-
11. Data: 2017-10-27 12:48:33
Temat: Re: ESP w akcji
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:74sxewbip7ok$.13yzgc7qlc4e4$.dlg@40tude
.net...
Dnia Fri, 27 Oct 2017 01:29:52 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
>> Jeśli system jedyne co robi to ujmuje gaz przy poślizgu kół
>> napędzanych, a
>> nie koryguje poślizgów bocznych, to jest to ASR, a nie ESP.
>Kia twierdzi, że to ESP.
ESP chyba obowiazkowe w nowych autach ?
To musi tak twierdzic :-)
Ale podejrzewam, ze skoro tak, to i funkcje ESP spelnia.
>> Tak w największym skrócie jak tracisz przyczepność przodem (czyli
>> samochód
>> obraca się wolniej niż skręciłeś kierownicę),
>Tak to właśnie wyglądało, ale bez wyczuwalnej reakcji ze strony
>systemów.
>Gdybym całiem nie zdjął nogi z gazu, wyleciałbym z drogi.
Jak predkosc za duza, to i tak wylecisz, no ale to trzeba hamowac
przed zakretem a nie "w" :-)
A dalej to trudno mi powiedziec - samochod sie nie obracal, wiec ESP
stwierdzil, ze nie ma potrzeby korygowac jazdy, czy jednak powinien
wykryc uslizg kol przednich i zdusic silnik.
J.
-
12. Data: 2017-10-27 17:50:08
Temat: Re: ESP w akcji
Od: Maciek <d...@p...onet.pl>
Dnia Fri, 27 Oct 2017 12:48:33 +0200, J.F. napisał(a):
> Jak predkosc za duza, to i tak wylecisz, no ale to trzeba hamowac
> przed zakretem a nie "w" :-)
Nie była duża, wchodziłem z prędkością, przy któej tor jazdy był zachowany
i delikatnie przypieszałem na łuku. Naprawdę delikatnie.
Moim zdaniem to była modelowa sytuacja, w któej ESP powinno zaingerować.
--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl
-
13. Data: 2017-10-27 18:46:46
Temat: Re: ESP w akcji
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Fri, 27 Oct 2017 11:22:20 +0200, Maciek napisał(a):
> Dnia Fri, 27 Oct 2017 01:29:52 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
>
>> Jeśli system jedyne co robi to ujmuje gaz przy poślizgu kół napędzanych, a
>> nie koryguje poślizgów bocznych, to jest to ASR, a nie ESP.
>
> Kia twierdzi, że to ESP.
No to pewnie jest ESP.
>> Tak w największym skrócie jak tracisz przyczepność przodem (czyli samochód
>> obraca się wolniej niż skręciłeś kierownicę),
>
> Tak to właśnie wyglądało, ale bez wyczuwalnej reakcji ze strony systemów.
>
> Gdybym całiem nie zdjął nogi z gazu, wyleciałbym z drogi.
No bo to nie jest system który przejmuje sterowanie samochodem i ratuje
samochód z opresji wbrew intencji kierowcy ;)
Spróbuj rozbujać sobie tył auta "arabskim driftem" to wtedy poczujesz jak
mocno ESP interweniuje w momentach "przelatywania" tyłu na drugą stronę:
https://www.youtube.com/watch?v=9rx0m0oEHLw
-
14. Data: 2017-10-27 19:04:34
Temat: Re: ESP w akcji
Od: Irokez <n...@w...pl>
W dniu 2017-10-27 o 18:46, Tomasz Pyra pisze:
> Dnia Fri, 27 Oct 2017 11:22:20 +0200, Maciek napisał(a):
>
>> Dnia Fri, 27 Oct 2017 01:29:52 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
>>
>>> Jeśli system jedyne co robi to ujmuje gaz przy poślizgu kół napędzanych, a
>>> nie koryguje poślizgów bocznych, to jest to ASR, a nie ESP.
>>
>> Kia twierdzi, że to ESP.
>
> No to pewnie jest ESP.
i może działa inaczej niż u mnie TRC+VSC:
VSC- stabilizacja toru jazdy, pomaga utrzymać stateczność ruchu poprzez
wszechstronna współpracę takich układów jak ABS, układ kontroli napędu,
układ sterowania silnika i inne. Układ samoczynnie uruchamia z
odpowiednia siła hamulce i reguluje moc chwilowa silnika, pomagając
uchronić pojazd przed poślizgiem na zakręcie o Śliskiej nawierzchni lub
przy gwałtownych manewrach kierownica.
TRC - Układ kontroli napędu zapobiega utracie przyczepności przez
przednie koła przy ruszaniu z miejsca lub przyspieszaniu na Śliskiej
nawierzchni.
--
Irokez
-
15. Data: 2017-10-27 19:38:19
Temat: Re: ESP w akcji
Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
> moze byc taz ze ESP obnizy moc przekazywana na poszczegolne kola ale nie uzyje
hamulca i stad wrazenie ze nie dziala
Wytłumacz jak chcesz obniżyć moc przekazywaną na *poszczególne* koła bez
użycia hamulca?
--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz
-
16. Data: 2017-10-27 21:52:53
Temat: Re: ESP w akcji
Od: Maciek <d...@p...onet.pl>
Dnia Fri, 27 Oct 2017 19:38:19 +0200, Mateusz Bogusz napisał(a):
> Wytłumacz jak chcesz obniżyć moc przekazywaną na *poszczególne* koła bez
> użycia hamulca?
W Sportage'u można na 1 lub obie osie co najwyżej.
--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl