  • 11. Data: 2023-05-10 02:49:25
    Temat: Re: EFHW antena
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 09.05.2023 o 17:59, Jacek pisze:

    > A jak ktoś napisze "buża" przez ż zamiast rz to też ci nie przeszkadza?
    > Jak jesteś taki ciekawski, uzupełnij swój repertuar błędów. Będziesz miał
    > wiele fascynacji jak ci ludzie zaczną ubliżać.

    On wali tą spację od lat. Robi to złośliwie, bo wskazałem mu nawet
    konkretnego lekarza. Wielokropek u niego ma 4 kropki i spację przed i
    po, czasem dwie kropki.

    Jest odporny na riposty, czyli wali go rozmówca, którego nie szanuje i
    katuje ludzi spacją. Trzeba przyjąć, że zawsze "wali mu z ryja" bo nie
    myje zębów.

    Musiałbym być obok niego i dosypywać mu soli do herbaty albo cukru ale
    tak z 5 łyżeczek i się nie myć a moje obłocone kalosze na jego dywanie
    to podstawa. Może by dotarło, że złośliwość tłumaczona przyzwyczajeniem
    zaczyna wkurwiać :]

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 12. Data: 2023-05-10 06:28:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 9 May 2023 15:59:24 -0000 (UTC), Jacek wrote:

    > A jak ktoś napisze "buża" przez ż zamiast rz to też ci nie przeszkadza?

    Przeszkadza mi. Ale to nie jest "jedna mała spacja", tylko gruby błąd.

    > Jak jesteś taki ciekawski, uzupełnij swój repertuar błędów. Będziesz miał
    > wiele fascynacji jak ci ludzie zaczną ubliżać.

    P.S. Ale jestem za likwidacją literki ż. i ó. Po co nam one?
    rzułw.
    A moze byłem ... jest unicode, one juz mało przeszkadzają.

    J.

  • 13. Data: 2023-05-10 11:12:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 10 May 2023 02:49:25 +0200, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

    > On wali tą spację od lat. Robi to złośliwie, bo wskazałem mu nawet
    > konkretnego lekarza. Wielokropek u niego ma 4 kropki i spację przed i
    > po, czasem dwie kropki.

    wielokropek stawiam "z palca" i czesto ma sygnalizować chwilę namysłu
    ... to i spacje sa uzasadnione, i kropek nie liczę.

    Pytajnik zaś ... bez spacji jakoś źle mi wygląda, nie wyróżnia sie.
    Podobnie wykrzyknik. Ma zwracac uwage, a nie ginąc wsród liter !!!
    No dobra, są reguły, pieprzyc jak wygląda. Ale tak jakoś automatycznie
    mi się ta spacja wciska, musiałbym kasować. Co ciekawe, przed kropką
    czy przecinkiem mi sie nie wciska.

    Dziwi mnie tylko, ze tak to niektĂłrym przeszkadza.

    Ale odkąd sie dowiedziałem, ze we Francji jest odwrotnie - spacja
    obowiązkowa, bez spacji to błąd, to sie mniej przejmuje.
    Nie umiecie chamy po francusku, to wasz problem :-)

    J.

  • 14. Data: 2023-05-10 11:16:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 10 May 2023 02:41:19 +0200, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

> [...]
    > strojenie (rezonans+odbita) Własny pomysł. Wyszło dobrze, nawet bardzo
    > dobrze. Kilkadziesiąt sprzedałem. Potem wszedłem w pomysł zmodyfikowania
    > i próby własnej konstrukcji anteny K46 DX Special Europa 5/8 ale użyłem
    > miedzi i dobrych komponentów. Wyszło dużo lepiej niż oryginał, schodziły
    > jak ciepłe bułki :) Nie będę opisywał lat i badań, powinieneś
    > wywnioskować jak to widzę :) Strojenie na rezonans jaki odbitą było
    > wyśmienite. Głównie rezonans czynił "cuda" :) Powinieneś zgłębić tą
    > wiedzę, najlepiej budując własną antenę. Wtedy sobie odpowiesz dokładnie

    No ale to jest ogolnie znana sprawa, ze antena rezonuje i dipol
    półfalowy swietnie działa. Albo cwiercfalowy z płytą "ziemi".

