  • 31. Data: 2011-10-10 19:07:24
    Temat: Re: Ecodriving "chfalem siem"
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-10 18:16, ToMasz pisze:
    > pali przeciętnie czy potrafi zejść do 7?

    Średnio jak jeżdżę bez przeginania spala do 7 w trasie, a to co ostatnio
    osiągnąłem to faktycznie szczyt.

    > pojemność silnika i jego moc podczas optymalnej jazdy mają marginalne
    > znaczenie. w obecnych czasach, to ile pali silnik( nie samochód) podaje
    > sie w gramach (ml) paliwa na kilowat(km). Czyli do kulania zużyłeś 10 z
    > 200 koni to masz małe spalanie.

    Ależ ja to doskonale rozumiem i wiem że jak nie poganiasz wszystkiego co
    masz to i karmić nie musisz, chodzi mi o to że zostałem wyśmiany że
    mówię np 6.5l/100km w aucie 200KM+ jeżdżąc bez wygłupów w trasie. Więc
    udowodniłem, że jeszcze i 5.5 jest osiągalne ale to już radykalnie
    oszczędzając.

    > to co Ci komputer pokazuje możesz między bajki włożyć. spisz licznik 1
    > stycznia i zobacz za rok ile zrobiłeś i policz litry z faktur. wtedy
    > pogadamy.

    A np zatankowanie pod korek do odbicia, po czym odczekanie chwilę i
    dolanie jeszcze raz do odbicia. Po czym przejechanie np 200km i
    ponowienie procedury tankowania, po czym przeliczenie tego co wskazał
    ten sam dystrybutor w podobnych warunkach i tego co wskazał komp
    pokładowy może służyć jako jakiś wyznacznik? Czy tylko faktury się liczą? :P

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 32. Data: 2011-10-10 19:18:23
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-10 18:26, kamil pisze:

    > Zajazd do mcdrive i odstanie w kolejce - 5 minut
    > Jedzenie burgera i wysiorbanie coli - 10 minut
    >

    > Niech te twoje "kilkanaście km" będzie nawet dziewiętnastoma kilometrami
    > jazdy przepisowej "zwykłego kierowcy" poza miastem - 13 minut.

    Pod warunkiem że mamy dwa pasy w jednym kierunku i jeden jedzie 85km/h
    prawym pasem a drugi leci 185km/h lewym a nie co chwila wyprzedza po
    jednym wlekącym się tirze i czeka aż sie zwolni pas "przeciwny"

    > Cytując pewną piosenkę - "weź nie pierdol bejbe".

    Yhy ;)

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 33. Data: 2011-10-10 19:25:21
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 10/10/2011 18:18, Lewis wrote:

    > Pod warunkiem że mamy dwa pasy w jednym kierunku i jeden jedzie 85km/h
    > prawym pasem a drugi leci 185km/h lewym a nie co chwila wyprzedza po
    > jednym wlekącym się tirze i czeka aż sie zwolni pas "przeciwny"

    Bo jak wszyscy wiemy, za czasów młodości kolegi to, takich dwupasmówek
    po których można było w Polsce na pęczki. Nad jezioro autostradę nawet
    miałem, a co dopiero drogi krajowe. ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 34. Data: 2011-10-10 19:34:50
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]

    Różnie bywa.
    Miałem auto, które czy używałeś gaz do dechy, czy wlekłeś się za
    kapelusznikami, to i tak zużycie gazu oscylowało mu koło 10 l.
    Obstawiam że Lancią też nie zejdę poniżej 10 l benzyny, nawet gdybym gazu
    nie dotykał, 7 jest zupełnie nierealne.
    A nie ma 270 koni.

> [...]
    > np 6.5l/100km w aucie 200KM+ jeżdżąc bez wygłupów w trasie. Więc
    > udowodniłem, że jeszcze i 5.5 jest osiągalne ale to już radykalnie

    Udowodniłeś, że można 5.5 za TIR-em, ale nie że da się poniżej 7 jadąc
    normalnie.

  • 35. Data: 2011-10-10 19:42:16
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-10 19:34, Cavallino pisze:
> [...]
    > A nie ma 270 koni.

