  • 41. Data: 2023-05-11 15:38:18
    Temat: Re: EFHW antena
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 11.05.2023 o 14:39, J.F pisze:

    > No ale co chcesz, skoro tak to współczesnie wygląda?

    Owszem, tak wygląda dla niektórych. Pracodawcy nie jest potrzebny
    filozof tylko robol i tak się włąśnie hoduje proli.

    > Ja jest cos obrabiane na CNC, to rolą robola jest zamocować detal,
    > nacisnąc przycisk, i pojsc na drugą maszyne zmieniac detal.

    No, satysfakcja gwarantowana! :)

    > Znajomość bardziej skomplikowanej ortografii cos tu zmieni?

    Tylko tyle, że poza pracą człowiek może mieć jakieś głębsze życie duchowe.
    Tymczasem literatura, muzyka (nie mowię o discopolo) i inne sztuki będą
    praktycznie poza jego zasięgiem. A jest wiele innych dziedzin życia,
    którymi zajmują się niektórzy poza pracą.
    No i praca sama w sobie może być satysfakcjonująca a nie wykonywana
    mechanicznie jedynie jako źródło utrzymania.
    Czy do tego znajomość "literek" jest potrzebna?
    Według mnie jest to podstawa.

    --
    Wiesiaczek - dziś z podkarpackiej wsi
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 42. Data: 2023-05-11 16:52:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 May 2023 15:38:18 +0200, Wiesiaczek wrote:

    > Owszem, tak wygląda dla niektórych. Pracodawcy nie jest potrzebny
    > filozof tylko robol i tak się włąśnie hoduje proli.

    Pracodawca, mając zamówienie na milion czy chocby tysiąc produktów,
    potrzebuje takiego robola.

    A Ty co postulujesz - zeby każdy sobie zamawiał produkt na zamówienie?

> [...]
    > praktycznie poza jego zasięgiem. A jest wiele innych dziedzin życia,
    > którymi zajmują się niektórzy poza pracą.

    No ale jaka to róznica, ze ktos jest robolem, inżynierem czy lekarzem?
    Robol po 8, czy tam 10h idzie do domu, lekarz na dyżur,
    a inżynier siedzi i kombinuje :-)

    > No i praca sama w sobie może być satysfakcjonująca a nie wykonywana
    > mechanicznie jedynie jako źródło utrzymania.
    > Czy do tego znajomość "literek" jest potrzebna?
    > Według mnie jest to podstawa.

    Jak bedziesz np samochody projektował, siedział w tych wszyskich CAD,
    to po co ortografia? Zeby maturę zaliczyć?

    Ale ja przeciez postuluje uproszczenie ortografii.
    Zrobi sie ustawę, i to rzułw będzie poprawne, a żółw zaledwie
    dopuszczalne w okresie przejsciowym :-P

    Czy zapamietanie jak sie pisze "poprawnie" grzegżółka (?)
    daje inżynierowi wiekszą satysfakcje z projektu, albo z słuchania
    opery?

    J.

  • 43. Data: 2023-05-11 17:24:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 10 May 2023 12:48:56 +0200, J.F wrote:

    > Połfalowy. A nie całofalowy.
    >
    > Całofalowy ma jeszcze lepiej po bokach ... ale center fed.
    > Czyli tak jakby dwa dipole półfalowe end fed.
    > Pracują synchronicznie, to i charakterystyka taka fajna.
    >
    > A ch-ka dla EF Full Wave ... znajdzie ktos?

    Tak a propos

    https://www.scirp.org/html/3-9801305_20335.htm

    Antena A1 (podwojny symetryczny feed in-phase) - fig. 2.

    To nie jest jeszcze własciwy przypadek, ale:
    można by to potraktować jako dwa osobne połfalowe dipole,
    tylko wtedy na srodku byłaby spora róznica napięcia miedzy koncami.
    A jest zwarcie.
    Czyli to jest raczej unipol cwiercfalowy, dipol połfalowy i znów
    unipol cwiercfalowy.
    Unipol 1/4 ma srednią impedancję ~75 ohm ... chyba, bo tu bez
    masy/przeciwag, dipol 1/2 zasilany z konców wysoką ...
    to cos mi się widzi, ze druty w kablu są jakos niesymetrycznie
    obciążone. Ciekawe jakie przewidzieli zasilanie i symetryzator.
    I ciekawe w związku z tym, czy dobrze zasymulowali.

