  • Data: 2010-11-11 20:52:58
    Temat: Re: EVILe, bylo: Samsung EX-1
    Od: mt <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marek Wyszomirski pisze:

    > Czy Ty w ogóle czytasz tekst na który odpowiadasz? Doskonale wiem, że
    > ruchomy ekran LCD to wzrost kosztów w porównaniu z nieruchomym. Ruchomy
    > EVF to też wzrost kosztów w porównaniu z nieruchomym. Nie ma jednak
    > żadnego powodu, aby zastąpienie nieruchomego EVF ruchomym kosztowało
    > więcej, niż nieruchomego LCD ruchomym. Wbrew temu, co piszesz nie ma
    > żadnego powodu technicznego by wykonanie odchylanego EVF wymagało
    > większej precyzji niż odchylanego LCD.

    Też mi się wydaje, że zrobienie odchylanego EVF nie wymaga jakiejś
    wielkiej precyzji, śmiem twierdzić (mając chociażby w ręku odchylany
    wizjer do Olka), że zrobienie takowego wbudowanego w body jest prostsze
    niż zrobienie fikanego na wszystkie strony ekranu. Przecież tam jest
    tylko proste odchylanie kominka o 90 stopni, bez żadnych dodatkowych
    przegubów, bez czujników położenia, zwykły zawias i taśma sygnałowa.
    A i ten wzrost kosztów obracanego LCD w stosunku do nieruchomego to mam
    wrażenie jest kwestią bardziej marketingową wynikającą z pozycjonowania
    aparatu. O ile jakiś tam na etapie produkcji na pewno jest, o tyle w
    skali całości może on być na tyle nieznaczny, iż nie musi mieć wpływu na
    cenę końcową. Nie ma co prawda dwóch takich samych aparatów, jeden z
    nieruchomym, drugi z ruchomym LCD żeby się dało porównać cenowo, ale
    chociażby po serii G Canona widać dokładanie, że zabieranie i dokładanie
    na przemian odchylania ekraniku nie wynikało z kwestii kosztowych a
    czysto marketingowych.

    --
    marcin