    > Udowodniłeś, że można 5.5 za TIR-em, ale nie że da się poniżej 7 jadąc

    Normalnie, teraz zdefiniujmy to pojęcie, dla mnie, to przelot z
    prędkościami 90-120km/h bez zwariowanych manewrów typu, długa prosta
    nikogo nie ma to gaz do podłogi i ile fabryka dala żeby wyprzedzić kilka
    innych aut jadących 100km/h, do tego jazda w miarę jednostajna a nie
    gaz/hamulec. I stosując taką jazdę osiągam w trasie do 7l/100km ale żeby
    udowodnić to muszę zainstalować kamerę, która będzie włączona przez cała
    podróż i będzie widzieć prędkościomierz, bo przecież nikt mi na słowo
    nie uwierzy. A dowód że jadąc 85km/h palę 5.5 to tak przy okazji ale jak
    widać to też niczego nie wykazuje...

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 36. Data: 2011-10-10 19:49:44
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > nikogo nie ma to gaz do podłogi i ile fabryka dala żeby wyprzedzić kilka
    > innych aut jadących 100km/h, do tego jazda w miarę jednostajna a nie

    Jeśli 90 z własnej i nieprzymuszonej woli, to to nie jest normalne, 120 już
    bardziej.
    Tak samo jak nie jest normalne nieużywanie gazu w celach oszczędnościowych,
    aż do zaniechania manewru, nawet jeśli jest miejsce żeby kogoś wyprzedzić.

    BTW - do takiej jazdy kup sobie diesla 1.6, to nie będziesz tak żałował tego
    pedału - sam się na tym złapałem, że słabym turbodieslem jeżdżę szybciej i
    bardziej dynamicznie niż mocną turbobenzyną, a i tak pali ze dwa razy mniej.

  • 37. Data: 2011-10-10 19:55:43
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

> [...]
    > przecież nikt mi na słowo nie uwierzy. A dowód że jadąc 85km/h palę
    > 5.5 to tak przy okazji ale jak widać to też niczego nie wykazuje...

    Jak już pisałem następnym razem wyprzeć tego TIRA i w 6,5 się nie zmieścisz
    jadąc tak jak on tyle że przed nim.

  • 38. Data: 2011-10-10 20:08:49
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-10 19:49, Cavallino pisze:
> [...]

    > Tak samo jak nie jest normalne nieużywanie gazu w celach
    > oszczędnościowych, aż do zaniechania manewru, nawet jeśli jest miejsce

    90 jak jadę za kimś, 110-120 jak nikt nie spowalnia ale biorąc pod uwagę
    to jakie mam w okolicy drogi uwierz że 120 to już niezła prędkość,
    owszem jak się zapędzę wyprzedzając to i 150 się pojawia ale i
    niejednokrotnie wlokę się 60. Na moim terenie 2 pasmówek, na których
    można pojechać trochę szybciej jest tyle że hoho.

> [...]
    > tego pedału - sam się na tym złapałem, że słabym turbodieslem jeżdżę
    > szybciej i bardziej dynamicznie niż mocną turbobenzyną, a i tak pali ze

    Ale dlaczego mam sobie kupować diesla którego po prostu nie lubię pod
    żadnym względem? A co w przypadku jak sobie chcę gdzieś pojechać
    znacznie szybciej i dynamiczniej? Mam kupować do tego drugie auto? Raz
    jadę spokojnie w okolicy 110, raz znacznie szybciej a jak mam humor to
    jadę jeszcze inaczej.

    Z tym dwa razy mniej to już nie przesadzajmy ;) Pokaż mi jak spalasz
    2.75l/100km :D

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 39. Data: 2011-10-10 20:10:15
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-10 19:55, Marek P. pisze:

    > Jak ju? pisa?em nast?pnym razem wyprze? tego TIRA i w 6,5 si? nie zmie?cisz
    > jad?c tak jak on tyle ?e przed nim.

    Ale po co jak przed nim jedzie 15 innych?
    Kiedyś wracałem z Kowna do Bstoku i miałem 6.3 jadąc około 100-110. nic
    dużego przede mną nie jechało.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 40. Data: 2011-10-10 20:12:12
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]

    >sam się na tym złapałem, że słabym turbodieslem jeżdżę

    > Z tym dwa razy mniej to już nie przesadzajmy ;) Pokaż mi jak spalasz

    Nie w tą stronę, to Lancia pali mi 10, ale tylko gdy nie używam turbo.
    Średnio ponad 2 razy więcej niż Kia, przy podobnej jeździe.