    Ale jest też A2 z fig 4 (out of phase).
    To mi pasuje do tego o co pytam, czyli zasilania z jednego konca,
    bo fala stojąca powinna byc podobna - wezły napieciowe
    w 1/4 i 3/4, strzałki na koncach i w połowie (przeciwna).

    To IMHO mozna rozciąc na dwa osobne dipole półfalowe,
    bo w srodku węzeł prądu, czyli i tak nie płynie.

    charakterystyka jest w fig 5.

    czerwone - wyprowadzone teoretycznie.
    Nie bardzo wiem skąd ta "koniczynka" - dwa dipole, zasilane
    przeciwnie, to koincydencja jest jak róznica dróg jest pół fali,
    a o pól fali to one są odległe.
    Może jakies maksimum iloczynu wspólczynnika superpozycji
    (1 dla 0 i 180 stopni, 0 dla 90 stopni) i "ósemki" dipola 1/2.

    niebieskie - symulowane.
    To jest jakas katastrofa, bo jak symetryczna antena może miec
    niesymetryczną ch-kę?
    W symulacji wyskoczył jakis dodatkowy mod rezonansu, i juz został?
    To moze to w ogóle bardzo podejrzana antena?

    czarna - pomiary, i jakby pasuje do czerwonej.

    J.

  • 44. Data: 2023-05-11 18:06:14
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 11.05.2023 o 16:52, J.F pisze:

    > Pracodawca, mając zamówienie na milion czy chocby tysiąc produktów,
    > potrzebuje takiego robola.
    >
    > A Ty co postulujesz - zeby każdy sobie zamawiał produkt na zamówienie?

    Postuluję to, żeby każdy miał szanse być człowiekiem.
    Do tego trzeba przeczytać choćby "Rok 1984" Orwella.
    Inaczej bedzie zwyklym zwierzęciem do pracy: Praca - micha - zerżnięcie
    baby i spać. Po co mu więcej?
    Ja uważam, że czlowiek to coś ponadto.

    > No ale jaka to róznica, ze ktos jest robolem, inżynierem czy lekarzem?
    > Robol po 8, czy tam 10h idzie do domu, lekarz na dyżur,
    > a inżynier siedzi i kombinuje :-)

    Masz inną perspektywę. Micha może Ci wystarczy.

> [...]
    >
    > Ale ja przeciez postuluje uproszczenie ortografii.
    > Zrobi sie ustawę, i to rzułw będzie poprawne, a żółw zaledwie

    W ten sposób nigdy nie dowiesz się np. dlaczego Aida została zamurowana
    żywcem, a dlaczego Romeo wypija truciznę. W kazdym razie będzie to trudne.

    > Czy zapamietanie jak sie pisze "poprawnie" grzegżółka (?)
    > daje inżynierowi wiekszą satysfakcje z projektu, albo z słuchania

    Daje. Może nie z samego projektu ale pozwala poczuć się człowiekiem a
    nie maszynką do projektowania.
    Zresztą wchodząca aktualnie AI zweryfikuje szybko, kto jest człowiekiem
    a kto prolem.

  • 45. Data: 2023-05-11 18:51:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 May 2023 18:06:14 +0200, Wiesiaczek wrote:

> [...]
    > Do tego trzeba przeczytać choćby "Rok 1984" Orwella.
    > Inaczej bedzie zwyklym zwierzęciem do pracy: Praca - micha - zerżnięcie

    Pomarzyc fajna rzecz.
    Tylko potem to bolesne zderzenie z rzeczywistoscią :-(

    A 1984 ... dożylismy czasów inwigilacji, a bohater powiesci nie musi
    juz starych gazet poprawiac - wystarczy, ze ich archiwa internetowe
    pozmienia :-(

    > Masz inną perspektywę. Micha może Ci wystarczy.

    Ale robol po 8h moze isc sie zając czym lepszym.

    > W ten sposób nigdy nie dowiesz się np. dlaczego Aida została zamurowana
    > żywcem, a dlaczego Romeo wypija truciznę. W kazdym razie będzie to trudne.

    Dlaczego nie? Bedzie mniej czasu na nauke ortografi, to bedzie wiecej
    czasu na Romea.

