    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Ekranowanie kabla audio przez zakłóceniami GSM
    Date: Sat, 07 Sep 2013 16:18:13 +0200

    Jeszcze jedna rzecz rzuciła mi się w oczy.
    Antena telefonu jest przykręcona do bodajże mosiężnego elementu
    oryginalnej obudowy, który z kolei jest przykręcony do stalowej podstawy.

    Na próbę rozkręciłem telefon i podłączyłem inną antenę, położoną luzem
    na stole. Pojawiły się duże zakłócenia - zarówno we własnej słuchawce
    jak i po drugiej stronie linii. Potem zacząłem przesuwać antenę,
    trzymając ją kombinerkami za gniazdko. Gdy położyłem ją tak, że gniazdko
    stykało się ze stalową podstawą terkot GSM praktycznie zniknął - we
    własnej słuchawce był ledwie słyszany, po drugiej stronie linii zniknął
    właściwie kompletnie. Pozostały tylko niewielkie szumy. Czy ten
    eksperyment może zasugerować jakieś lekarstwo?

    Teraz zrobiłem kolejny eksperyment i okazuje się, że pęseta łącząca
    śrubę, któą antena jest przykręcona do elementu obudowy z metalową
    podstawą równie dobrze niweluje zakłócenia.

    Czyżby wystarczyło połączenie tych dwóch miejsc odpowiednio grubym
    kablem (dziwne, że ten dość spory mosiężny element nie zapewnia
    odpowiedniego połączenia) czy też to tylko objaw innego problemu i
    rozwiązania powinienem szukać gdzie indziej?