    Calofalowy drut tez rezonuje, tylko zastanawia mnie, czy przychodząca
    fala jest w stanie taki rezonans pobudzic.
    Jak dochodzi dokladnie z boku, to, IMHO, nie.
    Moze, jak dochodzi skosnie.

    J.

  • 15. Data: 2023-05-10 11:32:53
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    J.F <j...@p...onet.pl> napisał(a):
> [...]
    > czy przecinkiem mi sie nie wciska.
    > Dziwi mnie tylko, ze tak to niektórym przeszkadza.

    Dziwi mnie tylko, że niektórym się ta spacja wciska.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 16. Data: 2023-05-10 11:34:17
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Wed, 10 May 2023 11:16:26 +0200, użytkownik J.F napisał:

    > Moze, jak dochodzi skosnie.

    Nie widziałeś nigdy charakterystyki promieniowania dipola? Ma maksima
    dokładnie po bokach :) Najwyraźniej twój model rzeczywistości słabo do
    niej pasuje. No, ale czego się spodziewać po facecie który robi błędy
    pisowni z premedytacją. Na dodatek starym zrzędzie.

    --
    Jacek

  • 17. Data: 2023-05-10 11:38:21
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Wed, 10 May 2023 02:41:19 +0200, użytkownik LordBluzg(R)?? napisał:

    > Powinieneś zgłębić tą wiedzę, najlepiej budując własną antenę.

    Zalecenie jak najbardziej słuszne. I wiesz co, wypieprz to format=flowed z
    twojego nagówka:
    Bo IMO to kaszani następne posty.

    --
    Jacek

  • 18. Data: 2023-05-10 12:48:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 10 May 2023 09:34:17 -0000 (UTC), Jacek wrote:

    > Nie widziałeś nigdy charakterystyki promieniowania dipola? Ma maksima
    > dokładnie po bokach :)

    Połfalowy. A nie całofalowy.

    Całofalowy ma jeszcze lepiej po bokach ... ale center fed.
    Czyli tak jakby dwa dipole półfalowe end fed.
    Pracują synchronicznie, to i charakterystyka taka fajna.

    A ch-ka dla EF Full Wave ... znajdzie ktos?

    > Najwyraźniej twój model rzeczywistości słabo do
    > niej pasuje. No, ale czego się spodziewać po facecie który robi błędy
    > pisowni z premedytacją. Na dodatek starym zrzędzie.

    No i dlatego piszę i sie pytam.

    J.

  • 19. Data: 2023-05-10 12:54:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > wyśmienite. Głównie rezonans czynił "cuda" :) Powinieneś zgłębić tą
    > wiedzę, najlepiej budując własną antenę. Wtedy sobie odpowiesz dokładnie

    Jak najbardziej słusznie piszesz, tylko musialbym nakupic trochę
    sprzetu i zainwestowac w plenerowe laboratorium.

    Albo podniesc czestotliwosci, ale wtedy sprzęt chyba drogi,
    a transformatory dziwnie działają :-)

    A jakiegos sumulatora anten nie ma?
    Pare lat temu cos probowałem, ale to kiepskie było.

    J.

  • 20. Data: 2023-05-10 14:32:30
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Ale odkąd sie dowiedziałem, ze we Francji jest odwrotnie - spacja
    > obowiązkowa, bez spacji to błąd, to sie mniej przejmuje.

    Z tą Francją to nie do końca prawda. Francuska tradycja *typograficzna*
    zakłada, że przed znakiem zapytania i wykrzyknikiem należy dodać *mały*
    odstęp. W maszynopisie, a Usenet ze swoja ograniczoną długością wierszy
    i fontem o stałej szerokości znaków jest czymś takim, nie ma "małej
    spacji". Francuzi są więc w rozterce, jedni klepią spację w maszynopisach,
    inni nie. Przed chwilą zajrzałem na francuskie grupy -- też jest różnie.

    > Nie umiecie chamy po francusku, to wasz problem :-)

    Kandydatka na stanowisko asystentki prezesa, spytana, czy umie po francusku,
    odpowiedziała, że umie, ale nie lubi. My tu tez raczej nie lubimy.

    Jarek

    --
    Robbie Loe d'Amour... Jakie to piękne jest