    Choc prawde mówiac ... a co mnie tam Romeo interesuje, mnie bardziej
    IoT pociąga :-)

    > Daje. Może nie z samego projektu ale pozwala poczuć się człowiekiem a
    > nie maszynką do projektowania.

    Bo jak sie zapamieta słownik ortograficzny, to sie jest lepszym
    czlowiekiem?
    Czy jak sie wygra kolejne Dyktando - ach ta sława, i splendor, i
    wywiady.

    Piłke sie naucz kopać, albo tanczyc - będzie większy :-(

    > Zresztą wchodząca aktualnie AI zweryfikuje szybko, kto jest człowiekiem
    > a kto prolem.

    J.

  • 46. Data: 2023-05-11 19:54:05
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 11.05.2023 o 18:51, J.F pisze:

> [...]
    > pozmienia :-(

    > Ale robol po 8h moze isc sie zając czym lepszym.

    Tylko teoretycznie, i to go trzyma przy życiu :)

    > Dlaczego nie? Bedzie mniej czasu na nauke ortografi, to bedzie wiecej
    > czasu na Romea.
    A że gówno z tego zrozumie to już jego sprawa :)

    > Choc prawde mówiac ... a co mnie tam Romeo interesuje, mnie bardziej
    > IoT pociąga :-)

    Widać,że to nie ja jestem robolem :)

    > Bo jak sie zapamieta słownik ortograficzny, to sie jest lepszym
    > czlowiekiem?
    > Czy jak sie wygra kolejne Dyktando - ach ta sława, i splendor, i
    > wywiady.

    Ot, i cała kwintesencja światopoglądu robola :)

  • 47. Data: 2023-05-11 20:38:49
    Od: Pcimol <...@...com>

    > rzułw.

    Nie nie... rzuf

  • 48. Data: 2023-05-11 21:59:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 May 2023 20:38:49 +0200, Pcimol wrote:

    > Nie nie... rzuf

    ł tez bym chetnie zlikwodował, ale sie nie bardzo da.

    J.

  • 49. Data: 2023-05-11 22:04:04
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 11.05.2023 o 21:59, J.F pisze:

    > ł tez bym chetnie zlikwodował, ale sie nie bardzo da.

    Zjebałbyś kawał.

    Żona do męża:
    - Włóż od tyłu
    - Żółw :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 50. Data: 2023-05-11 22:57:32
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Thursday, May 11, 2023 at 9:53:16 a.m. UTC-5, J.F wrote:

    > Jak bedziesz np samochody projektował, siedział w tych wszyskich CAD,
    > to po co ortografia? Zeby maturę zaliczyć?

    Tak nawiasem dodam:
    Ortografia ogolnie fajnie jak jest spojna i bez wyjatkow.
    Ale umiejetnosc spamietania wyjatkow oraz fakt ze sie o nich wie i sie wie ze poza
    regulami sa i przypadki brzegowe/krancowe i specjalne pomagaja w ogarnieciu unnych
    spraw/technologii.

    Spamietaj czy kodem bledu jest 1, 0 czy -1. A moze NaN? A co robi null w tym
    przypadku? A czy w innym null jest tym co oczekujemy?

    Miej swiadomosc ze user z uid roota moze wszystko (prawie).
    Wiedz ze jedna biblioteka zwraca info o problemach w samym wywolaniu a inna

    > Ale ja przeciez postuluje uproszczenie ortografii.
    > Zrobi sie ustawę, i to rzułw będzie poprawne, a żółw zaledwie
    > dopuszczalne w okresie przejsciowym :-P

    Idea fajna. Ale niech pachnie:
    https://xkcd.com/927/

    Bo nawet w angielskim czy niemieckim mamy slowa z "ch" czytane jako mniej wiecej "h"

    > Czy zapamietanie jak sie pisze "poprawnie" grzegżółka (?)
    > daje inżynierowi wiekszą satysfakcje z projektu, albo z słuchania
    > opery?

    Nie ale odsiewa tych co sa za slabi umyslowo aby ogarniac trudne rzeczy. Nie zawsze
    ten filter jest dobry ale ogolnie statystycznie imho ma sens.
    Malo lolkow znam co nie ogarniaja ortografii czy podobnych "pierdol" a sa dobrymi
    specami od spraw scislych.
    A duzo znam takich co nie ogarniaja ortografii i w sumie wszystko inne tez nie
    ogarniaja.