-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.poznan.pl!newsfeed.pionier.net
.pl!2.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!news.uzoreto.com!news-out.netnews.com!
news.alt.net!fdc2.netnews.com!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!pe
er01.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostr
ada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostra
da.pl.POSTED!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.elektronika
From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Subject: Re: Ekran blaszany
References: <t8aj88$f3m$1$opajak@news.chmurka.net> <t8c3im$dom$1@dont-email.me>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<8yqs1qz947fp$.7dnstkvutfq5$.dlg@40tude.net>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<e...@g...com>
<t8eitk$11n4$2@gioia.aioe.org>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<c...@g...com>
<t8h7s5$1hoq$2@gioia.aioe.org>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<3...@g...com>
Organization: : : :
Date: Fri, 17 Jun 2022 20:36:26 +0200
User-Agent: slrn/pre1.0.4-6 (Linux)
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
Lines: 22
NNTP-Posting-Host: 84.201.212.11
X-Trace: 1655490986 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 482 84.201.212.11:36046
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 2420
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:772636
[ ukryj nagłówki ]Pan Dawid Rutkowski napisał:
>> Aż do takiej prehistorii nie sięgałem. Wszytko to odnosiło się do czasów
>> już po przełomie, jakim było wynalezienie "puszki topologicznej", czyli
>> takiej, która powstaje przez przekształcenie homeomorficzne w trakcie
>> plastycznej obróbki *jednego* kawałka metalu. Potem utrzymujące sztywność
>> dzięki panującemu wewnątrz sporemu ciśnieniu.
>
> Czyżby pierwowzorem były zbiorniki paliwa rakiet Atlas?
> Tyle że one bez ciśnienia w środku nie wytrzymywały swojego własnego
> ciężaru. Fajne było, jak astronautów z grupy Mercury 7 zabrali na
> pokazowy start Atlasa - akurat to był jeden z tych niestety dość
> nierzadkich, gdzie zachciało mu się widowiskowo jebnąć. Jeden z nich
> powiedział: "Naprawdę mamy wsiąść na czubek that thing"?
Technika zna wiele podobnych przypadków, a technika machin latających
szczególnie. Każdy duży samolot pasażerski jest czymś takim. Na wysokości
przelotowej kadłub swoją sztywność w dużej mierze zawdzięcza różnicy
ciśnień. Nisko przy lądowaniu jest bardziej "wiotki".
--
Jarek
Następne wpisy z tego wątku
- 17.06.22 21:35 Dawid Rutkowski
- 17.06.22 21:59 Jarosław Sokołowski
- 18.06.22 08:38 Marcin Debowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- SEP 1 kV E
- Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- starość nie radość
- Ataki hakerskie
- Akumulatorki Ni-MH AA i AAA Green Cell
- Dławik CM
- JDG i utylizacja sprzetu
- Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
- DS1813-10 się psuje
- Taki tam szkolny problem...
- LIR2032 a ML2032
- SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- olej psuje?
- Internet w lesie - Starlink
- Opis produktu z Aliexpress
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=