  • Data: 2011-05-12 11:39:53
    Temat: Re: ERA 6NO4 POZDROWIENIA
    Od: "Massai" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Bartek Kacprzak wrote:

    > A nie? Spojrzyj na zegarek i zobacz ile to trwa.

    Ano nie jest to tak długo. 10 uderzeń serca. Jedno zdanie wypowiedziane.

    > Hmm, napisalem _dokladnie 4 m_? Nie wiem dokladnie ile bylo, moze 5 m?
    > Moze 6-7?

    Napisałeś 4-5m...

    > Wiesz, jesli slyszysz z tylu trabienie to pierwszym odruchem jest
    > najpierw ucieczka bo motocykl w starciu z autem ma niewielkie szanse.
    > Zreszta ten vw byl naprawde sporo z tyl. Czlowiekowi sie zylka napiela
    > bo ominalem go wczesniej przed swiatlami w korku. O to poszlo, o
    > wkurw, ze on musi stac a ja moge spokojnie korek ominac.

    No, być może. Dziś mnie taki śmignął na światłach na rondzie zesłańców,
    a potem na trasie toruńskiej się wlókł 50 km/h (uprzedzając - dozwolone
    80). Ale że skuterek, to więcej nie mógł. A wyprzedzić nie szło, za
    duży tłok na lewym pasie.

    Dobra, nie czepiam się - sam go przepuściłem, bo widziałem że nadjeżdża.
    Generalnie na drodze mam dużo sympatii do motocyklistów, ale czasem
    jednak widzę jak taki nygus skacze tuż przed nosem, lewo, prawo, miota
    się jakby miał owsiki w dupie.

    Nie wiem czy jeździsz też samochodem, ale warto żebyś miał świadomość
    jak zupełnie inaczej czuje się drogę i odległości w samochodzie.

    Dla ciebie na moto może być "spoko, zmieszczę się", dla kierowcy z tyłu
    "co on kurwa wyrabia, zaraz się w niego wpierdolę".

    > A widzisz, piszesz ze strony kierowcy samochodu :)

    Oczywiście.

    > A to nie jest do konca tak. Na motocyklu trzeba jezdzic z glowa bo
    > inaczej mozna zle skonczyc.

    Ale tak samo jak kierowca samochodu powinien zdawać sobie sprawę z tego
    że motocykl inaczej się zachowuje, że dziura przez którą samochód
    przejedzie, z bólem ale przejedzie, dla moto to wywrotka, że nie jest
    tak stabilny itd. - tak samo motocyklista musi pamiętać że kierowca
    samochodu inaczej postrzega otoczenie. To co dla moto jest "mnóstwo
    miejsca", to dla samochodu jest "ciasna luka".

    Szczególnie taka "empatia" jest w interesie motocyklisty - bo to on
    może być najbardziej poszkodowany.

    Samochodziarze mają podobne dylematy z TIR-ami. Jadą cztery takie
    smoki, i naprawdę potrafia nerwowo reagowac jak się jakiś manewr za
    blisko wykona.

    Sam się boleśnie przekonałem jak mało widzi taki kierowca TIR-a, gdy
    spokojnie sobie jechałem jednostajnie prawym pasem, i z lewego w tylne
    drzwi majestatycznie wjechał mi tir. Okazało się że w tych dafach
    kompletnie nic nie widać co się znajduje w prawym przednim rogu.
    Widział mnie jak dojeżdżał do mnie, zniknąłem - i jakoś mu się
    zapomniało że tam jestem.

    --
    Pozdro
    Massai