-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!newsreader5.netcologne.de!news.netcologne.de!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.
com!news.xlned.com!peer03.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer04.fr7!futter-mi
ch.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-0
1.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not
-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Ekologia vs diesel
From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
References: <e...@g...com>
<1ihrf74kyoerv$.dlg@myjk.org>
<X...@1...0.0.1>
<gu1nck9mi5p2$.dlg@myjk.org>
<X...@1...0.0.1>
<10e0z2dwwjs2i$.dlg@myjk.org>
<X...@1...0.0.1>
<5q0wick7kk42$.dlg@myjk.org>
<X...@1...0.0.1>
<1...@m...org>
<5...@g...com>
<m...@m...org>
<X...@1...0.0.1>
<pcmfmo$a5k$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<X...@1...0.0.1>
<pcmtar$nja$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
Organization: DOM
Message-ID: <X...@1...0.0.1>
User-Agent: Xnews/06.02.16 Mime-proxy/1.4.c.4 (Win32)
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-face: BLh}>?{~CH'WA=)f4?:u-*RM:]E8eg1,C36Huk4z3Ik!._5}RI^y764M6hf6KQJQ'u(&!Q@!5A=z_
[+$i|I*Y)S@Mh]O.,Z6t$yb9s{9{4Fo+";^*9^.\uB3+KOZlOgFrM)]x:k&Qz"
X-Posting-Agent: Hamster/2.1.0.11
X-SigInfo: Generated by Sygnaturkowiec v. 0.1.3.7
Date: 06 May 2018 14:59:57 GMT
Lines: 91
NNTP-Posting-Host: 77.65.80.250
X-Trace: 1525618797 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 31363 77.65.80.250:51012
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 5972
X-Received-Body-CRC: 2454537322
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2630805
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik mk4 m...@d...nul ...
>>>> I znowu bzdura - nikt kogo znam nie wyciał DPF dlatego zeby
>>>> spalanie było mniejsze (roznica jest pomijalna).
>>>> Wycinali dlatego ze zaczynały się problemy.
>>>> Ba, nawet nie znam nikogo kto wyciałby profilaktycznie ze wzgledu
>>>> na zły wpływ DPF na kondycje silnika w zwiazku z rozrzedzaniem
>>>> oleju...
>>>>
>>> To się dołączę. Pojazd 10 lat. Najechane 300kkm i póki co zero
>>> problemów z DPF-em.
>>> Wg mnie Budzik ma racje. Jak silnik jest sprawny to z DPF-em
>>> problemów nie ma. O DPF-ie dowiadujemy się jak z silnikiem zaczyna
>>> być coś nie tak.
>>>
>>> A czemu są lamenty na forach - nie wiem. Bardzo często najwięcej
>>> narzekania jest od tych, którzy po prostu nie maja kasy (albo im
>>> szkoda) na to aby coś naprawić lub zwyczajnie - wymienić jak
>>> trzeba. No i zaczynają się kaskadowe problemy.
>>>
>> Lamenty są zapewne stąd ze gówniana czesc potrafi kosztowć powyzej
>> 10k PLN...
>> Gdyby DPF kosztował 500zł to pewnie lamentów by nie było.
>> Ale to troche tak samo jak z innymi czesciami które tez bywaja w
>> absurdalnych cenach.
>> Moze tu jest kłopot ze nowe auto kosztuje 70.000 a silnik w razie
>> wymiany 20...
>
> Jeśli pojazd jest już wyeksploatowany to niestety tak będzie, że
> doprowadzenie go do sprawności jest kosztowne. A czy byle część
> kosztuje od razu 10000? Normalnie jak systematycznie serwisujesz i
> nie masz pecha to raczej nie. A pewne rzeczy po prostu trzeba liczyć
> jako eksploatacyjne. Np sprzęgło po ok. 200kkm, turbo po około
> 300kkm, wtryski przy około 400kkm. Może wytrzyma to więcej. Ale jak
> się liczy koszty powinno się uwzględniać tego typu wydatki jako
> typowe serwisowanie pojazdu, który nowy przecież nie jest.
>
Ty mowisz: trzeba doliczyc.
A ja mowie: kiedy nie było trzeba.
Wiec: gdzie tu postep? Stad te lamenty...
Czy byle czesc kosztuje 10.000? A ile kosztują DPFy?
Sprzegło wymieniałem po 400kkm... Co z tego jak kosztowało razem z
wymiana 4500 czyli 3 x tyle co kosztowały sprzegła do poprzednich
modeli... I nie były nic mniej odporne.
Wtryski... Wymieniałes kiedys wtryski w mercu 207D? Podpowiem - w
uzytkowanym w naszej rodzinie przez 1,5mln km nie...
Itp itd... Stad lamenty...
> Tylko mało komu opłaca się to robić... bo trochę kosztuje. Wiec
> łatwiej coś podpicować, sprzedać pojazd i się nie martwić. No i
> wtedy nowy nabywca psioczy na forach jakie to gówno.
>
Nie jestem oszustem, wiec nie sprzedaje w ten sposób samochodów.
>>> Z DPF tak już jest, że będzie wrażliwy na niedomagania silnika. W
>>> końcu jak ze względu na usterki silnik zaczyna kopcić 2 czy 3 razy
>>> bardziej niż powinien to DPF musi skapitulować.
>>
>> No własnie. Silnik sprawny, być może nie optymalnie sprawny (bo
>> taki to pewnie tylko jak z fabryki wyjedzie), jezdziłby bez
>> problemu wiele km nie dajac zadnych objawów i oszczedzajac wiele
>> złotówek ale to wrażliwy DPF kaze wymieniac pol osprzetu a na koncu
>> jeszcze samego siebie. Pewnie stąd tez lamenty.
>>
> Ale to już nie miej pretensji do DPFu, że na "nieoptymalnie
> sprawnym" silniku będzie miał problemy. No i skoro są problemy to
> pewnie ta niesprawność jest "dalece nieoptymalna" bo na pewno DPF
> jest zaprojektowany z pewnym naddatkiem - właśnie w przypadku
> pewnych drobnych nieoptymalności.
>
Ktos to zaprojektował jako zestaw wiec niech bierze za to
odpowiedzialnosc.
> Jest to cena jaką się płaci za jakąś tam ekologię. Mechanizm działa
> o ile system jest sprawny.
>
A firma zarabia pewnie 300% marzy na sprzedazy DPFów... No cóż...
Zrozum - ja nie mam pretensji ze w aucie jest coś takiego jak DPF. Ja mam
pretensje o to ze to kosztuje 10.000 i wiecej.
Nikt mi nie wmowi ze to tyle kosztuje...
Pokazuje tez absurdy tej niby ekologicznosci - podawałem przykład ze
spalaniem... Które auto jest bardziej eko - to co pali czy to co pali 12?
Pomijam juz ze sa auta ktore maja w normie zapisane ze pala 1l oleju na
1000. To jest ekologiczne? Gdzie tu konsekwencja?
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Nic na to nie można poradzić. To byłby
dobry tytuł do historii mojego życia." Irwin Shaw
Następne wpisy z tego wątku
- 06.05.18 17:26 Cavallino
- 06.05.18 17:41 mk4
- 06.05.18 19:02 Zenek Kapelinder
- 06.05.18 21:47 kk
- 06.05.18 23:59 Budzik
- 06.05.18 23:59 Budzik
- 07.05.18 18:16 J.F.
- 07.05.18 23:00 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
Najnowsze wątki
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-13 Kraków => QA Inżynier <=
- 2024-11-13 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-11-13 Lublin => Delphi Programmer <=