  • 11. Data: 2012-03-31 21:38:18
    Temat: Re: Ekran OLED w lustrzankach
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 31/03/2012 18:57, Mariusz [mr.] wrote:

> [...]
    > sprzętu o jakim mówię, nie tak łatwo już znaleźć sample robione w tych
    > samych warunkach z nowymi modelami do porównania. Ale jeśli ktoś wie,
    > gdzie szukać - to byłoby miło kolejny raz mieć rację... :)
    >

    > Otóż, gdyby ktoś uwierzył w owo moralne starzenie się matrycy i po
    > czterech latach zastąpił swojego Canona 20D na model 50D - nie zobaczy
    > żadnej poprawy! Cztery lata różnicy - i zero postępu!
    >
    > Albo posiadaczowi Pentaksa K10 zamarzyło się poprawić jakość obrazu
    > i przesiąść po trzech latach na topowego K7. No to wtopa! Widoczny

    tutaj posiadacz K10 który się przesiadł na K5 - wystarczy poczekać
    jeszcze dłużej i korzyść jest widoczna :D

    B.

  • 12. Data: 2012-03-31 21:50:52
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-03-31 18:05:08 +0000, "Mariusz [mr.]"
    <l...@i...wp.pl> said:

    > No ale pojęcie starzenia moralnego nie ma chyba najmniejszego
    > związku z wynikami sprzedaży?
    >
    > Mówi nam tylko o braku kompatybilności starych rozwiązań lub
    > o psychicznym dyskomforcie używania starych produktów, a związanym
    > z olbrzymim postępem technologicznym w tych najnowszych. NIESTETY
    > - matryce światłoczułe do takowych (już?) nie należą...

    Ok. Źle rozumiałem termin. Byłem pewien, że chodzi po prostu o zwykłe
    "nie warto kupować starocia". W sumie to dziwny termin. Wóz drabiniasty
    wg. tej definicji także się moralnie zestarzał.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2012-03-31 21:55:07
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Bronek Kozicki" <b...@s...net> wrote:

    > tutaj posiadacz K10 który się przesiadł na K5 - wystarczy poczekać
    > jeszcze dłużej i korzyść jest widoczna :D

    Cierpliwość godna tych, którym aż tak bardzo nie doskwierało, że
    z każdym miesiącem matryca im się "starzeje moralnie"... :)

    [mr.]

  • 14. Data: 2012-03-31 22:01:14
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-03-31 19:57, Mariusz [mr.] pisze:
    > Otóż, gdyby ktoś uwierzył w owo moralne starzenie się matrycy i po
    > czterech latach zastąpił swojego Canona 20D na model 50D - nie zobaczy
    > żadnej poprawy! Cztery lata różnicy - i zero postępu!

    Zobaczy, zobaczy - po resajzie do 8Mpx

    > Podobnie wygląda to jeszcze w: Olkach

    Tu to już w ogóle jest przepaść.

    --
    pozdrawia Adam
    /moja ulubiona lektura? - moje curriculum vitae/

  • 15. Data: 2012-03-31 22:04:14
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-03-31 17:36, Al pisze:
> [...]

    W XZ-1 jest i właściwie jest gorzej, niż bywało (lekkie przebarwienia).

    > Mam nadzieję że nie. Oledy mają średnią trwałość

    Ale tu dużej trwałości nie potrzeba.

    --
    pozdrawia Adam
    /gdyby zebrać wszystkie łzy świata i wysłać do Somalii, wyrosłaby tam

  • 16. Data: 2012-03-31 22:38:28
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote:

    > Zobaczy, zobaczy - po resajzie do 8Mpx

    > Tu to już w ogóle jest przepaść.

    No oki, oki, będą pewne różnice, bo jasne, że w tej sytuacji trochę
    upraszczam. Staram się tylko (całkiem racjonalnymi argumentami :)
    zaimpregnować siebie, a przy okazji innych przed poczuciem gorszości z
    posiadania choćby najbardziej wypasionego, lecz "starego", bo
    kilkuletniego sprzętu - technologiczną rewolucję mamy jedynie w
    deklaracjach producentów.

    Niestety, niektórzy są bardziej podatni, mają lemingowe odruchy, co
    prowadzi do sytuacji: "Krzyś Kubeczko na przerwach zwykle stoi z boku,
    wstydzi się przyznać, że ma Atari..." :))

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

    (BTW: Niestety, gdyby ktoś nie wiedział - Krzyś Kubeczko nie żyje... ):

  • 17. Data: 2012-03-31 22:41:52
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> wrote:

    > Niestety, niektórzy są bardziej podatni, mają lemingowe odruchy, co
    > prowadzi do sytuacji: "Krzyś Kubeczko na przerwach zwykle stoi z boku,
    > wstydzi się przyznać, że ma Atari..." :))

    Patrzę na to, co napisałem, i zastanawiam się, ilu czytelników
    będzie kojarzyć, co to u licha jest to Atari? ;-)

    [mr.]

    PS. Ja byłem "lepszy", miałem Amigę... ;-)

  • 18. Data: 2012-03-31 23:04:07
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-03-31 20:41:52 +0000, "Mariusz [mr.]"
    <l...@i...wp.pl> said:

    > Patrzę na to, co napisałem, i zastanawiam się, ilu czytelników będzie
    > kojarzyć, co to u licha jest to Atari? ;-)

    Ja byłbym dumny z Atari. Ale mam A1200 w stanie mint. :-)

  • 19. Data: 2012-03-31 23:12:43
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-03-31 23:04, JA pisze:

    > Ja byłbym dumny z Atari. Ale mam A1200 w stanie mint. :-)

    Ja miałem CA80 i właściwie to nikt nie wiedział, czy się ze mną bawić,
    czy nie :)
    No dobra, Spectrum też miałem...

    --
    pozdrawia Adam
    /gryzie cię sumienie? - zażyj truecrypta/

  • 20. Data: 2012-03-31 23:12:57
    Od: Al <s...@u...to.interia.i.to.tez.pl>

    W dniu 2012-03-31 19:01, Sylwester Zarębski pisze:

    > Co ty za bzdury gadasz. IPS jest całe lata w jakości za OLEDem, żeby
    > tylko wymienić kontrast (statyczny rzędu 1000000:1 - czerń jest czarna),
    > kąty widzenia i brak odchyłek kolorystycznych względem kąta widzenia,
    > czy też czasy reakcji.

    Teoria jest piękna, praktyka mówi niestety co innego. Wystarczy porównać
    sobie smartfony Samsunga z oledami i jakiegoś sensownego ipsa. Co mi po
    czerni, jeśli zdjęcia na tym drugim wyglądają znacznie lepiej, a do tego
    będą wyglądały lepiej nawet po kilku latach, gdy w oledzie się to już
    rozjedzie (nierównomierne starzenie się pikseli o różnych kolorach), a
    do tego będę miał wypalone na stałe elementy interfejsu?

    Al