  • Data: 2014-11-28 18:42:34
    Temat: Re: Ekonomiczna jazda - jak to wkoncu jest ??
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "re" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik "Myjk"

    >Otóż to, trzeba głównie myśleć. Poza tym wystarczy ograniczyć tylko
    >używanie hamulców na rzecz gazu i sprzęgła -- i bilans wyjdzie
    >porównywalny z ciągutami stosującymi "ekodrajwing".

    W sensie ze hamowac silnikiem zamiast hamulcem na luzie ?
    Owszem, zysk jakis na tym jest, ale raczej znikomy.
    Ekojazda polega na tym, zeby nie wciskac gazu, jak troche pozniej ma
    to owocowac wciskaniem hamulca :-)

    A hamowanie silnikiem ... ot taka akcja, jade sobie autostrada,
    wkrotce bede zjezdzal, wiec wrzucam na luz dwa kilometry wczesniej na
    zjezdzie mam akurat wlasciwa predkosc.
    Czy lepiej hamowac silnikiem ?

    Wiem, lepiej jechac stale 90 za tirem, ale przyjmijmy jednak ze
    predkosc autostradowa to 150 :-)

    P.S. hm, ambitni moga policzyc czy nie oszczedniej byloby jechac te
    100km z predkoscia powiedzmy 140, a na koncu urzadzic ostre
    hamowanie - byle odcinek przejechac w tym samym czasie ...
    a moze nawet nie 100km tylko 30, bo na zjazdach ograniczenia ...

    J.