6502
    w srodku.

    --
    Pies może złamać serce tylko raz,
    kiedy jego własne przestaje bić...