  • Data: 2009-04-21 12:58:08
    Temat: Re: EF-S 17-55mm czy Tamron 17-50mm?
    Od: j...@a...at szukaj wiadomości tego autora

    On 21 Apr., 14:51, John Smith <u...@e...net> wrote:

    > To nie był test, raczej parę pstryków pokazujących jak się aparat
    > zachował. Nie chcę na siłę udowadniać, że zawsze przy 1/6 jest żyleta,
    > bo nie jest.

    > Więc potraktuj to poważnie, a zrozumiesz dlaczego zestaw parokrotnie
    > droższy może zrobić "tylko porównywalne" zdjęcie.
    >
    > --
    > Mirek

    otoz jest dokladnie na odwrot
    jesli chcesz testowac prace IS to robi sie to na przymknietej
    przyslonie .

    Dletego ze na otwartej przyslonie na bledy od poruszenia ( nieostrosc)
    nakladaja sie bledy optyczne w wiekszym stopniu niz na przyslonie
    przymknietej. Jesli chcesz okreslic skutecznosc stabilizacji to
    najlepiej ograniczajac wplyw pozostalych bledow optycznych , czyli
    przymykajac przyslone.

    wielkosc stosowanej przyslony nie ma wplywu na wielkosc poruszenia
    ( krazka rozproszenia) od ruchu aparatu , czyli na skutesznosc
    stabilizacji nie ma wplywu.

    innymi slowy mowiac - latwiej jest zaobserwowac wplyw IS przy
    zamknietej przyslonie niz przy otwartej.

    to tak powaznie.

    a poza tym ciekawy test
    pzdr

    XXX