  • 1. Data: 2009-06-24 16:44:46
    Temat: EOS i korekta ekspozycji lmpy
    Od: "Karol J." <q...@p...ONIET.pl>

    Zakładając na EOSa lampę pojawiła się pewna kwestia.
    Ekspozycję można korygować w lampie, jak i w body.

    Czy te wartości sie dublują, sumują, mnożą ?
    Czy tym samym efektem będzie przykładowo skręcenie lampy na -1, body 0, jak
    i odwrotnie: body -1, lampa 0 ?
    Czy lampa -1, body +1 da 0 ? :)

  • 2. Data: 2009-06-24 17:02:02
    Temat: Re: EOS i korekta ekspozycji lmpy
    Od: Anaerto Beedwyn <a...@g...pl>

    In article <h1tl7r$i85$1@news.onet.pl>,
    "Karol J." <q...@p...ONIET.pl> wrote:

    > Zakładając na EOSa lampę pojawiła się pewna kwestia.

    Pierwszy raz słyszę, żeby kwestia potrafiła założyć na coś lampę.

    Anaerto

  • 3. Data: 2009-06-24 18:40:52
    Od: Marcin Kulas <0...@...jabbed.org>

    Karol J. wrote:
    > Zakładając na EOSa lampę pojawiła się pewna kwestia.
    > Ekspozycję można korygować w lampie, jak i w body.
    > Czy te wartości sie dublują, sumują, mnożą ?

    Jeśli korekta w lampie będzie różna od zera, to tylko ona
    będzie brane pod uwagę. W pozostałym przypadku istotna będzie
    wartość korekty w body. Jest to opisane w manualu od EOS-a.

    --
    [ Marcin Kulas jid: h...@j...org ]
    [ "Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, ]

  • 4. Data: 2009-06-24 20:04:15
    Od: "Orka" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Anaerto Beedwyn" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Pierwszy raz słyszę, żeby kwestia potrafiła założyć na coś lampę.

    Będąc młodą lekarką wszedł raz do mię pacjent :))))

    --
    Orka

  • 5. Data: 2009-06-25 10:35:43
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > Pierwszy raz słyszę, żeby kwestia potrafiła założyć na coś lampę.

    źle to sobie rozłożyłeś.
    kwestia pojawiła się dopiero po założeniu na lampę więc ona nie mogła jej
    założyć ;-D

  • 6. Data: 2009-06-25 11:09:17
    Od: bakulik at work <i...@n...polska>

    Świat już nigdy nie będzie taki sam, odkąd TheGuru napisał(a):

    > źle to sobie rozłożyłeś.
    > kwestia pojawiła się dopiero po założeniu na lampę więc ona nie mogła jej
    > założyć ;-D

    Jeśli już dyskutujemy na ten temat, to właśnie ów podmiot pojawił się w
    trakcie trwania czynności ("zakładając" - czas niedokonany). Gdyby się
    pojawił po czynności, to wystąpiłaby w cytowanym zdaniu forma
    "założywszy" (czas dokonany). ;)

    --
    Pozdrawiam, Łukasz Bakuła.
    www.bakulik.com.pl | www.finanseiprawo.pl | GG: 2243156 | Tlen: bakulik

  • 7. Data: 2009-06-25 11:15:56
    Od: bakulik at work <i...@n...polska>

    Świat już nigdy nie będzie taki sam, odkąd Marcin Kulas napisał(a):

    > Jeśli korekta w lampie będzie różna od zera, to tylko ona
    > będzie brane pod uwagę. W pozostałym przypadku istotna będzie
    > wartość korekty w body. Jest to opisane w manualu od EOS-a.

    Zdaje się, że odkąd korpusy mogą sterować funkcjami lampy (chyba 40D i
    50D), to korekta na lampie/w body jest jednoznaczna. Tzn. ustawiasz np.
    -2EV na lampie i tyle samo masz na body. Czyli się dublują. Wcześniej
    było tak, jak napisał Marcin, czyli jeśli na body ustawiłeś np. -1 EV, a
    na lampie -2 EV, to korekta była brana z lampy. Jak lampę dałeś na 0, to
    korekta była brana z body. Niby wygląda to tak samo, ale różnica jest:
    kiedyś jak zerowałeś FEC na lampie, to pozostawało ustawienie z body.
    Teraz jak wyzerujesz lampę, to i body się wyzeruje.

    Nie mam przy sobie aparatu, więc nie mogę sprawdzić powyższego i
    potwierdzić w 100%, ale z tego, co pamiętam, to tak właśnie wygląda.

    --
    Pozdrawiam, Łukasz Bakuła.
    www.bakulik.com.pl | www.finanseiprawo.pl | GG: 2243156 | Tlen: bakulik
    pisząc na priv skonstruuj adres e-mail wg wzorca z nagłówka
    Twoja sygnaturka to zwykła sygnaturka, a moja to czikita.

  • 8. Data: 2009-06-25 17:13:44
    Od: Marcin Kulas <0...@...jabbed.org>

    bakulik at work wrote:
> [...]
    > kiedyś jak zerowałeś FEC na lampie, to pozostawało ustawienie z body.
    > Teraz jak wyzerujesz lampę, to i body się wyzeruje.

    Nie do końca.

    > Nie mam przy sobie aparatu, więc nie mogę sprawdzić powyższego i
    > potwierdzić w 100%, ale z tego, co pamiętam, to tak właśnie wygląda.

    Bliżej miałem do manuala od 40D, więc nim się podpierałem pisząc
    wcześniejszego posta, ale zaitrygowałeś mnie i sprawdziłem.

    Ustawienia w body przejmują FEC z lamby, jeśli na niej nie ma zera.
    Gdy w body była jakaś korekta, potem ustawiłem w lampie (body przejęło
    z lampy), a następnie wyzerowałem w lampie, to aparat przywrócił
    swoją wcześniejszą korektę. Nie przejął od lampy zera.

  • 9. Data: 2009-06-26 23:19:33
    Od: bakulik <i...@n...polska>

> [...]
    > z lampy), a następnie wyzerowałem w lampie, to aparat przywrócił
    > swoją wcześniejszą korektę. Nie przejął od lampy zera.

    Faktycznie. Wcześniej (do 30D) po prostu body miało swoje ustawienia,
    lampa swoje, ale gdy ustawienia lampy != 0, to ona rządziła. ;) Teraz
    różnica jest tylko taka, że body przejmuje od lampy FEC != 0, a dla )
    wraca do swojego.

    --
    Pozdrawiam, Łukasz Bakuła.
    www.bakulik.pl | www.bakulik.com.pl | GG: 2243156 | Tlen: bakulik