  • Data: 2011-08-20 00:54:13
    Temat: Re: ELM327 - uzywa ktos?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-08-19 10:58, Irokez pisze:
    > Użytkownik "venioo" <p...@o...eu> napisał w wiadomości
    >
    > Bo ELM jest do silnika i nic więcej.

    W zasadzie nawet mniej.
    ELM służy do oczytania błędów zgłaszanych przez ECU lampką "check
    engine", mających najczęściej związek z ekologią.
    Ten interfejs służy do tego żeby na ogólnym przeglądzie diagnosta mógł
    sprawdzić czy w samochodzie działa katalizator i czy lambdy są sprawne.

    Cokolwiek ponadto rzadko się udaje - czasami udaje się odczytać kody
    innych błędów zgłaszanych przez ECU silnika.

    Do poważnej diagnostyki trzeba mieć specjalizowane oprogramowanie dla
    danego modelu (zazwyczaj jeszcze też specjalny interfejs).

    Ewentualnie drogi diagnoskop który potrafi obsługiwać ileś tam różnych
    modeli (ale z jakością tej obsługi to już różnie bywa mocno różnie).