  • Data: 2009-06-12 15:01:49
    Temat: Re: EVIL - nowa era fotografii architektury ;)
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Witam.
    > Nie przypominam sobie, aby ktoś w dyskusji o EVILach zauważył, że dają
    > niesłychaną sposobność na przerobienie stosunkowo tanich obiektywów

    Co to jest ten EVIL?

> [...]
    > przejściówkę. Już Sigma 10-20 pod 4/3 umożliwia shift i daje
    > przyzwoity ekwiwalent 20mm, a 12-24 Sigmy daje nadal dość szerokie
    > 24mm(ekw.) i bardzo duże możliwości przesunięcia. Przy EVILach APS-C
    > takie możliwości będą miały jedynie obiektywy do formatu 135mm
    > (średnioformatowe będą miały za wąskie kąty widzenia). Nie wiem, jak jest
    > najszerszy rektelinearny
    > obiektyw FF, ale już dostępna Sigma 12-24, to bardzo ciekawa i tania
    > opcja, nawet jeśli pracowała by w manualu poprzez odpowiednią
    > przejściówkę. Może być fajnie. Coraz więcej możliwości za coraz

    Pod warunkiem ze lubisz gowniana, sorki "cyfrowa" jakosc zdjec.

    Shift nawet w analogu dawal spadek jakosci na krancach kadru - malala
    ostrosc i rosla aberacja. W cyfrze jest pod tym wzgledem gorzej.

    Chyba ze wezniesz obiektyw o duzo wiekszym polu obrazowym np. ze sredniego
    formatu.
    Tyle, ze wtedy jesli bedzie to jakis "ruski badziew" to bedzie slabo w calym
    kadrze ;)