  • 51. Data: 2014-03-03 10:25:31
    Temat: Re: Egzergia
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > A zakladasz ze pompa i wymiennik ile wytrzymaja ?

    A jak zachorujesz, to idziesz do lekarza, czy na cmentarz?

    > A doswiadczenia kolegi z pompa ciepla do ogrzewania sa takie:
    > -jak zima zimna, to pompa nie wyrabia i trzeba dogrzewac,
    > -jak zima ciepla, to sasiedzi mniej placa za ogrzewanie niz on raty
    > kredytu.
    >
    > A tu pechowo ostatnie zimy albo mrozne, albo gorace, zadnego
    > umiarkowania :-)
    To jest racja.
    Wniosek z tego, że trzeba kupić tanią sprężarkę, oby nie na kredyt.
    Czy ktoś widział takie rozwiązanie z użyciem sprężarki od samochodu?
    S.

  • 52. Data: 2014-03-03 13:01:27
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 3 marca 2014 10:25:31 UTC+1 użytkownik Sylwester Łazar napisał:

> [...]
    >
    > Wniosek z tego, że trzeba kupić tanią sprężarkę, oby nie na kredyt.
    >
    > Czy ktoś widział takie rozwiązanie z użyciem sprężarki od samochodu?

    A po co kombinować. Odczekaj aż ban na allegro Ci się przedawni to sobie sprawdzisz
    jak dużo jest tanich pomp ciepła powietrze-woda. na nich co prawda napisane że do
    grzania wody w basenie. Ale pompa to pompa. Jak pracuje na takim samym czynniku co
    droga do centralnego ogrzewania to grzać będzie tak samo.

  • 53. Data: 2014-03-03 14:17:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sylwester Łazar" napisał w
    >A jak zachorujesz, to idziesz do lekarza, czy na cmentarz?

    Tym niemniej w rachunek ekonomiczny musisz to wpisac.
    Oraz przyszle ceny roznych paliw i pradu.

    I wyjdzie ze rata kredytu przewyzsza koszty innych metod.
    Bo inaczej wszyscy by to uzywali :-)

    >Wniosek z tego, że trzeba kupić tanią sprężarkę, oby nie na kredyt.
    >Czy ktoś widział takie rozwiązanie z użyciem sprężarki od samochodu?

    Hm, samochod ... 300kkm i sprezarka ma prawo byc zuzyta.
    A 300kkm to powiedzmy 6000h, z czego wiekszosc bez klimy.
    3 miesiace ogrzewania non-stop w zimie to 2000h.

    Moze pozbierac stare lodowki ?

    J.

  • 54. Data: 2014-03-03 15:48:46
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

> [...]
    > A 300kkm to powiedzmy 6000h, z czego wiekszosc bez klimy.
    > 3 miesiace ogrzewania non-stop w zimie to 2000h.

    Moja lodówka ma 600W poboru mocy elektrycznej.
    Samochodowa sprężarka do klimy, myślę, że 3kW mechanicznej.
    Ja potrzebuje ok. 10kW energii cieplnej,
    więc myślę, że jedna sprężarka samochodowa zdecydowanie wystarczy.

    Jeżeli Twoja lodówka pracuje na 3 fazach i ma pobór 3kW prądu z sieci,
    to mogę Cię uratować od głodu z powodu płacenia rachunków za prąd
    i wezmę Twoją.
    W przeciwnym razie musiałbym dokupić z 5 lodówek i garaż przeznaczyć na
    umieszczenie
    w nim tej aparatury.

    Ale dobrze kombinujesz jeśli chodzi o koszty.
    Problem jest tylko taki, że ja chciałbym je ograniczyć,
    a nie podwyższyć :-)
    Więc jeśli widziałeś sprężarkę w cenie <700zł, która by się nadawała to
    napisz.
    W przeciwnym razie pomyślę, że pracujesz w Energetyce, Kopalni węgla lub
    Gazowni :-)
    S.

  • 55. Data: 2014-03-03 15:51:20
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

> [...]
    prawda napisane że do grzania wody w basenie. Ale pompa to pompa. Jak
    pracuje na takim > samym czynniku co droga do centralnego ogrzewania to
    Nigdy nie miałem bana na Allegro, ale rozumiem, że to tylko taka retoryka.
    Możesz wskazać coś konkretnego, co ma 10kW mocy grzewczej, mogę założyć na
    wyjście FI= 315 mm rury GWC
    i podłączyć rurki?
    A przy okazji mi nie zrujnuje budżetu?
    S.

  • 56. Data: 2014-03-03 17:42:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sylwester Łazar" napisał w wiadomości
    >Moja lodówka ma 600W poboru mocy elektrycznej.

    A to jakas wielka musi byc, przemyslowa.

    >W przeciwnym razie musiałbym dokupić z 5 lodówek i garaż przeznaczyć
    >na
    >umieszczenie w nim tej aparatury.

    Agregat w lodowce jest maly. Fakt - taki 100-200W mocy elektrycznej.
    Chodnica i zamrazalnik w sumie tez niewielkie.

    >Problem jest tylko taki, że ja chciałbym je ograniczyć,
    >a nie podwyższyć :-)
    >Więc jeśli widziałeś sprężarkę w cenie <700zł, która by się nadawała
    >napisz.

    Mowilem o starych lodowkach.
    Dawniej w Niemczech za darmo, ale Unia juz to chyba ukrocila ...

    J.

  • 57. Data: 2014-03-03 18:37:16
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > A to jakas wielka musi byc, przemyslowa.
    Tak strzeliłem :-)
    Faktycznie pewnie ma nawet ze 4x mniej.
    Wychodzi jednak jeszcze gorzej dla tego pomysłu :-(
    S.

  • 58. Data: 2014-03-03 19:25:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Tak strzeliłem :-)
    >Faktycznie pewnie ma nawet ze 4x mniej.
    >Wychodzi jednak jeszcze gorzej dla tego pomysłu :-(

    A to zalezy.
    Jakiej mocy naprawde potrzebujesz ... i ile to wymaga mocy
    elektrycznej.
    Bo taki agregat powinien miec mocy cieplnej kilkukrotnie wiecej niz
    pobieranej.

    J.

  • 59. Data: 2014-03-03 19:42:33
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 3 marca 2014 15:48:46 UTC+1 użytkownik Sylwester Łazar napisał:

> [...]
    >
    > napisz.
    >
    > W przeciwnym razie pomyślę, że pracujesz w Energetyce, Kopalni węgla lub

    Nie bądź marzycielem. Za 700 złotych nie kupisz sprężarki do pompy ciepła co będzie
    miała moc cieplną max 10kW. Taka kompletna sprężarka będzie ważyła ze sto kilo i same
    materiały potrzebne do jej wyprodukowania kosztują drożej niż 700 złotych. Korzystam
    z przerobionego klimatyzatora przenośnego jako pompy ciepła. Ma 850W mocy pobieranej
    i dzisiaj oceniam że pod 3KW ciepła mi przepompuje. Oczywiście dzisiaj ani wczoraj
    nie potrzebowałem 3 kilowatów na ogrzewanie bo jest ciepło. Na oko oceniam że w
    przeciągu doby zużywa teraz jakieś 3-4 kilowatogodziny.

  • 60. Data: 2014-03-04 14:29:37
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

[...]

    No to ok.
    Może być klimatyzator. Takie jak Twój to ok. tej ceny spokojnie.
    Na początek może być.
    Powiedz proszę, jaką powierzchnię ogrzewasz i jak podłaczyłeś go do
    instalacji wodnej?
    S.