  • Data: 2013-09-14 10:42:48
    Temat: Re: Ekranowanie kabla audio przez zakłóceniami GSM
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-09-08 09:37, Paweł Hadam pisze:

    > Podejrzewam, że zmieniasz w ten sposób dopasowanie anteny (dołączasz
    > dodatkową przeciwwagę) lub jej charakterystykę kierunkową.

    Winnym okazał się być wtórnik emiterowy pomiędzy mikrofonem a wejściem
    modułu GSM. Po jego zdemontowaniu i bezpośrednim połączeniu tych punktów
    problem praktycznie przestał występować. Rozmówca w ogóle nie słyszy
    brumu GSM, po mojej stronie występuje w stopniu minimalnym, jako tło w
    słuchawce. Dokładnie tam samo było we wcześniejszym prototypie, gdzie
    także nie miałem tego wtórnika. Zauważalnego spadku poziomu sygnału nie
    dostrzegłem.

    Swoją drogą ktoś zasugerował, by sygnał prowadzić symetrycznie. Ten
    moduł ma asymetryczny interfejs audio (SPK, MIC i masa analogowa). W
    jaki najprostszy sposób mógłbym dokonać konwersji sygnałów na formę
    symetryczną (SPK+, SPK-, MIC+, MIC-)? Czy to faktycznie pomoże pozbyć
    się resztek zakłóceń?